تحصیل در کره جنوبی

  تحصیل در کره جنوبی

d

چگونه میتوان برای تحصیل در کره جنوبی اقدام کرد ؟ شرایط تحصیل در کره جنوبی چیست ؟ برای تحصیل در کره جنوبی چه مدارکی مورد نیا ز است ؟ آیا تحصیل در کره جنوبی رایگان است ؟ برای تحصیل در کره جنوبی چه مدرک زبانی مورد نیاز است ؟  برای اخذ ویرای تحصیل در کره جنوبی چه مراحل یرا باید پشت سر گذاشت ؟ چنانچه تمایل به تحصیل در کره جنوبی دارید از کارشناسان خبره و وکلای حقوقی معتبر در موسسات حقوقی بهره بگیرید . این مقاله در باب تحصیل در کره جنوبی نگارش شده است و به تمامی سوالات شما در این باب پاسخ می دهد .

 

کشور کره جنوبی در سال ۱۹۴۸ از کره شمالی جدا شد.و از آن پس تبدیل به کشوری کاملا متفاوت (از نظر سیاسی ,اجتماعی,اقتصادی,فرهنگی و…) نسبت به کره شمالی شد.

شهر سئول پایتخت کشور کره جنوبی در لیست ۱۰شهر برتر دانشجویی جهان جای دارد.نظام آموزش عالی برتر این کشور باعث شده این کشور در رتبه ۱۳  اقتصادهای توسعه یافته جهان و رتبه ۱ در آسیا دست یابد.

در سال ۲۰۰۴ دولت کشور کره جنوبی هدفی تعریف نمود که تا سال ۲۰۱۲ تعداد ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی را در دانشگاه های خود جای دهد.در سال ۲۰۱۱ این کشور ۸۵۰۰۰ دانشجوی بین المللی را از ۱۷۱ کشور در دانشگاه های خود داشت.اکنون نیز این کشور هدف ۲۰۰ هزار دانشجوی بین المللی تا سال ۲۰۲۰  را تعریف کرده است.

در راستای سیاست های بین المللی کردن دانشگاه های این کشور دانشگاه های بسیاری از جمله دانشگاه Yonsei University که از بهترین دانشگاه های این کشور است به تاسیس کمپس ها و شعبات خارجی نمودند.همچنین دانشگاه های زیادی در این کشور شروع بع تاسیس شعبات نمودند.مانند State University of New York (SUNY)..

در حال حاضر ۳۷۰ دانشگاه در این کشور وجود دارند که شامل ۱۷۹ دانشگاه خصوصی و ۴۳ دانشگاه ملی هستند.۶ عدد از دانشگاه های این کشور در جمع ۲۰ دانشگاه  برتر آسیا  هستند.ایز کشور ۵۴ دانشگاه در میان لیست دانشگاه های برتر آسیا دارند.

 

دانشگاه های برتر کشور کره جنوبی:

دانشگاه ملی سئول:

Seoul National University

برترین دانشگاه کشور کره جنوبی دانشگاه ملی سئول میباشد که در رتبه بندی برترین دانشگاه های جهان در رتبه ۳۵ قرار دارد.همینطور رتبه ۱۰ را در برترین دانشگاه های آسیا دارد.این دانشگاه در سال ۱۹۴۶ در این کشور به عنوان اولین دانشگاه ملی کره تاسیس شد.این دانشگاه  ۳۰٫۰۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف از لیسانس تا دکتری را ارائه میکند.این دانشگاه ۲ کمپس در شهر سئول دارد.این دانشگاه سطح همکاری بسیار بالایی با جهان دارد که شامل ۲۷۳ دانشگاه در ۵۳ کشور مختلف هستند.

دانشگاه کایست:

KAIST – Korea Advanced Institute of Science & Technology

 

 

این دانشگاه دومین دانشگاه  برتر کشور کانادا میباشد.این دانشگاه دارای ۱۰ هزار دانشجو میاشد و در رتبه بندی جهانی دارای رتبه ۴۶ است.

 

 

Korea University

سومین دانشگاه  خصوصی در کره جنوبی است و در رتبه بندی جهانی در رده  ۱۱۶ و در رتبه بندی آسیا در تبه ر ۱۹ قرار دارد. دانشگاه کره دارای پیشینه رقابتی بسیار قدیمی با دانشگاه یونسی داشته که می توان این موضوع را در بسیاری از رویدادهای ورزشی بین این دو دانشگاه مشاهده نمود. دانشگاه کره در حال حاضر با بیش از ۲۵۱۰۰ دانشجو دریافت. ۱۵۰۰ عضو هیئت علمی که بیش از ۹۵ درصد انها دارای مدرک دکتری میباشند گویای همین مطلب است.. دانشکده حقوق این دانشگاه به عنوان یکی از برترین دانشگاه های کشور کره جنوبی است..

این دانشگاه را میتوان یکی از سردمداران در رشته های ارتباطات و مطالعات رسانه، سیاست و اقتصاد میباشد. لازم به ذکر است این دانشگاه در شهر سئول تاسیس شده  و دپارتمان های این دانشگاه در سراسر شهر  تاسیس شده اند که دارای فاصله اندکی از رستوران ها، کافه ها، مغازه ها و جاذبه های توریستی، از جمله معبد مشهور بودا میباشند.

 

زندگی در کره جنوبی:

زندگی در کشور کره همواره در جریان است.حتی شهرهایی غیر از پایتخت این کشور نیز بسیار سرزنده و پرجنب و جوش هستند.این شهرها دارای آب و هوایی معمولا گرم و مرطوب هستند.اما اگر خواهان یک زندگی آرام نیز هستید این کشور دارای شهرهایی بسیار آرام و کوچک در حوالی شهرهای اصلی هستند

 

شهرهای دانشجویی محبوب در کشور کره جنوبی

سئول:

سئول به عنوان شهر اصلی این کشور یکی از بزرگترین شهرهای جهان نیز هست.که جمعیتی بالغ بر ۱۰٫۵ ملیون نفر است.دانشگاه های این شهر عبارتند از:

(Seoul National University و  Korea University و Yonsei Universit )

داجون:

این شهر به عنوان شهری شناخته میشود که همواره در نوآوری و اختراعات مدنی و شهرسازی در جهان نوآور بوده است.و همینطور به علت داشتن فرصت های شغلی فراوان شهری مناسب برای دانشجویان است

دانشگاه های  KAIST، دانشگاه Woosong، دانشگاه Chungnam National، و دانشگاه Korea University مهم در این شهر هستند..

شهر  پوهانگ

شهری بندری در سواحل شرقی کره جنوبی است که خواستگاه دانشگاه پوهانگ نیز میباشد.این شهر به عنوان یکی از پرطرفدارترین شهرهای این کشور از نظر دانشجویان بین المللی انتخاب شده است.دانشگاه پوهانگ محبوب ترین و معتبرترین دانشگاه این شهر است.

اخذ ویزای تحصیلی در کره جنوبی

برای تحصیل در کره جنوبی به عنوان یک دانشجوی بین المللی، شما  نیاز به اخذ ویزای  ‘D-2 ویزای’، که می توانید از یک سفارت کره جنوبی و یا کنسولگری در کشور خود به دست آورید . به طور معمول، مهارت در زبان انگلیسی یا کره ای، از شما خواسته خواهد شد که با ارائه گذرنامه، یک فرم تکمیل شده، یک گواهی نامه از سابقه مدرسه اخیر خود، تایید پذیرش خود از یک دانشگاه کره جنوبی و اثبات منابع مالی کافی می توانید ویزای تحصیلی را اخذ نمایید .

هزینه ها و بودجه

یکی از چیزهای خوب در مورد تحصیل در کره جنوبی این است که شهریه برای دانش آموزان داخلی و بین المللی یکسان است . این هزینه بسته به دوره و دانشگاه متفاوت خواهد بود.

البته در مقطع کارشناسی هزینه های دانشگاه دولتی از US $ 2،۰۰۰ ۴۵۰۰ $ در هر ترم در یک دانشگاه خصوصی کره جنوبی، هزینه ها بین $ ۳۰۰۰ و ۶۰۰۰ $ در هر ترم برآورد شده است. میانگین شهریه سالانه در ۱۶ دانشگاه برتر در سئول ۶۸۰۰ $. برای محاسبه هزینه کل، در نظر داشته باشید که مقطع کارشناسی معمولا چهار سال و کارشناسی ارشد دو سال (یا شش سال برای افراد مانند پزشکی و دندانپزشکی)  است .

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در کشور کره جنوبی به این لینک مراجعه کنید:

https://legalmalekpour.com/%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C/

 

جدول هزینه های دانشگاهی دولتی در کشور کره جنوبی:

بورس تحصیلی در کشور کره جنوبی:

بورس های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی به طور گسترده ای بین ۳۰٪  تا ۱۰۰٪ شهریه در هر ترم را پوشش می دهد .علاوه بر این، تعدادی از بورسیه دولتی موجود است، که ممکن است حتی کل هزینه های زندگی را پوشش دهد . یکی از این برنامه دولتی کره جنوبی است  بورس تحصیلی (GKS) است .

deregulations اخیر دولت کمک هزینه تحصیلی، خوابگاه، مشاغل پاره وقت و اشتغال پس از فارغ التحصیلی  را هد ف برای جذب دانشجویان بین المللی قرارداده است . بدین شکل که شرایط را برای اشتغال بعد از تحصیل فراهم نمایید.

 

در آخر ذکر این نکته ضروری است که قبل از هرگونه اقدام برای ادامه تحصیل در کشور کره جنوبی با کارشناسان و مشاوران مجرب در موسسات حقوقی معتبر سراسر کشور تماس گرفته و از راهنمایی های آنها بهره مند شوید.

 

محسن مرادزاده

منابع:

http://www.topuniversities.com/where-to-study/asia/south-korea/guide

.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *