کار در آمریکا

 کار در آمریکا

متقاضیان بسیاری در سر تا سر دنیا خواهان یافتن کار در کشورهای اروپایی و آمریکا می باشند و حتی حاضرند برای این کار هزینه گزافی نیز پرداخت نمایند تا بتوانند به هدف خود دست یابند و در این مقاله به صورت کامل شرایط عمومی مهاجرت از طریق کاری را بیان خواهیم نمود و در نهایت پیشنهاد ویژه ای با شرایط بهتر برای متقاضیان کار خواهیم گفت.

به طور کلی شرایط یافتن کار در اروپا به این صورت است که کارفرما بر اساس قوانین اتحادیه اروپا می بایست کاری که برای آن احتیاج به نیروی کار دارد به مدت ۳ ماه در کشور مورد نظر و ۳ ماه دیگر نیز در کل اتحادیه آگهی نماید و چنانچه کسی نبود که این مسوولیت را بپذیرد و کار مورد نظر متقاضی نداشت ، آنگاه وضعیت نیرو های مهاجر خارجی را بررسی خواهند کرد و از بین تعداد زیادی متقاضی با شرایطی که از قبل تعیین شده است ، نیروی کار را انتخاب خواهند کرد.

با توجه به شرایط فوق حتی در صورتی که شرایط کاری هم فراهم شود برای آنکه به شخص متقاضی ویزا تعلق بگیرد و وارد کشور مورد نظر شود می بایست شرایطی فراهم گردد که این شرایط باید از طرف کارفرما به صورت کامل پذیرفته شود و مدارک لازم را جهت اخذ ویزای کشور مورد نظر در اختیار سفارت قرار دهد به عنوان مثال کار فرما باید متعهد گردد که سرمایه کافی جهت ساپورت شخص متقاضی در حساب شرکت را دارا می باشد و همچنین دعوت نامه معتبر نیز ارایه نمایید و پس از بررسی شرایط فوق توسط سفارت و انجام مصاحبه لازم در این زمینه ، امکان اخذ ویزای کاری با افسر ویزا می باشد.

در کشور هایی همانند استرالیا و کانادا و آمریکا که کشور های محبوبی در میان بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت کاری میباشند در حال حاضر با توجه به کثرت متقاضیان به سختی شرایط کار را برای متقاضیان خارجی فراهم می کند و اخیرا نیز با مشکل ویزا مواجه هستند و شرایط بسیار سختی را در نظر گرفته است به همین خاطر با توجه به شرایطی که توضیح داده شد در حال حاضر مهاجرت به کشور های فوق از این طریق توصیه نمی گردد.

لازم به ذکر است در میان کشورهای اروپایی و شرایطی که توضیح داده شد ، در بسیاری از کشور های دیگر دنیا همانند آفریقای جنوبی شرایط کار به خوبی فراهم است و سختی انجام کار و ویزا نیز در این کشور قابل حل می باشد که البته شرایط کامل آن نیز در صفحه مربوط به این کشور بر روی همین وب سایت قابل ملاحظه می باشد.

بنابراین با توجه به شرایطی که گفته شد به نظر می رسد که برای فرد متقاضی که در ایران زندگی میکند بهتر است مستقیم برای ویزای کار اقدام نکند و تحت عنوان ویزای دیگری به نام تحصیلی وارد کشور مورد نظر شوند زیرا با این نوع تایپ ویزا همزمان با تحصیل ، فرد متقاضی حق کار نیز خواهد داشت و در صورتی که بتواند کار نیز در آن کشور پیدا نماید می تواند ویزای خود را تبدیل به ویزای کار نماید و این کار چند مزیت خواهد داشت که مهمترین آنها این است که فرد متقاضی خود در کشور مورد نظر می باشد و می تواند به صورت مستقیم جویای کار باشد و نکته دیگر اینکه در حال تحصیل در کشور مورد نظر می باشد و مدرک آن کشور را دریافت خواهد کرد و اصولا کشور های اروپایی تحصیل کر ده های خود را به را حتی از دست نخواهند داد و ۹۰% افراد بعد از تحصیل موفق به یافتن کار می شوند.

همانند ما بقی طرق مهاجرت به اقراد متقاضی همچنان توصیه می گردد که قبل از هر گونه اقدامی حتما با مشاورین و وکلای ماهر در این زمینه مشورت نمایید تا حدالامکان از طریق بهترین راه موفق به مهاجرت شوید و به هدف خود برسید.

4 پاسخ
  1. Avatar
    حسین می گوید:

    با سلام من لیسانس برق قدرت دارم
    در زمینه ی تاسیسات آبی کار کردم
    در زمینه ی طلا سازی آشنایی کامل و مهارت کامل دارم
    با مادرم هستم معلولیت جسمی حرکتی ام اس داره
    میخواستم ببینم ویزای EB-2 دقیقا به چه صورته و چطوری باید کارفرما پیدا کنم؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ؛ EB2 ، دارای انواع مختلفی می باشد و شرایط آن شامل دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد و مدارک پیشرفته کاری و توانایی استثنایی می باشد. در صورت کسب اطلاعات بیشتر ، با برقراری تماس با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا ، یکی از شعب همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران ، اقدام نموده و از مشاوره تلفنی رایگان برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  2. Avatar
    سعید می گوید:

    سلام
    من دانشجوی دامپزشکی دانشگاه آزاد هستم.می خواستم درمورد کاروادامه تحصیل دررشته دامپزشکی درآمریکا،کانادا،استرالیا وکشورهای اروپایی راهنمایی بکنید.تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *