کاریابی در آلمان

کاریابی در آلمان:

چه راه هایی برای کاریابی در آلمان وجود دارد؟ آیا کاریابی در آلمان مستلزم پرداخت هزینه است؟ چند درصد از کسانی که برای کاریابی به آلمان مهاجرت می کنند  موفق می شوند؟ برای کاریابی در آلمان چه مدارکی باید تهیه شود؟

موضوع کاریابی در آلمان از موضوعاتی است که در مورد آن اشتیاق بسیاری در مورد متقاضیان وجود دارد و بسیاری از کسانی که تمایل به مهاجرت کاری دارند، مشتاق به کاریابی در آلمان هستند.بنابراین تصمیم گرفتیم تا با نگارش این مقاله به سوالاتی که ممکن است در باب کاریابی  در آلمان مطرح گردد پاسخ دهیم.

آلمان از جمله کشورهای اروپایی است که به علت داشتن قدرت اقتصادی بسیار بالا زمینه مناسبی برای راه اندازی کسب و کار  و ورود به بازارهای کاری را برای متقاضیان فراهم می کند. و همه ساله عده کثیری جهت کاریابی به آلمان مهاجرت می کنند.

روزانه افراد بسیاری با موسسه MIE تماس برقرار می نمایند و در باب کاریابی در آلمان سوالاتی را می پرسند .سوالاتی از قبیل اینکه برای اخذ ویزای کاریابی آلمان چه شرایطی لازم است ؟ چه مدارکی برای اخذ ویزای کاریابی آلمان باید ارائه گردد؟ چه عواملی باعث میشود که شانس اخذ ویزای کاریابی آلمان ارتقا یابد ؟آیا راههای مهاجرت کاری به آلمان  هم چنان قابل اقدام است ؟و سوالات این چنینی که در این نگارش کوتاه قصد داریم تا به سوالات شما دوستان پاسخ گوئیم.نکته ای که حائز اهمیت می باشد این است که کسانی که برای ویزای کاری آلمان اقدام می نمایند قطعا نیاز به کاریابی در آلمان خواهند داشت . کاریابی در آلمان برای افرادی که متخصص هستند و دارای مقطع حداقل لیسانس بوده و مسلط به زبان آلمانی یا حتی دارای درجات پایین تر مانند مدرک زبان A1یا A2 آلمانی باشند بسیار مقدور تر می باشد و این افراد به راحتی می توانند به دنبال کار و کاریابی در آلمان باشند.

بحث کاریابی در آلمان از جمله مباحثی است که صحبت های ضد و نقیض بسیار زیادی هم در مورد آن منتشر شده است .بر فرض مثال عده ای از دوستان هم چنان تصور می کنند که جهت کاربابی در آلمان پیش از اینکه از کشور ایران خروج بکنند و پا به کشور آلمان  پا گذارند می توانند شغل مربوطه را بدست آورده و نهایتا پس از آن با خیال راحت به کشور آلمان سفر کنند .اما کاریابی در آلمان بحث بسیار پیچیده و حقوقی است و قوانین خاص خود را دارد  و اگر متقاضیان پیش از رفتن به فکر آن نباشند و برای ان برنامه ریزی نکنند ممکن است جهت کاریابی در آلمان در این کشور دچار سردر گمی و سختی ها و مصائبی بشوند . اما به این گونه هم نیست که دوستان قبل از رفتن بتوانند مصاحبه هایی داشته و به راحتی اخذ شغل نمایند . سابقا قواعد کاریابی در آلمان جزء قواعد کاریابی سایر کشورها و اتحادیه ی اروپا بدین صورت بود که اگر یک شرکت خارجی از وضعیت رزومه و کارکرد یک متخصص و در خارج از ان کشور اعلام نیاز می کرد و می پسندید به او دعوت نامه ی کاری داده میشد . بر فرض مثال یک مهندس مکانیک اگر با یکی از کمپانی ها ی مربوط به مباحث مکانیک در خودرو سازی و …مکاتبه می نمود و ان کمپانی رضایت میداد که دعوت نامه ی کاری بفرستد دیگر نیازی به وجود دغدغه ی کار یابی در آلمان بری آن شخص مهندس و متخصص وجود نداشت و در حقیقت پیش از آنکه آن شخص به سفارت جهت اخذ روادید کاری آلمان و مراحل بعدی مانند کاریابی آلمان اقدام کند آن شخص دعوت نامه ی کاری اخذ می نمود و بعد به سفارت می رفت و افسر روادید کاری المان به راحتی به شخص متقاضی ویزای کاری آلمان را اعطا می کرد .اما در حال حاضر به دلیل کثرت متقاضیان که از مرزهای مختلف کشور آلمان به طرق قانونی و غیر قانونی ورود به کشور آلمان جهت کار و زندگی داشتندکنسول گری این کشور بسیار ذره بین خود را بزرگ تر نموده و الان در حال حاضر به سختی ویزای کاری می دهد اما اگر شما قانونی اقدام میفرمائید و به راحتی می توانید اخذ روادید کاری را داشته باشید .بر فرض مثال اگر شما مدرک تحصیلی مورد نیاز سفارت جهت ویزای کاری آلمان سطح زبان مناسب و نامه های اشتغال به کار از کشور مبدا و سایر مدارک هویتی مورد نیاز جهت ارائه به سفارت آلمان را مرتب و درست طبق چارت معرفی شده توسط خود سفارت ارائه دهید طبیعتا شانس شما برای اخذ روادید کاری آلمان بالاتر خواهد بود .اما  در حال حاضر روال اخذ روادید کاری آلمان و پس از آن روال کاریابی در آلمان به سبک و سیاق گذشته نیست و اگر شخصی هر چه قدر هم متخصص  و دارای رزومه ی بسیار عالی باشد این موضوع تعیین کننده و تضمین کننده این امر نیست که شخص متقاضی پیش از رفتن بتواند شغل خود را اخذ نماید . بنابراین متقاضی باید از هر لحاظ آمادگی این را داشته باشد که به محض این که اخذ روادید کاری آلمان برای او صورت گرفت و وی ورود به کشور آلمان داشت از همان روزهای نخستین به دنبال مراجعه به شرکت ها و بنگاه های کاریابی در آلمان باشد .

 

اگر سوال شما این است که در حال حاضر اخذ روادید کاری آلمان دارید و الان در خاک آلمان هستید و چگونه می توانید راحت تر کاریابی در آلمان را انجام دهید ذکر چند نکته در این باب الزامی است . ابتدا باید این نکته را لحاظ بفرمائید که اگر شما روابط اجتماعی قوی داشته باشید  و بتوانید با کارفرما و افرادی که در آن محیطی که جهت کاریابی در کشور آلمان ورود پیدا کردید روابط برقرار کرده به راحتی می توانید با آنها ارتباط گرفته و این نکته ذهنیت ان کارفرما را در باب کاریابی شما در کشور المان مثبت میکند . نکته ی دیگر که قابل ذکر است این است که اگر شما مدرک زبان آلمانی نداشته باشید اما کمی المانی میدانید حتما در همان جا ثبت نام کرده و زبان آلمانی را مطالعه بفرمائید و به کارفرمای خود اطلاع دهید که در حال حاضر و تا چند ماه اینده شما می توانید سطح زبان المانی و مکالمه ی زبان آلمانی را در سطح قابل قبولی فرا گیرید . نکته ی دیگر برای انجام یک مصاحبه ی کاری درست و مثمر ثمر نیازمند این است که رزومه ی خود را درست ارائه دهید.این موضوع را باید شفاف به کارفرما اتقال دهید  و توضیح دهید . فرض کنید که شما جهت اخذ یک شغل به یک بنگاه کاریابی در کشور خودمان ایران که کارفرما فارسی زبان  است حضور پیدا کردید . بعد از اینکه شما در حین یک مصاحبه کاری در کشور خودتان هستید و به دنبال اخذ یک شغل هستید چه احساسی دارید ؟آیا استرس دارید ؟آیا فشار بر ذهن شما ست که آیا کارفرما  از شا و از نحوه ی تخصص شما و کاری که در آن تبحر دارید اعلام رضایت دارد یا خیر .و آیا شما را استخدام می کند یا خیر ؟و هر ان چه که در یک جلسه ی مصاحبه ی کاری برای شما در کشور خود ایجاد می شود و پیش می اید این ذهنیت را داشته باشید همان گونه که آنجا ارتباط برقرار می نمائید در کشور آلمان هم که پس از اخذ روادید کاری ورود می کنید باید ارتباط برقرار نمائید .اگر جلسه ی مصاحبه ی کاری در المان داشتید در طی ان جلسه باید همان گونه ارتباط برقرار نمائید اما به زبان آلمانی .اگر شخصی به زبان انگلییسی تسلط کامل داشته باشد اما به زبان المانی تخصص کامل نداشته باشد طبیعتا از شانس پایین تری بهره مند می باشد .اما اگر زبان انگلیسی ان چه قدر کامل نباشد اما زبان آلمانی را خوب بداند طبیعتا شانسش بالا خواهد بود و نهایتا اگر یک متخصص جهت کار یابی به کشور المان ورود کرده و در انجا به دنبال کار و اخذ شغل است اگر هم زبان انگلیسی و هم زبان آلمانی قوی داشته باشد بدون شک این شخص می تواند در شرکت های عالی استخدام شود . پس بحث کاریابی در آلمان یک بحث تخصصی و علمی به حساب می اید .هم چنین نیازمند مطالعه ی بسیار زیاد است .بر فرض مثال اگر شما اخذ روادید کاری المان را داشته اید و در ان حاضر به دنبال کاریابی در کشور المان هستید حتما اطلاعات دقیق اخذ بفرمائید. از فرهنگ مردم المان و شهرهایی که قرار است به انها ورود پیدا کنید جهت اینکه به دنبال کار باشید . اگر شما شخصی هستید که روابط اجتماعی قوی ندارید می شود گفت که شما پس از ورود به المان فقط ۶ ماه در  بهترین کشور اروپایی تجربه ی زندگی کردن را خواهید داشت . بنابراین توصیه می نماییم اگر متقاضی این امر هستید با دفاتر موسسه MIE در تهران مشورت نمائید . اگز این نوع ویزا را به صلاح خود دانستید اقدام به این امر نمائید.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *