ثبت شرکت در اوکراین

ثبت شرکت در اوکراین

راه های زیادی جهت ورود به کشور اوکراین من الجمله ثبت شرکت در اوکراین وجود دارد. به طور قطع برای شروع هر کاری باید در ابتدا دید آیا ثبت شرکت در اوکراین به نفع شما هست یا خیر؟ برای دانستن اینکه آیا شروع کار ثبت شرکت در اوکراین و انجام پروسه به نفع هست یا ضرر نیازمند اطلاعات کامل و دقیق می باشد. در این مقاله تمام اطلاعات راجع به ثبت شرکت در اوکراین برای شما توضیح داده می شود تا بتوانید تصمیم گیری کنید. اصلی ترین سوالی که در اینجا برای افراد ایجاد می شود این است که شرایط و مدارک ثبت شرکت در اوکراین چیست؟ که در اینجا با تمام مطالب آشنا خواهید شد.

در این مقاله شما را با تمامی اطلاعات ثبت شرکت در اوکراین آشنا خواهیم کرد. از سال ۲۰۱۰ کشور اوکراین به دنبال جذب نیروی سرمایه گذار و بهبود سرمایه گذاری در کشور می باشد. یکی از مهمترین موضوعات این است که از سال ۲۰۱۴ میزان مالیات در کشور اوکراین ۱۷ % کاهش پیدا کرده است و این موضوع باعث شده است سرمایه گذاران زیادی وارد کشور اوکراین شوند. در ادامه برای شما عزیزان انواع ثبت شرکت در اوکراین بیان خواهد شد.

  • شرکت با مسوولیت محدود که نام دیگر آن LLC می باشد. این نوع ثبت شرکت یکی از مشهورترین و معروف ترین ویزاهای ثبت شرکت می باشد که افراد زیادی از این طریق اقدام می نمایند. اگر قصد ایجاد یک شرکت LLC را دارید نیاز مند یک اساسنامه خواهید بود.

موارد مورد نیاز جهت ایجاد ثبت شرکت LCC : اعلام نام شرکت، اعلام آدرس جهت ایجاد شرکت، ارسال مدارک هویتی افراد ( نام و نام خانوادگی – ارائه ی گذر نامه ) ، میزان تمکن مالی، نوع بیزینس و کاری که قرار است در شرکت انجام شود، باز کردن حساب در یکی از بانک های اوکراین و مدارک مورد نیاز دیگر که در طی پروسه افراد آماده خواهند کرد.

 

  • نوع دوم شرکت سهامی JSC می می باشد که به شرکت سهامی عمومی و خصوصی تقسیم می شود.

افراد با آماده سازی مدارک باید مدارک را برای ترجمه آماده نمایند و مدارک باید به تایید سفارت برسد. همچنین باید به زبان اوکراینی ترجمه شود جزء مدارک اصلی برای ورود به کشور می باشد. افراد برای ایجاد ثبت شرکت حتما باید آدرسی را به عنوان مکان شرکت اعلام نمایند که در ذیل به طور کامل شرایط آن توضیح داده خواهد شد.

  • دفتر مجازی
  • آدرس قانونی استاندارد

در دفتر مجازی افراد نیاز به یک منشی خواهند داشت و تمام امور اداری از طریق منشی انجام خواهد داشت. خدمات دفتر مجازی بیشتر و پیچیده تر از آدرس قانونی استاندارد می باشد. شرکتی که در کشور اوکراین شروع به کار می کند، باید حداقل ۵ کارمند داشته باشد که میزان سهام شرکت ۱۰۰ می باشد. از موضوعات مهم این است که مدیر عامل شرکت نمی تواند یک ایرانی باشد باید حتما یک فرد اوکراینی باشد، یک سری از شرکتها وجود دارند که که می تواند به افراد مدیر عامل معرفی نمایند و این افراد را به طور کامل تایید می نمایند.

حداقل سرمایه ای که افراد باید وارد شرکت نمایند، ۱۰۰۰۰ هزار دلار آمریکاست. البته فردی که تمایل به افتتاح شرکت دارد، باید حداقل نیمی از سرمایه را در ابتدا وارد شرکت نماید و مبالغ دیگر را می تواند بعد از افتتاح شرکت و در پروسه ی ثبت شرکت در طی یکسال وارد شرکت نماید. موضوع مهمی که در اینجا مطرح هست، نگه داشتن پول به مدت ۶ ماه در حساب می باشد. در واقع فردی که قصد ثبت شرکت دارد باید بداند که اجازه ی برداشت پول را در این مدت نخواهد داشت.

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا وجود افراد در زمان ایجاد شرکت و در طی انجام کار الزامی است؟ بهتر است بدانید وجود فرد در طی کار الزامی نیست و این موضوع به افرادی که قصد رفت و آمد دارند، بسیار مهم و ارزشمند می باشد. تنها فرد می تواند فردی را به عنوان وکیل معرفی نماید و امور شرکت را به او بسپارد. اما اگر به یاد داشته باشید فردی که مدیر عامل شرکت است باید اوکراینی باشد و وجود مدیر عامل در کار و ادامه ی پروسه الزامی است.

مراحل کلی و جمع بندی ثبت شرکت در اوکراین

ثبت شرکت و اعلام نام برای ثبت شرکت

اعلام آدرس مخصوص شرکت که باید آدرسی به اداره ی ثبت حتما اعلام شود

گرفتن کارت شناسایی مخصوص اوکراین و انجام امور مالیاتی مربوط به شرکت

اعلام تمکن مالی جهت ثبت شرکت

ایجاد حساب بانکی در کشور اوکراین و انتقال پول از حساب خود به حساب شرکت در اوکراین

زمان افتتاح حساب فرد می تواند مقدار پول را بانک های محلی اوکراین، روبل روسیه، یورو و یا دلار آمریکا باز نمایند.

 

ممکن است برای افراد سوال ایجاد شود که آیا اخذ پاسپورت اوکراین تاثیری خواهد داشت؟

افرادی که پاسپورت کشور اوکراین را به دست می آورند می توانند به راحتی از وام ها و مزایایی که در کشور اوکراین هست استفاده نمایند. در واقع می توانند در کنار وام در کشور ملک و موارد مورد نیاز را خریداری نمایند. همچنین ورود افراد به کشورهایی همچون آمریکا برای افراد بسیار راحت تر خواهد بود یا بهتر است بگوییم ورود به کشورهای شینگن هم برای افراد راحت خواهد بود. شرکت ایجاد شده باید هر سه ماه از وضعیت خود گزارشی را ارائه نماید و عدم ارسال گزارش می تواند بسیار خطرناک و جریمه ای را به همراه داشته باشد.

در نهایت بعد از تمام اطلاعاتی که در رابطه با ثبت شرکت در اوکراین به دست آوردید می دانید که افرادی که جهت ثبت شرکت در اوکراین اقدام می نمایند از مزایای زیادی می توانند استفاده نمایند. واحد پول در کشور اوکراین گریونا است. که هر ۸ گریونا معادل ۱ دلار آمریکا است. کشور اوکراین با توجه به موقعیت تجاری بسیار عالی توانسته افراد سرمایه گذار زیادی را به سمت خود بکشاند. اما موضوع این است که در رابطه با ثبت شرکت در اوکراین از افرادی کمک بگیرید که تجربه کافی داشته باشند و شما را بتوانند به خوبی راهنمایی کنند تا با اطلاعات غلط با مشکل مواجه نشوید.

نگارنده: آرزو سادات نفر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *