تحصیل و ویزای شنگن از طریق مالتا

 تحصیل و ویزای شنگن از طریق مالتا

ویزای شینگن چیست ؟

معاهده شنگن قراردادی است که در ۱۴ ژون  سال ۱۹۸۵ میلادی جهت ورود آزاد ساکنین کشورهای اروپایی بدون نیاز به ویزا کاهش مشکلات رفت و آمد آنها از جمله بر چیده شدن مرزها و ایستگاههای بازرسی مرزی،در عرشه کشتی <<پرنسس ماری استرید >> روی رودخانه <<ماسل >>نزدیک شهری به نام شنگن در لوکزامبورگ مرز بین فرانسه و آلمان به امضای ۵ کشور آلمان، فرانسه هلند، بلژیک و لوکزامبورگ رسید و در ۳ اکتبر سال ۱۹۹۰ میلادی پس از اتحاد آلمان شرقی و غربی مجددا با امضای آلمان متحد تکمیل گردید.

مالتا یکی از اعضای کشورهای اروپا و شینگن می باشد که با داشتن اقامت این کشور می توانید آزادانه به کشورهای عضو شینگن مسافرت نمایید .

در پی تحقیقات اخیر که بوسیله مجله اینترنشنال لیونگ در میان ۱۹۴ کشور جهان انجام گرفته کشور مالتا بعنوان یکی از بهترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۰ برای زندگی معرفی شده است .

مالتا بزرگترین جزیره و مرکز اجرایی،تجاری و فرهنگی این مجمع الجزایر به حساب می آید. مالتا به خاطر آب و هوای آفتابی و بی نظیر، سواحل فراخ، شب زنده داری های با شکوه و ۷۰۰۰ سال تاریخ شگفت انگیز، جاذبه های زیادی برای دیدن و انجام دادن در این سرزمین وجود دارد .

آبهای زلال و نیلگون ملت،شهرهای تاریخی و خرابه های باستانی گردشگران بی شماری را به خود جذب می کند اما تنها تعداد کمی از مردم میتوانند از چشم انداز یک فرد محلی با فرهنگ غنی و مناظر زیبای این جزیره آشنا شوند .

پیشینه مردم مالتا از نژاد مالتی،از تبار سامی می باشد و با اعراب خویشاوندی نزدیکی دارندو دو زبان مالتی و انگلیسی زبانهای رسمی این کشور ها هستند .

مردم مالتا یکی از کهن ترین ملت های مسیحی جهان به شمار می آیند در میانه سده های چهارم و نهم میلادی مالتا بخشی از امپراتوری بیزانس بود .حکومت مالتا جمهوری و دارای یک مجلس قانونگذاری می باشد که ۶۵ نماینده دارد .

مالتا به خاطر موقعیت جغرافیایی که دارد فرهنگ ها و ملیت های گوناگون را در خود جای داده است و این موضوع سبب می شود که شما با زبانها و فرهنگهای گوناگون آشنا شوید.

مالت همواره مقصد محبوب اروپایی ها برای گذراندن تعطیلات بوده است اما شما با تحصیل در این جزیره به مدت یک سال میتوانید به مناطق بکر مالتا رفته و از موقعیت ساحل این جزیره استفاده نمایید  همینطور از خرابه های معبد که متعلق به زمان قبل از اهرام مصر هستند دیدن کرده و در جزایر گزو و کومینو به رم و اطراف سیسلی،فرهنگ ایتالیایی را گردش و تجربه کنید.

دانشگاههای موجود در این کشور بیشتر در شمال شرقی این جزیره تجمع دارند  که بزرگترین این دانشگاه مالت، دانشگاه دولتی است که از  ۱۱۰۰۰دانش آموز ۷۰۰ دانش آموز بین المللی هستند .

مدرک تمامی دانشگاههای ایران برای مالتا قابل قبول بوده بنابراین شما از هر دانشگاهی که فارغ التحصیل شده باشید میتوانید در دانشگاههای مالتا شروع به تحصیل نمایید .

تنها دانشگاه در مالتا دانشگاه مالت است که درسال  ۱۵۹۲  تاسیس شد، همچنین یک دانشگاه دیگردر سال  ۱۷۶۹ .تاسیس شد و  این دانشگاه از  قدیمی ترین دانشگاه های مشترک المنافع خارج از انگلستان است. این شهرت به مدت طولانی به خاطر پیشرفت علمی و مدارک تحصیلی خود بوده است که  این دانشکده اعضای دکترای خود را از دانشگاه آکسفورد، کمبریج، ادینبورگ و دیگر دانشگاه های معتبر در سراسر جهان دریافت کرده است.

حدود %۱۰ ازافراد ۲۹_۲۰ ساله ها در مالت در حال آموزش در این دانشگاه ها میباشند ، که تا حدودی کمتر از متوسط ​​نرخ اتحادیه اروپا از ۲۵ ٪ می باشد. با این حال، نرخ رشد دانش آموزان در آموزش عالی تشویق می کند که  در دهه بین ۱۹۹۹  و ۲۰۰۹ ، جمعیت دانشجویی ۵۰  درصد به حدود ۲۳،۰۰۰ دانش آموزان رشد  داشته است .سواد در میان مردم ۲۴_۱۵ساله %۹۸ است.

باید توجه داشته باشیم که شخصی که ویزای دانشجوی مالتا را دریافت میکند در واقع ویزای شینگن را دارا میباشد . که به کشورهای عضو شنگن میتواند  بدون اخذ ویزا رفت و آمد داشته باشد .

 

1 پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *