کار دانشجویی در استرالیا

کار دانشجویی در استرالیا :

همانطور که میدانید کشور استرالیا  به دلایل مختلفی مانند بالا بودن سطح تحصیل ،زندگی وغیره مورد استقبال دانشجویان خارجی در سراسر جهان می باشد . افرادی که قصد تحصیل در استرالیا را دارند معمولا به دنبال کار دانشجویی در استرالیا هستند .  دانشجویان جویای کار  در استرالیا  می بایست قبل از اقدام  اجازه کار دانشجویی در استرالیا را از اداره مهاجرت کشور استرالیا دریافت کنند. با توجه به اینکه کار دانشجویی در استرالیا  اسان تر پیدا می شود اکثر دانشجویان به دنبال کار دانشجویی در استرالیا هستند . شرایط کار دانشجویی در استرالیا متفاوت می باشد و با توجه به شرایط دانشجو می تواند به صورت پاره وقت و یا تمام وقت باشد . کار دانشجویی در استرالیا با محدودیت ها وقوانین و مقررات خاصی مواجه است . ما در این مقاله سعی بر این داریم تا شما عزیزان را درمورد شرایط کار دانشجویی در استرالیا در کشور استرالیا آگاه سازیم . تا با اطلاعات کافی برای مهاجرت تحصیلی واطلاع ازشرایط کار دانشجویی در استرالیا مهاجرت کنید .

آیا دانشجویان  می توانند به کار دانشجویی در استرالیا بپردازند؟ شرایط کاردانشجویی در استرالیا چگونه است؟ ساعات کاری در کشور استرالیا چگونه می باشد؟ دستمزد کار دانشجویی در استرالیا چه مقدار است؟ کارهای دانشجویی موجود در کشور استرالیا برای دانشجویان چه کار هایی می باشد؟ آیا دانشجویان با کار دانشجویی در استرالیا می توانند اقامت استرالیا را اخذ نمایند؟

بیشتر دانشجویان که در کشور استرالیا در حال تحصیل هستند برای پایین آوردن هزینه های تحصیل وزندگی شان در حین تحصیل به کار دانشجویی می پردازند . طبق قوانین مهاجرتی کشور استرالیا به دانشجویان کشورش مانند کشور های دیگر  اجازه کار ضمن تحصیل می دهد . تا دانشجویانی که قصد تحصیل در استرالیا را دارند هم بتوانند تا حدودی هزینه های زندگی خود را پوشش دهند و هم تجربه کافی برای آینده کاریشون برای کار دائم  به دست آورند و در نهایت برای اقامت دائم استرالیا اقامت کنند . براساس قوانین مهاجرت استرالیا  هر دانشجویی بعد از ورود به دانشگاه و انجام کارهای اولیه ثبت نامش می تواند به کار دانشجویی مشغول شود البته توجه داشته باشید تا قبل از اینکه کورس تحصیلی دانشگاه شروع شود اجازه کار ندارند . دانشجوی متقاضی تحصیل در استرالیا این امکان را دارند که در طی دو هفته تا حداکثر ۴۰ ساعت در هفته کار کنند اما دقیق ترین ساعت آن بستگی به کورس دانشگاه و نوع کار بستگی دارد .در صورتی که کورس تحصیلی دانشجو به گونه ای باشد که باید در کلاس حضور داشته باشد می تواند ۴۰ ساعت در طی دو هفته کار کند . و اگر کورس تحصیلی به صورت مجازی و غیر حضوری باشد می توانند بدون محدودیت زمانی به کار مشغول شوند .

شایان ذکر است اگر دانشجویی ضمن تحصیلش نیاز به کار آموزی وکار عملی مرتبط با تحصیلش داشته باشد این کار آموزی جزء حق کار ۴۰ ساعته کار دانشجویی اش محسوب می شود . کار داوطلبانه  برای دانشجویانی که قصد کسب تجربه کاری  دارند امکان پذیر می باشد که البته  بدون دریافت هیچ کارمزدی می باشد این کار ها شامل این گونه فعالیت ها می شود :

کار دانشجویی باید به سود جامعه باشد

این فعالیت کار در یک ارگان و یک سازمان غیر انتفاعی باشد

کار دانشجویی می بایست واقعا داوطلبانه باشد : هیچ مزدی از جهت آن دریافت نشود . کار دانشجویی که به صورت داوطلبانه انجام می شود و زیر نظر یک شخصی که مقیم استرالیاست کارفرما هم نباید بابت آن حقوقی دریافت کند وگرنه این فعالیت جزء کار دانشجویی ۴۰ ساعته می شود .

اگر دانشجو در حال تحصیل در استرالیا در مقطع ارشد تحصیلش به صورت پژوهشی تحقیقاتی ( research) باشد ویا اینکه دانشجوی مقطع دکتری باشد می تواند بدون محدودیت زمانی کار کند . نکته ای که در این جا بسیار حائز اهمیت است وگفتنش خالی از لطف نیست این موضوع است که آیا همراه شخص دانشجو که در کشور استرالیا در حال تحصیل می باشد اجازه کار هم دارد؟ وکاری که همراه انجام می دهد چه نوع کاری می باشد؟ در کشور استرالیا براساس قوانین مهاجرتی همراه کسی که در استرالیا تحصیل می کند برای رفاه زندگی وحال دانشجو به همراه او هم اجازه کار  می دهند . فرد همراه نیز می تواند بعد از آغاز کورس تحصیلی دانشجو به کار مشغول شود و مانند ساعت کاری شخص اصلی به کار بپردازد . یعنی هفته ای ۲۰ ساعت کار . البته توجه داشته باشید که دانشجویی که در مقطع فوق لیسانس تحصیل می کند و فوق لیسانس او به صورت تحقیقاتی می باشد همراه او نیز اجازه کار بدون محدودیت زمانی مثل خودش را دارد . نکته ای که بسیار مهم است و همه دانشجویانی که در استرالیا تحصیل می کنند باید به آن توجه کنند این است که نباید بیشتر از حق اجازه کاری به آن ها اجازه ذاذه شده است کار کنند ( برای مثال دانشجویی که ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار دارد نباید بیشتر از ۲۰ ساعت در هفته کار کند ) در صورتی که این قانون را نقض کند ویزای تحصیلی اش ملغی می شود .

دانشجو می تواند در زمان میان ترم های خود ویا تعطیلت بین ترم ها که مجاز به کار می باشد به فعالیت بپردازد . دانشجویان برای کسب کردن موقعیت کاری یک شملره یا کدی را دریافت کرده باشند که برای اخذ این شماره می بایست به اداره مالیات مراجعه کنند .

نکته : دانشجو برای دیدن میزان حقوق فعالیتی که به آن مشغول می باشد می تواند به سایت PACT مراجعه کند . در این سایت تمامی مشاغل در کشور استرالیا  طبقه بندی شده و به تمام حقوق های دریافتی آن ها اشاره شده است . وهمین موارد چگونگی  تبدیل و تمدید ویزا هم در آن بیان شده است . کارهای که یک دانشجو در کشر استرالیا می تواند انجام دهد شغل های : کار در رستوران ، مهمان دار کافه ،فروشنده فروشگاه ،کار در سوپر مارکت ، تور لیدر، صنعت توریسم ، تدریس خصوصی ،میوه چیدن ، بازاریابی از جمله کارهای دانشجویی می باشد .

موضوعی که مطرح است در کار دانشجویی این است که کارفرمایی که دانشجو زیر نظر آن کار میکند می بایست دانشجو را بیمه کند تا آگر حادثه ی برای دانشجو پیش آمد حق وحقوقش پرداخت شود .  وهمین طور که اگر در حین کار صدمه ای دید در زمان استراحتش حق وحقوقش پیش کارفرما محفوظ باشد .

 

در نهایت با توجه به مطالب گفته شده می توان گفت که کار دانشجویی  در استرالیا موضوعی است که اکثر دانشجویانی که در استرالیا تحصیل می کنند به دنبال آن هستند تا به توانند بخشی از هزینه های زندگی وتحصیل در استرالیا را پوشش دهند .  کار دانشجوییی در استرالیا طبق قانون مهاجرت استرالیا از بدو شروع کورس تحصیلی آغاز میشود . مدت زمان کار دانشجویی در استرالیا بسته به مقطع تحصیلی شخص دانشجو متفاوت می باشد برای مثال همانطور که گفته شد در مقطع کارشناسی ارشد ۲۰ در هفته اجازه کار درهفته دارند .البته کار دانشجویی در استرالیا ممکن است کارهای غیر مطابق رشته تحصیلی دانشجو باشد مانند فروشندگی فروشگاه . البته پس از اتمام تحصیلش می تواند به صورت فول تایم ومطابق با رشته تحصیلی خود مشغول کار شود .

گرد آورنده : مریم مومنی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *