مهاجرت از طریق ازدواج در ایالات متحده آمریکا

مهاجرت از طریق ازدواج در ایالات متحده آمریکا

 

مقدمه:

این مقاله در جهت آشنایی شما عزیزان در خصوص شرایط اخذ ویزای نامزدی و ازدواج درایالات متحده آمریکا را بیان می دارد.اگر قصد مهاجرت به ایالات متحده آمریکا را دارید واگر میخواهید از طریق ازدواج شهروند ایالات متحد آمریکا شوید و حتی بعداز چند سال تابعیت آمریکا را کسب کنید ،این مقاله قوانین و انواع ویزایی که میتوانید به دست آورید را بیان میکند.اگر  فرزند زیر ۲۱دارید با مطالعه این مقاله و یافتن راه حل او را در کنار خود نگه دارید.

در ایالات متحده آمریکا برای ازدواج دو نوع ویزا وجود دارد:ویزای نامزدی وویزای ازدواج.

هر کدام از این ویزاها شرایط خاص خود را دارند.یکی از ویژگی های خوب این نوع ویزا این است که بین زن و مرد تفاوتی در نظر نگرفتند.لذا همه افراد جامعه میتوانند با گرفتن این ویزا زمینه مهاجرت خود را به ایالات متحده فراهم کنند.

دسته ویزای K در سال ۱۹۷۰ در خلال جنگ ویتنام تاسیس شد. وقتی که سربازان ایالات متحده می خواستند با اتباع ویتنام ازدواج کنند که اجازه می داد سرباز ایالات متحده به همراه همسر ویتنامی وارد ایالات متحده شوند. نوع ویزا زمینه مهاجرت به ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۴ وزارت کشور ۳۵,۹۲۵ ویزای نامزدی صادر کرد .

کلید واژه:مهاجرت -ویزا ازدواج- نامزدی-ایالات متحده آمریکا

 

 

شروط اخذ ویزای نامزدی در آمریکا عبارت است از:

  • متقاضی ویزا باید یک شهروند آمریکایی باشد.
  • دو طرف از لحاظ قانونی بتواند با هم ازدواج کنند.
  • تبعه خارجه باید به قصد ازدواج وارد آمریکا شده و ظرف ۹۰ روز ازدواج کنند.
  • این دو نفر باید ظرف ۲ سال گذشته حضورا ملاقات داشته باشند. قبل از اینکه فرم K-1 را پر کرده باشند. در صورتی که ظرف ۹۰ روز ازدواج نکنند ویزای K-1 باطل می شود.

 

انواع ویزای مربوط به ازدواج:

ویزای K-1 برای تبعه خارجی است که با یک تبعه آمریکایی ازدواج می کند و مقیم دائمی آمریکا می شود، است.

ویزای K-1 معمولا در مقایسه با مهاجرت از طریق ازدواج پروسه کوتاه تری را طی می کند.

اگر شخص خارجی فرزندی داشته باشد با تقاضای ویزای k-2 می تواند به عنوان همراه به آمریکا بیاید

فرزندان زیر ۲۱ سال که ازدواج نکردند می توانند به همراه والدین که به امریکا مهاجرت کنند.

با ویزای K-1 فرد می تواند فرم I- 765 را برای کار کردن پر کند و علاوه بر k-1، ویزای k-3 برای همسر تبعه آمریکاست. تا به همسر خارجی این فرصت را می دهد که بعنوان غیرمهاجر وارد امریکا شود تا خود را با قوانین برای اقامت دائم در امریکا وفق دهد و باید فرم ۴۸۵  I- را از اداره مهاجرت و شهروندی پر کند و شبیه گروه IR1/CR1 برای همسر تبعه امریکا می باشد.

و تنها فرقش در آن است که ویزای K-3 غیرمهاجرتی است و اینکه ویزای IR1/CR1 نیاز به مطابقت با قوانین موضوعه امریکا ندارد.

ویزای K-4 ویزای فرعی است که به فرزند نگه دارنده ویزای K-3 داده می شود.

 

برای گرفتن ویزای k-1 به اداره مهاجرت و شهروندی ایالات متحده تقاضا می دهید.

  • فرم I-129F را برای تبعه خارجه (اگر فرزند مجردی که زیر ۲۱ سال است می تواند به همراه بیایند و فقط آن فرزندانی می توانند بیایند که اسم آنها تقاضا شده باشد)
  • شخصی که تبعه آمریکاست شخصی که یا از طریق تولد با تابعیت اصلی، با پاسپورت آمریکایی، یا کسب تابعیت آمریکا کرده است و یا شخصی که در خارج از آمریکا متولد شده ولی شهروند آمریکا محسوب می شود.
  • دو فرم G- 325 A اطلاعات شخصی پر شود.
  • کپی گواهی مبنی بر طلاق، فوت همسر اگر قبلا ازدواج کرده باشد.
  • گواهی مبنی بر اینکه از نظر سنی هر دو می توانند ازدواج کنند هیچ محدودیت دیگری ندارند.

 

 

پذیرش برای ویزای K1 کنسولگری آمریکا:

کنسولگری تقاضا را تایید می کند و برای مرکز ویزای ملی می فرستد. همین که مرکز ویزای ملی تایید کرد متقاضی برای دوره ۴ ماهه از زمان اقدام در اداره مهاجرت و شهروندی ایالات متحده مهلت دارد.

مرکز ویزای ملی NVC تقاضا را تایید کرد فرم های مورد نیاز را برای پذیرش ویزای K-1 درخواست می کند.

  • پاسپورت معتبر
  • گواهی کپی تولد
  • کپی طلاق، تصدیق فوت همسر
  • گواهی پیش از جاهایی که در طی ۱۶ سال قبل زندگی می کردید
  • آزمایشات پزشکی
  • مدرکی که نامزد شما را حمایت می کند.
  • مدرکی که رابطه واقعی بین شما و نامزد شما وجود دارد.

ویزای K-1ویزای غیرمهاجرتی طبقه بندی شد و این ویزا منجر به یک مهاجرت مهم می شود و بنابراین در بخش ویزای مهاجرتی سفارت های ایالات متحده و کنسولگری در سراسر جهان صادر می شود.

درخواست ویزا به وسیله اداره مهاجرت و شهروندی ایالات متحده تایید می شود و یا رد می شود.اگر ردّ شود NOA2 به متقاضی داده می شود و اگر تایید شد به مرکز ویزای ملی وزارت کشور فرستاده می شود که به نوبه خود به سفارت خانه یا کنسولگری نزدیک ترین تبعه خارجه فرستاده می شود. تا کنسولگری یا سفارت خارجه بعد از تقاضای مدارک مورد نظر و بررسی آنها به تبعه خارجه ویزای K-1 داده می شود.

ویزای K-1 شبیه ویزای توریستی است اما نام متقاضی حاشیه نویسی شده است.

طبق قانون ازدواج ،اشخاصی که می خواستند بعنوان شریک هم جنس با هم ازدواج کنند نمی توانستند ویزای نامزدی بگیرند اما در ۲۶ ژوئن ۲۰۱۳ دیوان عالی امریکا مقرر کردند که جفت های هم جنس هم می توانند ویزای نامزدی دریافت کنند.

 

اشخاصی ذیل فاقد شرایط ویزای مهاجرتی هستند:

  1. بیمارانی که دارای بیماری مسری هستند
  2. اشخاصی که مرتکب جرائم اخلاقی می شوند
  3. اشخاصی که مرتکب جرائم مواد مخدری هستند.
  4. اشخاصی که قبلا دی پورت شدند.
  5. اشخاصی که مرتکب جرائم تروریستی شدند و یا عضو سازمان های تروریستی هستند تبعه خارجه باید فرم I-134 را مبنی بر سوگندنامه حمایتی است را پر کند تا ثابت کند درآمد یا ملک مناسب دارند تا به خاطر فقر و تنگدستی ساکن کشور آمریکا شده است.

مراحل تقاضا گرین کارت و تابعیت:

بسیاری از افرادی که در ایالات متحده زندگی می کنند تابعیت اصلی امریکا را ندارند. این افراد با ازدواج با شخصی که تابعیت امریکا را داد و امریکایی شده اند بنابراین مهاجرت که مبنای آن ازدواج است در ایالات متحده وجود دارد هر چند این اشخاص باید شرایط ذیل را داشته باشند.قوانین موضوعه حقوقی: تداوم اقامت شخص در ایالات متحده بسته به قوانین موضوعه حقوقی دارد.

اگر شخصی با یک امریکایی ازدواح کند خود به خود واجد شرایط برای داشتن تابعیت امریکا را ندارد بلکه با داشتن گرین کارت واجد شرایط می شود که می تواند منجر به تابعیت امریکا شود.

شرایط خاص برای اینکه بتواند گرین کارت داشته باشد نیاز است که نهایتا بعد از ازدواج به عنوان تبعه امریکا محسوب می شود.

شرایط خاص برای اینکه بتواند گرین کارت داشته باشد نیاز است که نهایتا بعد از ازدواج به عنوان تبعه امریکا محسوب می شودبعنوان همسر یک تبعه امریکا، فرم I- 130 برای ایالات متحده برای اداره مهاجرت و شهروندی پر کنید و درخواست دهید. فرم باید به همراه مدرکی مبنی بر ازدواج، یعنی یک گواهی ازدواج که با حسن نیت ازدواج کردند را ارائه دهند. که صرفا ازدواج صوری برای گرفتن گرین کارت نکرده باشند.

چگونگی پروسه درخواست برای گرین کارت بسیار پیچیده است:

ابتدا باید پروسه مطابقت با حقوق موضوعه (AOS) درخواست گرین کارت را بدون ترک ایالات متحده طی کنید.

متقاضی تشریفات اداری و مصاحبه در اداره مهاجرت و شهروندی را طی می کند و نیاز به این نیست که منتظر تایید I-130 بماند البته اگر شخص در خارج از مرزهای آمریکا زندگی می کند باید منتظر تایید درخواست I-130 بماند و برای مکاتبه بیشتر از مرکز ویزای ملی و کنسولگری ایالات متحده در کشور خودش اقدام کند.

باید از ویزای ورود به ایالات متحده برای سکونت دائم استفاده کند بعد از گرفتن گرین کارت برای تابعیت امریکا باید بعد از ۵ سال درخواست تابعیت کند. به فرض که تبعه خارجه بعد از گرفتن گرین کارت با تبعه امریکا در تمام مدت زندگی کرد ۳ سال بعد از گرفتن گرین کارت نیاز به این دارد که شرایط ذیل را رعایت کند داشتن اخلاق خوب و مناسب- سپری کردن اکثریت این مدت را در امریکا، توانایی حرف زدن و نوشتن به زبان انگلیسی و گذراندن آزمون زبان.

با تسلیم فرم N-400  موفق به کسب تابعیت امریکا می شود.

بعد از تایید اداره مهاجرت و شهروندی ایالات متحده، مرکز ویزای ملی و سفارت ایالات متحده همه مراحل اداری را برای همسر تبعه خارجه کامل می کند. و ویزای مهاجرت را اعطا می کند و همسر تبعه خارجه ویزای IR1 یا CR1 دریافت می کند.

IR1 مخفف Immediate Relative است ویزایی که به همسر تبعه خارجه اجازه مهاجرت به ایالات متحده را می دهد.

ویزای CR1 مخفف Conditional Residency که به تبعه خارجه داده می شود اگر تبعه خارجه کمتر از ۲ سال ازدواج کند.

آیا سکونت تبعه آمریکایی در پروسه گرفتن ویزا اثری دارد:

اگر تبعه امریکا بخواهد با یک تبعه خارجی ازدواج کند تبعه خارجه یا در داخل امریکا سکونت دارد یا در خارج از امریکا:

اگر تبعه امریکا در خارج از امریکا سکونت دارد. باید درخواست ویزای فرم I-130 به اداره مهاجرت و شهروندی ایالات متحده یا مستقیما به سفارت خارجه امریکا در محل سکونت خود تسلیم کند. اگر درخواست ویزا تایید شده همسر خارجه تبعه آمریکا از مرکز ویزای ملی پاکتی را دریافت می کند.معمولا همسر خارجی تبعه امریکا مصاحبه می شود و به او ویزای مهاجرت ظرف ۳ تا ۶ ماه اعطا می شود.

اگر این دو نفر بخواهند در خارج از امریکا ساکن باشند و درخواست گرین کارت را نکنند گرین کارت را باطل می کنند اگر بیش از ۶ ماه از سال در خارج از امریکا ساکن باشند .

اگر تبعه امریکا و همسر خارجی او از قبل در امریکا زندگی می کرده اند:

شهروند امریکا باید درخواست برای خویشاوند خارجی براساس فرم I-130  تسلیم کند که به اداره مهاجرت و شهروند امریکا که ثابت می کند ازدواج آنها واقعی است.

به فرض که همسر خارجی به مواد قانونی وارد ایالات متحده شد باید یک تقاضای تطبیق حقوق موضوعه (فرم I-485) که درخواست برای گرین کارت است به همراه عکس، سوگند حمایت از شوهر، مجوز کار مجوز سفر تسلیم کند.

 

فرض بر این که اگر همسر تبعه خارجه نتواند گرین کارت را به موقع به دست آورد :

اگر ازدواج کمتر از ۲ سال باشد وقتی تبعه خارجی تقاضای اقامت دائمی می کند گرین کارت بعد از ۲ سال منقضی می شود و زن و شوهر تقاضای فرم I-751 را برای حذف شرط دوساله را می کنند و این کار باید ۹۰ روز قبل از منقض شدن مهلت گرین کارت انجام شود.

اگر در دادن این تقاضا کوتاهی کنند و نتواند اقامت دائم را به دست آورد حضور بلکه خارجی غیرقانونی می شود و اگر حضور غیرقانونی او از ۶ ماه تجاوز کند تبعه خارجی شامل ممنوعیت ۳ ساله برای ورود مجرد به امریکا می شود اگر امریکا را ترک کند. و اگر یکسال از حضور غیرقانونی او بگذرد شامل ممنوعیت ۱۰ ساله برای ورود مجدد به امریکا می شود.ز

 

فرض بر اینکه اگر همسرتبعه آمریکایی بمیرد وضعیت تابعیت همسرش چه میشود:

اگر با طلاق ازدواج به اتمام برسد، یا همسر امریکایی بمیرد  تبعه خارجی او که در حال حاضر تابعیت ایالات متحده را دارد در تابعیت آمریکایی خود باقی می ماند و تابعیت او ثابت و دایمی است ولی تبعه خارجی می تواند (واجد شرایط است) درخواست انصراف از تابعیت دهد. هر چند انصراف گرفتن خیلی مشکل است.

اگر ازدواج کمتر از ۲ سال باشد وقتی تبعه خارجی تقاضای اقامت دائمی می کند گرین کارت بعد از ۲ سال منقضی می شود و زن و شوهر تقاضای فرم I-751 را برای حذف شرط دوساله را می کنند و این کار باید ۹۰ روز قبل از منقض شدن مهلت گرین کارت انجام شود.

اگر در دادن این تقاضا کوتاهی کنند و نتواند اقامت دائم را به دست آورد حضور بلکه خارجی غیرقانونی می شود و اگر حضور غیرقانونی او از ۶ ماه تجاوز کند تبعه خارجی شامل ممنوعیت ۳ ساله برای ورود مجرد به امریکا می شود اگر امریکا را ترک کند. و اگر یکسال از حضور غیرقانونی او بگذرد شامل ممنوعیت ۱۰ ساله برای ورود مجدد به امریکا می شود.

 

نتیجه:

بسیاری از افرادی که در ایالات متحده زندگی می کنند تابعیت اصلی امریکا را ندارند. این افراد با ازدواج با شخصی که تابعیت امریکا را داد و امریکایی شده اند بنابراین مهاجرت انها بر مبنای ازدواج است هر چند این اشخاص باید شرایطی را داشته باشند.برای کسب تابعیت آمریکا باید مراحلی را طی کنند.

ربابه بناگر

منابع

http://www.immihelp.com/immigration/tips-marriage-with-us-person.htm

https://www.google.com/#q=marriage+immigration+in+usa&btnK=Google+Searchhttp://www.alllaw.com/articles/nolo/us-immigration/how-get-green-card-after-marriage-citizen.html

https://www.google.com/#q=marriage+immigration+in+usa&btnK=Google+Search

http://www.workpermit.com/immigration/usa/us-visas-spousehttp://www.newdirection.ca/blog/give-me-one-reason-the-whys-of-the-same-sex-marriage-conversation/s

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *