تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در ارمنستان

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در ارمنستان:

 

تا کنون این سوال به ذهن شما خطور کرده که شرایط تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی  ارمنستان چگونه است.در باب تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی  ارمنستان اطلاعاتی دارید؟ همراهان محترم سایت ایران مهاجرت با مطالعه مقاله زیر ، از همه اطلاعات تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی ارمنستان آگاه شوید . ما در این مقاله تمام مطالب در باب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی ارمنستان را به اشتراک می گذاریم.

چرا برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی ،دانشگاه های کشور ارمنستان مناسب است؟

۱-تحصیل پزشکی در ارمنستان ، ارزانتر از دانشگاه های آزاد ایران می باشد

۲- دانشجویان رشته های پزشکی و دندانپزشکی ارمنستان ، پس از فراغت از تحصیل و گذراندن آزمون جامع و امتحان معادل سازی و گذراندن طرح امکان اخذ شماره ی نظام پزشکی و کار در ایران را دارند. به عبارتی دیگر مدارک پزشکی و دندانپزشکی ارمنستان ،تحت شرایطی خاصی ، مورد قبول ایران است.

مزایای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی ارمنستان :

۱-قرابت فرهنگی ایران و ارمنستان .

۲سطح خوب دانشگاههای پزشکی و دندانپزشکی ارمنستان .

۳-ارزان بودن هزینه های اقامت و تحصیل .

۴-امنیت اجتماعی در سطح کشورهای اروپایی .

۵-بدون آزمون ورودی و بدون نیاز به مدرک پیش دانشگاهی .

۶-نیاز به مدرک زبان ندارد .

۷-محدودیت سنی ندارد .

۸-امکان کار پس از فراغت از تحصیل .

۹-کمی فاصله با ایران .

۱۰-امکان اعطای ویزای همراه .

۱۱-امکان سرمایه گذاری یا ثبت شرکت پس از فراغت از تحصیل .

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش رشته های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی ارمنستان :

۱-گذرنامه

۲-گواهی فراغت از تحصیل یا اصل مدرک دیپلم با ریز نمرات

۳-دو قطعه عکس ۳*۴

۴-تاییدیه مدارک تحصیلی و ریز نمرات

۵-مدارک صحت پزشکی

 

مدت و هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان :

تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه های ارمنستان ۶ سال و تحصیل در رشته دندانپزشکی ارمنستان ۵ سال است. دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه و در سال اول ، مکلف به گذراندن دوره زبان ارمنی ،روسی یا انگلیسی هستند . تحصیل درارمنستان معمولا به زبان های روسی و ارمنی می باشد و برخی رشته ها به زبان انگلیسی ارائه می شود که نیاز به آزمون تعیین سطح زبان دارد ، ولی تحصیل به زبان روسی و ارمنی پیشنهاد میشود ،چون زبان محاوره ی اهالی به این دو زبان است و دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در حین تحصیل ، دوره های کاربردی را در بیمارستان های ارمنستان طی خواهند کرد و زبان بیماران به ارمنی و روسی است .

هزینه کالج زبان که ترم صفر محسوب می شود برای یکسال بین ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار می باشد و هزیه تحصیل در رشته پزشکی و داندان پزشکی نیز بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار متغیر است.

هزینه های زندگی در ارمنستان جهت تحصیل در رشته های پزشکی و دندنپزشکی تفاوتی با سایر رشته ها ندارد و سالانه حدود ۵۰۰۰ دلار هزینه زندگی می باشد.

ویزای همراه :

امکان درخواست ویزای همراه دانشجو برای کشور ارمنستان وجود دارد و اخیرا با امضاء توافق نامه بین دو کشور ایران و ارمنستان ، ویزای توریستی بین اتباع دو کشور برداشته شده است.

کار دانشجویی درارمنستان:

امکان کار دانشجویی برای دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی ارمنستان وجود دارد و اطلاعات جامع تر درباره  این دانشگاه ها و امکان کار دانشجویی در سایت ایران مهاجرت قرار دارد ، اما هر دانشجو به طور متوسط سی ساعت در هفته حق کار دارد که حدود ۸ دلار دستمزد هر ساعت کار دانشجویی می باشد .

ادامه تحصیل :

پس از فراغت از تحصیل در دندانپزشکی کشور ارمنستان ، شخص فارغ التحصیل امکان اخذ پذیرش از دانشگاه های اروپا ، جهت گذراندن دوره های تخصصی پزشکی و دندانپزشکی را دارد و همینطور امکان کار و یا ثبت شرکت در کشور ارمنستان نیز وجود دارد.

ازدواج باتبعه ارمنستان:

ازدواج دانشجوی خارج ارمنستان یا تبعه ارمنی ، امکان اعطای اقامت دائم و تابعیت ارمنستان را به او می دهد.

اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی ارمنستان را در سایت ایران مهاجرت و یا تماس با موسساتی که مورد تایید سایت ایران مهاجرت هستند بیابید.

4 پاسخ
  1. Avatar
    کیمیا می گوید:

    باعرض سلام وخسته نباشید ایا دانشگاه پزشکی ایروان مورد تایید امریکا و کاندا هست؟ایا برای ادامه تحصیل در رشته ی پزشکی شرط معدل وجوددارد؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *