رشته ی پزشکی و دندانپزشکی در کشور چک

رشته ی پزشکی و دندانپزشکی در کشور چک

در این مقاله بر آن هستیم که اطلاعات اجمالی در خصوص  کشور چک در اختیار شما بگذاریم و شرایط تحصیل در رشته های پزشکی و دند انپزشکی را در کشور چک بررسی کنیم .اگر پس از مطالعه ی این مقاله سوالهایی در ذهن شما ایجاد شد و نیاز داشتید اطلاعات دقیق تر اخذ بکنید با موسسه MIE تماس بگیرید و از مشاوره ی تخصصی ما بهره مند شوید .

کشور چک پس از تقسیم بندی چکسلواکی به وجود آمد و کشوری در اتحادیه ی اروپا که در قلب اروپا واقع است پراگ از مهم ترین و بزرگترین کشور  چک است که بسیاری از مراکز بزرگ و اصلی در این شهر مستقر است .زبان رسمی این کشور چکی است که از زبان های اسلاوی گرفته شده است .

این کشور اصلا راه آبی ندارد مثل کشور سوئیس ارتباطش با کشورهای دیگر تنها از راه خاکی است و اطرافش را کشورهایی همچون ایتالیا پرتغال اسپانیا  احاطه کرده است .

مردمان این کشور بیشتر بی دین هستندو مردمان این کشور از دیرباز از جمله افرادی بودند که بی توجه ترین افراد به دین محسوب می شدند البته به صورا پراکنده به مسیحیت و دیگر مذاهب گرایش دارند .

 

فضای کوهستانی و  دهکده و چشمه های طبیعی که از دل کو های اطراف کشور چک روان می شوند از محیط های جذاب و حیرت انگیز این کشور است .

دانشگاه بزرگ چارلز بیشتر دانشجوی بین المللی از جمله ایران را میپذیرد که در این دانشگاه رشته ی پزشکی را مطالعه می کنند این دانشگاه از جمله دانشگاه های قدیمی اتحادیه ی اروپا است .

این کشور از جهت موسیقی و هنر و ادبیات در میان کشورهای اتحادیه اروپا نام آور است و در این رشته ها افراد مشهوری به دنیا تحویل داده است افرادی همچون کافکا و میلان کوندرا و..

و اما پس از مختصر اطلاعاتی که در خصوص این کشور دریافت کردید حال برای شما تحصیل پزشکی این کشور را برایتان شرح می دهیم .برای  اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم با موسسه ی ما تماس بگیرید و از مشاوره ی تخصصی ما بهره مند شوید .

اگر تمایل دارید پزشکی را در کشور پراگ ادامه دهید، اگر می خواهید نظام آموزشی اروپایی را تجربه کنید و آینده ی  برتر را برای خودتان رقم بزنید ، باید بگویم انتخاب شما صحیح است و به بیراهه نرفته اید .

از میان رشته های علوم تجربی رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی از متقاضیان بیشتری برخوردار هستند و خیلی از افراد تمایل دارند در این رشته ها تحصیل بکنند هم از جایگاه اجتماعی مطلوبی برخوردار بشوند هم درآمد مناسبی داشته باشند ولی باید بدانید دستیابی در این رشته ها کار آسانی نیست و مستلزم رقابت با خیل عظیمی از افراد است و خیلی ها هم در این رقابت ناکام می شوند و کشور های دیگر را برای رسیدن به آمال و ارزوهای خود انتخاب می کنند یا اصلا در ابتدا هم دوست دارند در برترین کشورها تحصیل بکنند و معتبر ترین مدرک دنیا را اخذ بکنند .برای انتخاب کشور مقصد اینکه چقدر بخواهند برای تحصیلشان هزینه بکنند  شرایط متفاوت می شود .

کشور چک از جمله کشورهای اتحادیه ی اروپا است که شرایط را برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند .

کشور چک از نظر نظام آموزشی برترین رتبه را در اتحادیه ی اروپا دارد .

در غالب مقایسه و آگاهی شما باید بگوییم تحصیل در چک به پای تحصیل در کشورهای متمدن و برتری همچون انگلیس و اتریش و آلمان نمی رسد ولی از تحصیل در هند مناسب تر و بهتر است .خوبی آن این است که نهایتا شما مدرکی معتبر اخذ می کنید که فرصت برای کار و دوره های تخصص در بهترین کشورهای دنیا را پیدا می کنید .

واحد های دوره های پزشکی در کشور چک به زبان انگلیسی است .بهتر است برای تحصیل در این کشور مدرک زبان معتبری ارائه دهید  ممکن است شرایط گذراندن دوره های زبان هم برایتان فراهم کنند .

هزینه های تحصیل در چک تقریبا بالاست و با هزینه ی تحصیل در انگلیس و آمریکا برابری می کند .

دوره ی پزشکی در کشور چک تقریبا ۶ سال طول می کشد و امکانش هست دانشجویان این دوره را به ۵ سال تقلیل دهند . و رشته های دارو سازی و دندانپزشکی ۵ سال طول می کشد .

متقاضیان این رشته باید در سن مناسب تحصیلی باشند و یکسال اول را به عنوان دوره ی مقدماتی در کشور چک بگذرانند که نسبت به دوره ی مقدماتی کشور انگلیس که A LEVEL  است آسان تر است .

البته این نکته را در نظر داشته باشید پذیرش مدارک پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی این کشور به صورت مشروط مورد قبول ایران است مشروط بودن بدان معناست که عزیزان باید یک دوره تکمیلی هم ایران بگذرانند و مدرکشان را مورد تایید ایران قرار دهند .

افرادی می توانند به این رشته ها در کشو رچک دست پیدا کنند که دیپلم و پیش دانشگاهی ریاضی یا تجربی داشته باشند و از معدل بالای ۱۶ برخوردار باشند .

البته کشور چک تحصیل در این رشته ها را به صورت رایگان عرضه می دارد و قاعدتا تحصیل به صورت رایگان نصیب افرادی می شود که پیشینه ی تحصیلی خوبی داشته باشند و از پس آزمون ورودی آن بر بیایند.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *