کار دانشجویی در انگلستان

کار دانشجویی در انگلستان

امروزه ادامه زندگی در کشور انگلستان و اخذ اقامت در انگلستان در ذهن افراد زیادی نقش بسته است. تحصیل و کار دانشجویی در انگلستان از موضوعاتی است که افراد به دنبال اطلاعات دقیق در این زمینه هستند. افراد بسیار زیادی از طریق تحصیل وارد کشور انگلستان می شوند که موضوع کار دانشجویی در انگلستان افراد زیادی را نگران کرده است. افراد جهت تامین هزینه ها نیاز به کار دانشجویی در انگلستان دارند. به علت اینکه افراد در کنار تحصیل در انگلستان به دنبال تامین هزینه های خود من الجمله: هزینه ی مسکن، هزینه ی خوراک و … هستند. سوالی که در اینجا برای افراد ایجاد خواهد شد این است که آیا همه ی دانشجویان اجازه ی کار دانشجویی در انگلستان را دارند؟ ایا همه ی هزینه های افراد با کار دانشجویی در انگلستان تامین می شود؟ در ضمن در نظر داشته باشید از وکیل مهاجرت به کار دانشجویی در انگلستان سوالات خود را بپرسید تا بتوانید با راهنمایی درست اقدامات خود را انجام دهید.

کشور انگلستان مانند سایر کشور های اروپایی براساس قوانین مهاجرتی خود به دانشجویانی که از طریق ویزای تحصیلی وارد کشور انگلستان شده اند اجازه کار دانشجویی را  طی مدت تحصیلش می دهد . که این اجازه را طبق آیین نامه تحصیلی خود به شرح زیر بیان می کند : هدف حضور دانشجویان در انگلستان تحصیل می باشد که در آن اجازه کار دانشجویی هم دارند برای اینکه بتوانند در ضمن تحصیل خود درآمد کسب کنند .

محدودیت ها وقوانین مهاجرتی برای کار دانشجویی در انگلستان به صورت زیر می باشد :

  • اجازه حداکثر ۲۰ ساعت در هفته کار با حقوق یا بدون حقوق برای دانشجویان آموزش عالی
  • اجازه حداکثر ۱۰ ساعت در هفته کار با حقوق یا بدون حقوق برای دانشجویانی که در مرکز زبان تحصیل می کنند .
  • اجازه کار فول تایم در زمان تعطیلات
  • تا زمانی که دانشجو درخواست اجازه کار نداده است نمی تواند در خواست قرار داد دائمی داشته باشند
  • دانشجویان در ضمن تحصیلشان اجازه کار مستقل (خود اشتغالی) ندارند .
  • دانشجویان محصل در انگلستان اجازه کار به عنوان مربی ورزش را ندارند .

نکته ای که بسیار مهم است این است که در انگلستان به ویزای دانشجویی کوتاه مدت  اجازه کار ندادند .

دانشجویانی که قصد تحصیل درانگلستان را دارند  در صورتی که در دانشگاه ها ودانشکده هایی که در فهرست اسپانسر UKBA می توانند در حین تحصیل خود کار کنند . دانشجویان خارجی که در مقطع کارشناسی ویا کارشناسی ارشد تحصیل می کنند اجازه دارند در حین تحصیل خود بیش ۲۰ ساعت در هفته وبه صورت تمام وقت در زمان تعطیلات  کار کنند . اما اگر در مقطع پایین تری تحصیل می کنند برای بیش از ۱۰ساعت در هفته اجازه کار دارند . لازم به ذکر است برای دانشجویانی که در اتحادیه اروپا هستند هیچ گونه محدودیت کاری وجود ندارد .

همه دانشجویان محصل در انگلستان این امکان را دارند که در مدت تعطیلات کریسمس وعید پاک به طور تمام وقت کار کنند به این دلیل که این تعطیلات خارج از ترم تحصیلی می باشد .

دانشجویی که به قصد تحصیل در مقطع ارشد به صورت یکساله یا دوساله  وارد کشور انگلستان شده است آن مدتی که برای نگارش پایان نامه تا اتمام رسمی دوره تحصیلی تعیین شده شامل تعطیلات دانشجو محسوب نمی شود در طی این مدت دانشجو همچنان مشغول تحصیل می باشد . اما دانشگاه این امکان  را دارد که چهار هفته در در طول نگارش پایان نامه  به دانشجو تعطیلات بدهد. که در این مدت دانشجو اجازه کار فول تایم دارد . البته قبل از شروع کار تمام وقت باید درخواست شان تایید شود .زیرا بدون درخواست نمی توانند به طور تمام وقت کار کنند .

کار داوطلبانه :

آیا دانشجویان اجازه کار داوطلبانه را دارند؟ نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این مورد است که یک تفاوت قانونی بین کار داوطلبانه وکار با دستمزد وکار بی دستمزد وجود دارد . کار داوطلبانه یک نوع کار پاره وقت است وبیش از ۲۰ ساعت در هر هفت روز نمی توان برای این کار داوطلب شد . اگر دانشجو کار پاره وقت دانشجویی هم داشته باشد باید مراقب باشد که مدت کار داوطبانه اش با کار با دستمزد بیش از ۲۰ ساعت بیشتر نباشد .

آیا دانشجو می تواد برای بیشتر از یک کارفرما کار کند ؟

دانشجوی در حال تحصیل در کشور انگلستان می توانند قرار دادهای متعدد داشته باشند اما نکته ای که مهم است این است که ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار ندارند به این معنی که این اجازه ۲۰ کار درهفته برای هر کارفرما نیست . دانشجویان دکتری که درانگلستان تحصیل می کنند  تاریخ رسمی پایان تحصیلاتشان بسته به اینکه ویزای تحصیلی شان نیاز به تمدید دارد یا نه متغیر است . اگر کارفرما نیازی به مدرک داشته باشد مبنی بر اینکه ویزای تحصیلی دانشجویان در دست بررسی می باشد دانشجو می بایست مدارک زیر را آماده وارائه دهد :

بسته یا پاکت درخواست نشان دهنده این موضوع که درخواست از سمت دانشجو بوده است . دانشجو می بایست یک معرفی نامه ار UKVI در مورد در خواستش داشته باشد . همچنین  تایید نامه صدور ویزای تحصیلی به  همراه BRP شخص

اگر فرد دانشجو بدون اجازه وخلاف قانون مشغول به انجام کاری شود مرتکب جرم مهاجرتی شده است که در این صورت ضمانت اجراهای زیر شامل وی خواهد شد :

  • احضاریه دادگاه
  • ۵۰۰۰ پوند جریمه نقدی
  • شش ماه حبس
  • اخراج از کشور انگلستان

و همچنین تا ۱۰ سال اجازه ورود به کشور انگلستان را ندارند .این ممنوعیت می بایست د درخواست های بعدی مهاجرتی شخص دانشجو به انگلستان وسایر کشور های دیگر به اجبار اعلام شود .

وزارت کشور انگلستان از افرادی که حامی ویزای تحصیلی انگلیس هستند تقاضای گزارش هرگونه تخطی وخلاف قانون را دارد توجه داشته باشید که اگر LSE از فعالیت غیر قانونی دانشجو مطلع شود این موضوع را به وزارت کشور اطلاع می دهند .

 

در نهایت با توجه به مطالب گفته شده میتوان گفت که اکر دانشجویانی که در انگلستان تحصیل می کنند به دنبال کار دانشجویی در انگلستان می باشند تا بتوانند تا حدودی  هزینه های زندگی وهزینه های تحصیلی خود را پوشش دهند . لازم به ذکر است کسانی که به دنبال کار دانشجویی در انگلستان می باشند می بایست مطابق قوانین مهاجرتی انگلستان و محدودیت های زمانی که برای کار دانشجویی در انگلستان  وضع شده است به کار مشغول شوند .به این معنا که شخصی که در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان تحصیل می کند اجازه ۲۰ در هفته اجازه کار دانشجویی در انگلستان دارند . و همچنین دانشجویان در حال تحصیل در انگلستان باید توجه داشته باشند که کار دانشجویی مجاز وقانونی انجام دهند در غیر این صورت وانجام تخطی مشمول ضمانت اجراهای ذکر شده در فوق می شوند .

نگارنده: سعید آزاد

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *