تحصیل در کشور سوئد :

اعزام دانشجو به سوئد ، تحصیل در سوئد ، وکیل مهاجرت به سوئد ، مهاجرت سوئد

سوئد کشوری می باشد که تحصیل در آن تا سال ۲۰۱۱ به صورت رایگان بود اما از سال ۲۰۱۱ به بعد تحصیل در آن به صورت رایگان نمی باشد و تقریبا سالی ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار هزینه تحصیل آن می باشد بنابراین از سال ۲۰۱۱ به بعد کشور سوئد به کشوری بسیار پر هزینه تبدیل شده است .

تحصیل در کشور سوئد مانند کشور های دیگر اروپایی در مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا امکان پذیر می باشد اما در مقطع لیسانس در تمامی دانشگاه های دولتی این کشور ، تدریس به صورت زبان سوئدی می باشد .بنابراین افراد برای تحصیل در این مقطع می بایست به زبان سوئدی مسلط باشند. اما از مقطع لیسانس به بالا ، اکثر رشته ها در دانشگاه های کشور سوئد به صورت زبان انگلیسی نیز تدریس می شود . بنابراین برای ورود به این مقاطع داشتن مدرک زبان انگلیسی الزامی می باشد.

همچنین دوره های تحصیل در این کشور همانند سایر کشور های اروپایی  می باشد بنابراین لیسانس در کشور سوئد چهار سال و فوق لیسانس دو سال و دکترا پنج سال می باشد .

لازم به ذکر است که امکان تعلق گرفتن بورس در دوره دکترا برای متقاضیانی که شرایط آن را دارا می باشند وجود دارد و شرایط آن بدین گونه است که استاد راهنما در دانشگاه مورد نظر می بایست شرایط شما را تایید کند و معیار هایی را مد نظر خواهد داشت همانند دانشگاهی که در آن فوق لیسانس را گذرانده اید ، معدل فوق لیسانس ، مدرک زبان و…و با توجه به درجه مدارک مورد نیاز می توانید برای اخذ بورس تحصیلی اقدام نمایید.

در کشور سوئد این امکان وجود دارد که فردی که برای تحصیل اقدام می نماید و ویزا نیز اخذ می کیند ، می تواند برای همراهان خود نیز برای اخذ ویزا اقدام نماید و در این مورد هیچ مانع قانونی وجود نخواهد داشت اما در کشور سوئد اخذ ویزای همراه صد در صد نخواهد بود.

برای فراگیری زبان سوئدی در کشور سوئد این امکان وجود دارد که برای کالج های زبان سوئدی اقدام نمایید و زبان سوئدی را در کشور سوئد فرا گیرید اما لازم به ذکر است که ویزای کالج زبان کشور سوئد صد در صد نخواهد بود و بهتر است متقاضی علاوه بر پذیرش کاج زبان ، پذیرش دانشگاه را نیز داشته باشد و همزمان با هم برای ویزا اقدام نماید.

همزمان با تحصیل، افراد اجازه کارقانونی به صورت نیمه وقت را نیز خواهند داشت و این حق کار در مقطع لیسانس ۱۰ ساعت در هفته ، در مقطع فوق لیسانس ۲۰ ساعت در هفته و در مقطع دکترا ۳۰ ساعت در هفته می باشد.

برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و یا تبدیل هر نوع ویزایی ، اگر افراد در کشور سوئد باشند ، برای انجام این کار حتما باید به کشور خود بازگردند.

5 پاسخ
  1. Avatar
    ولی الله می گوید:

    سلام اگه بخوام برم اونجا چطوری باید این کارو بکنم؟ اینجا بورسه هستم در حال تحصیلم ولی میخوام برم اونجا.اگه میشه راهنماییم کنید ممنونم.ادرس ایمیلمو به حروف کوچک بنویسد

    پاسخ
    • Avatar
      علی تقوی می گوید:

      با سلام و عرض ادب شما باید مدرک آیلتس داشته باشید و بعد از آن وارد دانشگاه میشوید (۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸و۴۸)دفتر نیاوران

      پاسخ
    • Avatar
      علی تقوی می گوید:

      با سلام و عرض ادب شما باید لطف بفرمایید اطلاعات کامل از خودتان بدهید جهت اطلاع از شرایط و مشاوره با دفتر نیاوران در تماس باشید
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  2. Avatar
    نگین می گوید:

    باسلام
    من دکتر دندانپزشک هستم می خواستم بپرس برای گرفتن تخصص فک و صورت در دانشگاههای سوئد باید چکار کنم و چه اقداماتی انجام بدهم. در ضمن شرایط دانشجویی و تحصیل رو هم می خواستم بدونم اگر امکان دارد….سپاسگزارم

    پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ، شما برای تحصیل و اخذ تخصص در کشور سوئد ، بایستی سوپروایزر معرفی نمائید . در صورت کسب اطلاعات بیشتر ، با برقراری تماس با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا ، یکی از شعب همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران ، اقدام نموده و از مشاوره تلفنی رایگان برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *