تحصیل و اعزام دانشجو به انگلستان

 تحصیل و اعزام دانشجو به انگلستان

انگلستان  کشوری است که بخشی از سرزمین بریتانیا را تشکیل میدهد. مرزهای این کشور از شمال با اسکاتلند و از غرب با ولز مشترک است.

اگر تصمیم داشته باشید تحصیلات خود را در کشور زیبای انگلستان ادامه دهید، فرصت های بی شماری را در اختیار خواهید داشت. چه به دنبال یک زندگی پرهیاهوی شهری در دانشگاههای انگلستان واقع در قلب لندن باشید، و چه شهر کم جمعیت تری مانند پلیموت، بیرمنگام یا منچستر را ترجیح دهید، تحصیل در انگلستان، تجربه یک دوره زندگی را در اختیار شما قرار خواهد داد. ما بین درسها، از موزه های بی شمار لندن، کاخ باکینگهام و باغهای اطراف دیدن کنید و یا سفر یک روزه ای به شهر زیبای بث و مکان باستانی لوح سنگی داشته باشید. یا ممکن است تور عکاسی در اطراف ساعت جهانی بیگ بن، ساختمان پارلمان و وست مینستر را ترجیح دهید. مهم نیست برای تحصیل در انگلستان کدام منطقه را انتخاب می کنید، چرا که به هر حال پشیمان نخواهید شد.

بسیاری از دانشجویان به این دلیل انگلستان را برای ادامه تحصیل انتخاب میکنند چون معتقدند که زندگی در این کشور، به زندگی در کشور خودشان شباهت های کافی دارد. اما درک این موضوع مهم است که در عین حال که ایالات متحده و بریتانیا نقاط اشتراک بسیاری از لحاظ زبان، فرهنگ و تاریخ با یکدیگر دارند، اما بریتانیا کشوری کاملا مستقل و مجزا است.
کالجها و مدارس کشور انگلستان سالهای متوالی در عالی ترین رنکینگ جهانی قرارگرفته و بهترین شرایط تحصیلی را در محیطی بین المللی برای دانش آموزان ایجاد کرده است.
دانش آموزان در مقاطع راهنمایی و دبیرستان با هزینه ای مناسب میتوانند برای ادامه تحصیل در کشور انگلستان درخواست خود را اعلام دارند و تا مقاطع عالی دانشگاهی به ادامه تحصیل مشغول باشند.
در انگلستان دانشگاه ها و کالجهایی با هزینه پایین و رنکینگ بالا وجود دارد که بسیار معتبر و از لحاظ آموزشی قدرتمند می باشند. پروسه کاری تقریبا ۴ تا ۵ ماه زمان می برد ودر تمامی شهرهای کشور انگلستان امکان ادامه تحصیل را دارید. برای دانش آموزان زیر ۱۷ سال احتیاجی به مدرک زبان انگلیسی نیست و خانواده دانش آموزان میتوانند برای دیدار از فرزندان خود بعد گذشت ۱ هفته از ورود فرزندشان به انگلستان در خواست ویزا دهند پس از ارائه مدارک کالج با سطح عالی به شما پذیرش داده و ما در ابتدا اخذ ویزا را در دستور کار قرار میدهیم .برای بچه های زیر ۱۲سال که یکی از اعضای خانواده میتواند تقاضای ویزا کند و به او به همراه فرزند ویزای قیمومیت میدهند. بسیاری از بچه های باهوش بالا میتوانند از بورس های تحصیلی بالایی هنگام تحصیل در انگلستان بهره مند شوند .

کشور انگلستان به دلیل دارا بودن بهترین سطح آموزشی مناسب ترین گزینه برای ادامه تحصیل میباشد . دانشگاه های کشور انگلستان از جایگاه خوبی در رنکینگ جهانی قرار دارند.به همین دلیل سالانه متقاضیان زیادی برای ادامه تحصیل درخواستهای خود را به دانشگاه های انگلستان ارایه میدهند . کشور انگلستان به دلیل بازار کار مناسب و خوبی که نسبت به تمامی کشورهای اروپایی دارد، گزینه مناسبی برای فارغ التحصیلان در این کشور میباشد ، اگر پس از تحصیل کاری پیدا کنید میتوانید برای اخذ اقامت کاری و در نهایت برای اقامت دائم اقدام نمایید.کشور در حین تحصیل به دانشجو اجازه کار میدهد و در بعضی مواقع به همراه دانشجو هم اجازه کار میدهد ضمنا تحصیلات برای فرزندان دانشجو نیز رایگان است. اشخاصی که در کشور انگلستان فارغ التحصل میشوند گزینه های خوبی پیش رویشان میباشد :

۱.چون از دانشگاه های کشور انگلستان فارغ التحصیل شدند میتوانند از دانشگاه های کشور کانادا و استرالیا در مقطع دکتری پذیرش و ویزا بگیرند زیرا این دو کشور مستعمره کشور انگلستان میباشند و به راحتی به فارغ التحصیلان از دانشگاه های کشور انگلستان فرصت تحصیل در مقطع دکتری میدهند که پس از ان شانس اخذ اقامت دائم نیز بسیار بالا میرود.

۲.کسانی که در دانشگاه های کشور انگلستان فارغ التحصیل شدند میتوانند در صورت پیدا کردن کارفرما و شغل مناسب درخواست اخذ ویزای کاری از دولت نمایند و پس از پرداخت مالیات به دولت انگلیس اقامت دائم را درخواست کنند .

۳.اگر شخصی در دانشگاه های کشور انگلستان فارغ التحصیل شده باشد چون ویزای انگلستان در پاسپورت میخورد اعتبار پاسپورت بالا میرود و همچنین زبان انگلیسی و مدارک دانشگاهی ارزشمندتر میشود.

۴.میتوانند در صورت پیداکردن موقعییت شغلی مناسب از طریق سرمایه گذاری در انگلستان بمانند.

داشتن هزینه های کافی جهت زندگی در انگلستان به صورت ماهانه نیز در مهاجرت تحصیلی به انگلستان ضروری می باشد. لازم به ذکر است افراد از ۴تا ۱۷سال شامل این ویزای تحصیلی انگلستان می باشند.

در مورد استطاعت مالی جهت گرفتن ویزای تحصیلی، فرد متقاضی می بایست ماهانه قادر به پرداخت ۸۰۰پوند و ۶۰۰پوند به ازای هر یک از متعلقات (همسر، فرزند، …) باشد.

مدت اقامت در انگلستان به وسیله ی ویزای تحصیلی از ۶ماه تا ۱۶ماه می باشد و فقط برای پزشکان و دندانپزشکان مدت اقامت در انگلستان تا ۳سال قابل تمدید است. لازم به ذکر است در صورت داشتن پذیرش تحصیلی انگلستان می توانید به صورت پاره وقت کار کنید.

در صورتی که ویزای تحصیلی شما مدتی بیشتر از ۶ماه داشته باشد شما می توانید همسر و فرزندان خود را به همراه داشته باشد در غیر این صورت همراهی خانواده ی فرد جهت اقامت در انگلستان مقدور نمی باشد.

دوره های زبان

  1. ۱٫ در خصوص دوره های کوتاه مدت زبان ودوره های لیسانس شانس ویزا بسیار کم می باشدو به احتمال زیاد ویزا به همراه تعلق نمی گیرد.لیکن شخص که در دوره کالج یا لیسانس مشغول به تحصیل است این امکان را دارد که همراهش از طریق دیگر بهانگلستان مهاجرتکند.
  2. در خصوص دوره های کارشناسی ارشد،دکترا احتمال ویزای همراه بسیار زیاد می باشد.
  3. در خصوص ویزای سرمایه گذاری به خانواده درجه ۱ شخص و فرزندان زیر ۲۱ سال ویزای همراه تعلق می گیرد.

شرایط تبدیل ویزا:

بعد از اتمام دوران تحصیل فارغ التحصیلان از چند طریق می توانند اقامت داِئم انگلستان را کسب کنند:

۱) بعد از اتمام تحصیل ، افراد ۶ ماه فرصت دارند تا شغلی پیدا کنند چنانچه افراد شغلی مناسب پیدا کردند بعد از گذشت زمان و پرداخت مالیات و بیمه می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند.

۲) دولت انگلستان هم چنین شرایط ویژه ای برای فارغ التحصیلان دانشگاه های انگلستان مهیا کرده است این دسته از دانشجویان با دارایی فقط ۵۰۰۰۰پوند می توانند اقدام به دریافت اقامت دائم انگلستان نمایند.

۳) این قانون آن دسته از افرادی که تمکن مالی مبلغ ۲۰۰هزار پوند را دارا می باشند که طبق مرجع بانک مرکزی محاسبه می شود، قادرند اقامت سرمایه گذاری ۲۰۰هزار پوندی جهت کسب اقامت دائم انگلستان را کسب نمایند.

دوره های A LEVEL,FOUNDATION

دوره هایي تمام وقت هستند كه براي دانشجويان خارجي كه دوره دبيرستان را پشت سر گذاشته اند و در دوره ديپلم نمره هاي خوبي گرفته باشند قابل ورود می باشد. اين دوره جهت افرادي كه براي ورود مستقيم به دانشگاه های انگلستان بدلیل تفاوت های سیستم آموزشی کشور انگلستان و ایران واجد شرايط نيستند، نیز ارائه می شود و برای این افراد اولین مرحله تحصیل در انگلستان تلقی می گردد.

دانشجويان خارجی در صورتي كه براي شروع تحصیل در انگلستان از اين دوره اقدام نمايند شانس بیشتری برای ورود به رشته دانشگاهي خواهند داشت, به شرطي كه دوره را با موفقيت و با نمره هاي مورد نياز پشت سر بگذارند و شرايط ورودي رشته مورد نظر را داشته باشند. طول این دوره ها معمولا یک سال است.

دوره های زبان در انگلستان

این دوره ها مناسب افرادی است که در آینده قصد تحصیل در رشته های دانشگاهی در کشورهایی را دارند که انگلیسی ، زبان اصلی آنهاست می باشد. در مدت تحصیل در کالج زبان در انگلستان، دانشجو از امکاناتی مشابه دانشگاه برخوردار خواهد بود و این شرایط دانشجو را برای ورود به دانشگاه در سال های بعدی آماده تر می کند.

این دوره ها دارای فواید زیادی می باشد از جمله: افزایش توانایی های دانشجو در زمینه های مختلف تکلم به زبان انگلیسی در شرایط مختلف افزایش توانایی های دانشجو در زمینه های گرامر و درک مطلب زبان انگلیسی که این دوره ها شامل دوره های ۳ ماهه و ۶ ماهه و ۹ ماهه می باشد. تنها شرط ورود به این دوره های زبانی داشتن مدرک IELTS 4  است. که این مدرک زبانی بسیار مبتدی و آسان است.

هم چنین قابل ذکر است که شروع این دوره های زبان در انگلستان به صورت هفتگی می باشد و فرد متقاضی هر زمانی که آمادگی رفتن به این دوره های زبان را در انگلستان داشته باشد می تواند اقدام کند.

لازم به ذکر است که کالج های زبان در انگلستان در تمامی شهرهای انگلستان برگزار می شود و هر فرد با توجه به خواسته ی خود می تواند یکی از این کالج ها را انتخاب کند. هم چنین این نکته را در نظر بگیرید که این کالج های زبان در انگلستان هیچ محدودیت سنی ندارد، و تمامی دوست داران آموزش زبان انگلیسی در انگلستان می توانند در این دوره ها شرکت نمایند.

تحصیل در انگلستان در دوره کارشناسی

ارائه مدارک تحصیلی و ریز نمرات سال آخر دبیرستان الزامی است.  در بعضی از دانشگاه ها در انگلستان از دانشجویان خارجی خواسته می شود تا قبل از ورود به دانشگاه در دوره های کارشناسی، امتحان آیلتس را با موفقیت پشت سر بگذرانند .

تحصیل در انگلستان در دوره کارشناسی ارشد

انگلستان پیشگام ابتکار و نو آوری در دنیا است و امکانات دانشگاه های آن بسیار پیشرفته و  به روزاست.تحصیل  در انگلستان برای دوره کارشناسی  ارشد در مقایسه با آمریکا و استرالیا (که دوسال طول می کشد) یک سال به طول می انجامد. برای ورود به دوره های کارشناسی ارشد نیاز به آیلتس است. رشته های فوق لیسانس در انگلستان انعطاف پذیری فوق العاده ای دارند.

تحصیل در انگلستان در دوره دکترا

دوره های دکترا در انگلستان عالی ترین دوره های تحصیل در انگلستان هستند. اخذ دوره های دکترا نیاز به حداقل ۳ سال تحصیل تمام وقت دارد. دانشجو بایستی رضایت استاد خود را جلب نماید.

 

 

4 پاسخ
  1. Avatar
    Sheida می گوید:

    ﺳﻠﺎﻡ ﻣﻦ ﻣﺠﺮﺩﻡ ﻭ ۳۰ﺳﺎﻟﻤﻪ.ﺍﻟﺎﻧﻢ ﺩﺍﺭﻡ ﮐﻨﮑﻮﺭ ﻣﯿﺧﻮﻧﻢ.۱۳ﻣﻌﺪﻟﻤﻤﻬﺴﺖ.ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﺭﻭ ﻫﻢ ﺑﺮﺍ ﺩﺭﺱ ﻭ ﻫﻢ ﺑﺮﺍ ﮐﺎﺭ ﻭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻡ ﻟﻄﻔﺎ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﯾﯽ ﻡ ﮐﻨﯿﺪ.ﻣﺪﺭﮎ ﺍﺭﺍﯾﺶ ﮔﺮﯼ ﻫﻢ ﺩﺍﺭﻡﺗﺌﺎﺗﺮ ﻫﻢ ﮐﺎﺭ کرذم

    پاسخ
  2. Avatar
    احمد شیرازی می گوید:

    سلام من احمد شیرازی ۳۳ ساله و دانشجوی ترم اول مهندسی برق صنعتی هستم.برای کار و ادامه تحصیل در انگلستان، اکراین، سوءد یا کانادا ویا دانمارک هستم

    پاسخ
    • Avatar
      علی تقوی می گوید:

      با سلام و عرض ادب شما دوست عزیز میتوانید روی کشور سوئد اقدام نمایید جهت اطلاع از شرایط و مشاوره با دفتر نیاوران در تماس باشید
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *