پناهندگی در کره جنوبی

پناهندگی در کره جنوبی

اگر به دنبال راهی برای مهاجرت به کره جنوبی می باشید و تصمیم به پناهندگی در کرۀ جنوبی را دارید، پیشنهاد می نمائیم این مقاله را مطالعه نمایید. پناهندگی در کره جنوبی یکی از روش های اخذ تابعیت کره جوبی است. در سالهای اخیر متقاضیان پناهندگی در کره جنوبی افزایش یافته و شما دوستان سؤالات زیادی در باب پناهندگی در کره جنوبی مطرح می کنید و ما در این مقاله سعی بر این داریم سوالات شما را پاسخگو باشیم و نکات و مواردی مثبت و منفی در زمینه پناهندگی در کره جنوبی بازگو کنیم و طلاعاتی من باب شرایط و قوانین راه مهاجرت از طریق پناهندگی در کره جنوبی را به نظر شما می رسانیم.

موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی برای پناهندگی ارائه نمی کند و مطالب این صفحه تنها جهت ارتقا اطلاعات شما عزیزان و آشنایی با خطرات پناهندگی ارائه می گردد.

پس از ورود به کشور کره جنوبی ، افراد متقاضی مهاجرت از طریق پناهندگی در کره جنوبی باید برای تکمیل فرم های پناهندگی در این کشور اقدام نمایند. توصیه داریم حتما قبل از هر اقدامی برای مهاجرت از طریق پناهندگی از مشاورین و وکیل مهاجرتی مشورت بگیرید. مهاجرت از طریق پناهندگی یکی از پیچیده ترین طرق های مهاجرت می باشد که اگر نکات لازم را رعایت نفرمایید خطراتی دامن گیر خود شما و همه ی اعضای خانوادیتان می شود و عواقب سختی پیش رو خواهد داشت.

کره جنوبی کشوری است واقع در بخش جنوبی شبه جزیره ی کره در شرق آسیا و پایتخت این کشور شهر سئول می باشد.

در حال حاضر بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت از طریق پناهندگی در کره جنوبی دارند و وارد این کشور شده اند ، در ابتدا در شهری در مرز میان میانمار و تایلند ورود پیدا می کنند. همانطور که می دانید متقاضیان مهاجرت به کره جنوبی از طریق پناهندگی از امکانات و وضعیت خوبی برخوردار نیستند و بسیاری از این متقاضیان بعد از ورود به این کشور از راه غیر قانونی پناهندگی ابراز پشیمانی می کنند.

پیشنهاد می شود بدون داشتن اطلاعاتی در باب قوانین و شرایط مهاجرت به کره جنوبی از طریق پناهندگی و بدون مشورت با مشاورین موسسه MIE یا وکلای مربوطه هیچ اقدامی خود سرانه صورت نگیرد.

پاسخ به این سؤالات و بسیاری مسائل مهم دیگر به تفصیل در این مقاله بیان می شود.

برای پناهندگی در کرۀ جنوبی لازم است که شخص در خاک کره جنوبی وارد شده باشد و این که از طریق قانونی یا از طریق غیر قانونی ورود داشته است فرقی ندارد . پس از ارائه در خواست مهاجرت به کره جنوبی و تکمیل فرمهای مربوط به مهاجرت از طریق پناهندگی در کره جنوبی به شخص ویزایی به مدت ۶ ماه ، به نامG1  داده می شود که این ویزا قابل تمدید خواهد بود .

 

مدارک مورد نیاز جهت پناهندگی در کرۀ جنوبی

مدارک مورد نیاز جهت پناهندگی در کرۀ جنوبی به شرح ذیل می باشد :

  • تکمیل فرم های مربوط و مصاحبه
  • گذرنامه یا مدرک شناسایی معتبر
  • عکس شناسایی ۳×۴
  • درخواست وتقاضای پناهندگی

رد در خواست پناهندگی در کرۀ جنوبی

در صورتی درخواست مهاجرت از طریق پناهندگی در کره جنوبی رد می شود که :

  • هویت شخص قابل تشخیص نباشد.
  • ورود شخص به کره جنوبی دلیل امنیتی نداشته باشد.
  • در صورت لغو شدن پناهندگی مجدد شخص بدون تغییری در درخواست قبلی درخواست پناهندگی بدهد.
  • ورود شخص از کشوری بی خطر و امن باشد یعنی فرد در کشور خود شرایط امن و خوبی داشته باشد که در این صورت امکان رد شدن درخواست پناهندگی زیاد است
  • اظهارات دروغ و ارائه مدارک جعلی که اگر افسر متوجه عدم صداقت شخص شود درخواست پناهندگی رد می شود.

پس از اقدام برای پناهندگی در کرۀ جنوبی افراد متقاضی مجبور هستند دوره های زبان کره جنوبی را بگذرانند تا به زبان این کشور مسلط بشوند. فرزندان این متقاضیان از سال جدید تحصیلی که وارد مدارس می شوند این امکان برایشان وجود دارد که در مدارس کره جنوبی تحصیل کنند و به یادگیری زبان کره جنوبی بپردازند.

یکی از مسائل مهم در این کشور داشتن اجازۀ کار می باشد که بعد از موافقت با درخواست پناهندگی در کرۀ جنوبی و اجرای فرایند ، فرد متقاضی خارجی اجازه ی کار کردن بعد از ۶ ماه در کره جنوبی را خواهد داشت . از معایب کار کردن در این کشور این است که شخص متقاضی اگر شروع به کار کردن در کره جنوبی کند تقریبا حقوق و درآمد خود را از دست خواهد داد .

وزارت دادگستری با پناهجویانی که به عنوان پناهنده به رسمیت شناخته نشده اند رفتار دوستانه ای انجام می دهد ، وزارت دادگستری تصمیم می گیرد که نمی تواند با خیال راحت متقاضی را به کشور خود به دلایل بشردوستانه ، مانند خطر شکنجه بازگشت داده شود . این نماد بشردوستانه شکل افتخاری از حفاظت است و ممکن است به طور موقت صورت گیرد .

UNHCR یک سازمان بشر دوستانه ی غیر سیاسی بین المللی از زیر مجموعۀ سازمان ملل می باشد ،که وظیفۀ  UNHCR کمک به دولت کره جنوبی برای رسیدگی به امور پناهندگان است . این سازمان در سال ۱۹۵۰ تاسیس شده است و در سال ۱۳۵۱ شروع به انجام ارائه حمایت های بین المللی به پناهندگان کرد .

در تمامی مراحل پروسه اخذ اقامت مهاجرت از طریق پناهندگی در کره جنوبی به شما توصیه می شود حتما از داشتن وکیل برای اقدام این جهت این روش پر خطر بهرمند شوید . و در صورتی که هنوز به زبان این کشور تسلط کافی ندارید با داشتن مترجم زبان کره جنوبی در مصاحبۀ اولیه که برای درخواست انجام می شود شرکت کنید .

هنوز هم اصرار بر این داریم تا زمانی که راه های قانونی و حقوقی برای ورود به کشور کره جنوبی وجود دارد اکیدا از راه غیر قانونی پناهندگی استفاده نکنید ، چرا تا امکان وجود راه های قانونی هست از راه های پر خطر و پر استرس برای مهاجرت استفاده شود؟

 

در نهایت اگر به فکر آینده ای بی خطر و راحت برای خود و خانواده ی خود هستید ازپناهندگی در کرۀ جنوبی دوری کنید و از راه های دیگری را جایگزین پناهندگی در کرۀ جنوبی نمایئد. و به منظور کسب اطلاعات کامل تر در خصوص پناهندگی در کرۀ جنوبی با وکلای مهاجرتی که مسلط به قوانین کرۀ جنوبی می باشند تماس حاصل نمائید.

و همواره دقت داشته باشید که موسسات سودجو در این مسیر بسیار است و برای اقدام هر روشی برای مهاجرت با موسسات قانونی و معتبر در ارتباط باشید.

 

نگارنده : نگار فاضل

3 پاسخ
  1. Avatar
    Parisa می گوید:

    سلام من دخترم ۲۳سالمہ میخوام تنھایی ب کرہ جنوبی پناھندہ بشم چیکار کنم چجوری میتونم مطمئن بشم ک میتونم ب راحتی پناھندہ بشم خیلی دوس دارم برم کرہ جنوبی از بچگی میخواستم برم ب دلایل دیگ نتونسم لطفا راھنمائیم کنین ممنون

    پاسخ
  2. Avatar
    عباس حسینی می گوید:

    سلام من یک پسر۱۵ساله افغانی ساکن ایران هستم و مدرک معتبر کارت شناسایی را دارم و میخاهم ب تنهایی ب کره جنوبی پناهنده شوم باید چیکارکنم ممنون میشم اگه جواب بدین خاهش میکنم در این راه کمکم کنید

    پاسخ
    • Avatar
      مشاور حقوقی می گوید:

      با سلام
      شما میتوانید از طریق راه های قانونی اقدام به مهاجرت نمایید . بهتر است شرایط کامل خود را ذکر نمایید و یا با دفاتر منتخب مهاجرتی تماس حاصل نمایید . با تشکر

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *