دوره زبان در کشور اتریش

دوره زبان در کشور اتریش

 

همانطور که می­دانید اتریش کشوری واقع در اروپای مرکزی و از اعضای اتحادیه اروپا است که از شمال با کشورهای آلمان و جمهوری چک، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی، از غرب با سوئیس و لیختنشتاین و از شرق با اسلواکی و مجارستان هم مرز است. این کشور دارای آب و هوای چهار فصل است که در پهنه آن گسترده شده است. زبان رسمی کشور اتریش، زبان آلمانی است و اکثر مردم این سرزمین به زبان انگلیسی آشنایی دارند. جمعیت این کشور کمتر از نه میلیون نفر و پایتخت آن شهر وین است. به دلیل وجود سازمان ها و نهاد های بین المللی همچون آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان کشورهای صادرکننده نفت OPEC و دفتر سازمان ملل متحد در وین، اتریش از اهمیت خاصی در میان کشورهای اروپایی برخوردار است. دیگر ویژگی بارز این مرز و بوم که شهرت جهانی دارد وجود تئاتر ها و سالن های اپرا می باشد که خود دلیلی است برای احراز عنوان پایتخت هنری اروپا که اتریش با خود یدک می کشد. همچنین این کشور در آمارهای جهانی همواره یکی از پنج کشور امن دنیا و دارای اقتصادی با ثبات و رو به رشد است. شایان ذکر است که هم اکنون دانشگاه های کشور اتریش در حوزه هنر و موسیقی و معماری شاخص و صاحب عناوین جهانی هستند و بسیاری از مردم اروپا و جهان اتریش را به این شاخصه ها می شناسند.

آنچه که گفته شد گوشه ای از ویژگی های بیشمار کشور اتریش می­باشد که این کشور را به مقصد عده قابل توجهی از دانشجویان ایرانی تبدیل کرده است. در مقابل مزیت تحصیل رایگان در دانشگاه های این کشور تنها نکته ای که سبب زحمت علاقمندان به تحصیل در اتریش می شود سختی یادگیری زبان آلمانی است. اینجاست که وزارت علوم اتریش در زمینه جذب دانشجویان از تمام نقاط دنیا برگ برنده خود را رو می­کند و به آن ها اجازه می­دهد زبان آلمانی را در خاک این کشور و در محیط زندگی گویش مادری آن را بیاموزند. شایان ذکر است که گذراندن دوره زبان آلمانی در مدارس ویژه ای که از سوی دانشگاه ها به دانشجویان ورودی معرفی می­شود هزینه دارد و ایشان باید برای هر ترم آن که حدودا سه ماه به طول می انجامد مبلغی معادل ۴۱۰ یورو بپردازند. مهلت ارائه شده از سوی دانشگاه های اتریش به دانشجویان جهت یادگیری زبان آلمانی حداکثر ۲ سال است که با توجه به اینکه دانشجویان در حال طی این دوره حق کار ندارند، به آن دسته از هموطنانی که قصد ادامه تحصیل در اتریش دارند اکیدا توصیه می­شود پیش از ورود به خاک این سرزمین زبان آلمانی را بیاموزند و یا حداقل با آن آشنایی نسبی پیدا کنند تا اسباب تسهیل روند ورود هر چه زودتر خود به دانشگاه مقصد را فراهم آورند. البته ناگفته نماند که بدلیل تاثیر غیر قابل کتمان حضور در محیط و تعامل با گویش وران مادری زبان آلمانی معمولا افراد در یک بازه زمانی کوتاه تر از یک سال به این زبان جهت شرکت در کلاس های دانشگاه تسلط کافی پیدا می­کنند و نیازی به تکمیل دوره دوساله وجود ندارد که این موضوع هم از نظر کاهش هزینه و هم از نظر استفاده بهینه از زمان به نفع دانشجویان می­باشد. تجربه نشان داده است که وجود عواملی همسو و مفید مانند یادگیری زبان در محیط، استفاده مدارس زبان اتریش از جدیدترین شیوه های آموزش زبان آلمانی در کنار تجربه طولانی در آموزش این زبان، قرار گرفتن دانشجو در کنار دانشجویان دیگری که هر یک از کشوری متفاوت گرد هم آمده اند، ایجاد انگیزه، تحریک حس رقابت و همچنین به چشم دیدن نتیجه پیشرفت در زمینه یادگیری و کاربرد زبان می­تواند نقش بسزایی در تسریع میل به تسلط بر زبان آلمانی ایفا کند.

یکی دیگر از نکات قابل توجه در مورد شرکت در دوره های زبان آلمانی در کالج های اتریش این است که تنها با دریافت پذیرش رسمی از دانشگاه های اتریش می­توان در دوره های یاد شده شرکت کرد و دریافت ویزای تحصیلی اتریش صرفا جهت شرکت در این دوره ها امکان پذیر نمی­باشد و ابتدا می­بایست از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش رسمی دریافت و سپس در این دوره ها شرکت نمود.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *