اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور مجارستان

اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور مجارستان

اخذ تابعیت از طریق ازدواج یکی از راههای مهاجرت است که با توجه به نظام حقوقی اکثر کشورهای جهان  پذیرفته شده می باشد . در نظامات سابق حقوقی اینگونه بیان شده بود که ازدواج با مرد مقیم کشور مورد نظر باعث تحمیل تابعیت می گردید .  برای مثال در نظام حقوقی ایران و در قانون مدنی مقرر گردیده است در صورتیکه بانوئی با مرد ایرانی ازدواج کند ، تابعیت ایرانی به آن بانو تحمیل می شود و اگر زوج خارجی با زنی که تابعیت ایران را دارد ازدواج کند ، قطعاً این ازدواج منجر به اخذ تابعیت نمی گردد . با این حال ، چنین وضع حقوقی در بیشتر کشورهای دنیا تغییر کرده است .

در حال حاضر اگر شخصی با تبعه ی یک کشور ازدواج نماید ، می تواند اقامت کشور مذکور را اخذ کند و پس از گذشت مدتی کوتاه که از اقامت بگذرد ، این اقامت تبدیل به تابعیت می شود .

اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور مجارستان بدین صورت است که اگر متقاضی مهاجرت با شخصی ازدواج کند که تبعه آن کشور می باشد ؛ می تواند برای اقامت این کشور تقاضا نماید .

البته لازم به ذکر است که اقامت با تابعیت  متفاوت است و یقیناً طول مدت دریافت ویزا برای همسر مقیم یا همسر تبعه یک کشور دیگر فرق می کند .

متقاضی اخذ اقامت کشور مجارستان از طریق ازدواج ، می بایست یک سری فرم های خاص را تکمیل نماید و مدارکی را به سفارت تحویل دهد تا بتواند اقامت این کشور را اخذ کند .

به عبارت دیگر ، اگر شما با فردی که تابعیت آمریکا را دارد ازدواج نمایید ، مدت زمانی که اخذ ویزای همسر به طول می انجامد حدود شش ماه تا یک سال و نیم می باشد ، البته این مدت زمان برای شخصی که گرین کارت آمریکا دارد و بخواهد همسرش را به آمریکا بیاورد حدود سه تا چهار سال است.

با توجه به آنچه در فوق شرح دادیم ، در کشور مجارستان  نیز همینگونه است و زمان اخذ اقامت برای شخصی که با تبعه این کشور ازدواج می کند و یا با کسی که فقط اقامت آن را دارد ؛ متفاوت است .

شایان ذکر است در بسیاری از کشورها پروسه برای شخصی که تابعیت آن کشور را دارد و یا برای شخصی که مقیم آن کشور می باشد ، بیش از یک سال نخواهد بود.

7 پاسخ
  1. Avatar
    mehrdad می گوید:

    سلام در مورد اخذ تابعیت از طریق ازدواج سوال داشتم. اگر مردی ایرانی با زنی مجارستانی بخواهد ازدواج نماید ایابه مرد ایرانی تابعیت مجارستانی بعدر از ازدواج داده می شود؟ چه مدت بعد از ازدواج مرد می تواند به خاک مجارستان وارد شود و در آنجا به کار و زندگی مشغول شود؟گرفتن اقامت و شهروندی هر کدام چقدر طول می کشد؟ لطفا به همه سئوالها جواب بدهید. با تشکر.

    پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ، بله تحت شرایطی و بعد از گذشت چند سال این امکان وجود دارد. در صورت کسب اطلاعات بیشتر ، با برقراری تماس با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا ، یکی از شعب همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران ، اقدام نموده و از مشاوره تلفنی رایگان برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  2. Avatar
    sahar می گوید:

    من یه سوال دارم…من یه ایرانی هستم اگر با یه اقایی که مقیم مجارستان هست ازدواج کنم اقامت دائم اون کشور رو به من میدن؟

    پاسخ
    • Avatar
      امین نخشبی می گوید:

      سلام و عرض ادب
      بلی بعد از گذشت چند سال می توانید برای اقامت دائم اقدام نمایید
      می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با دفتر نیاوران ما تماس حاصل فرمایید.
      ۲۲۸۲۹۵۳۸-۴۸

      پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ؛ سوال شما بسیار کلی مطرح گردیده است . معمولا با ازدواج می توان اقدام به اخذ اقامت نمود . در صورت کسب اطلاعات بیشتر ، با برقراری تماس با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا ، یکی از شعب همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران ، اقدام نموده و از مشاوره تلفنی رایگان برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  3. Avatar
    م. طا می گوید:

    پسر من در حال حاضر دارای ویزای تحصیلی در بوداپست قصد ازدواج با خانمی در انجا را دارد ! بفرمایید چه کارهایی باید در انجا انجام دهد ؟ ایا کاری هم مربوط به سفارت مجارستان در تهران دارد یا خیر ؟ موسسه شما چه کمکی میتواند بکند ؟ با تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *