ویزای توریستی مجارستان

ویزای توریستی مجارستان

چگونه میتوان برای ویزای توریستی مجارستان  اقدام کرد ؟ ویزای توریستی مجارستان  چه انواعی دارد ؟ برای ویزای توریستی مجارستان  چه مدارکی مورد نیاز است ؟ آیا برای ویزای توریستی مجارستان  نیازی به تمکن مالی بالا است ؟ با ویزای توریستی مجارستان  می توان ویزای کل شنگن را بدست آورد ؟ ویزای توریستی مجارستان   چند روزه است ؟ این مقاله در باب ویزای توریستی مجارستان  نگارش شده و به کلیه سوالات شما در زمینه ویزای توریستی مجارستان  پاسخ می دهد .

چه افرادی به ویزا برای دیدار مجارستان نیاز دارند؟

مجارستان در سال ۲۰۰۴ به اتحادیه اروپا پیوست، بنابراین شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا نیازی به ویزای مجارستان  ندارند انها در واقع  تنها نیاز به گذرنامه یا کارت هویت دارند  . این کشورها عبارتند از:

اتریش، بلژیک، بلغارستان، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی ، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و انگلستان.

به غیر از شهروندان این ۲۹ کشور، شهروندان کشورهای زیرنیز  نیازی به  اخذ ویزا برای ورود به مجارستان ندارند . البته شروط زیر در رابطه با این کشورها باید رعایت شود :

  • درخواست اقامت تا ۹۰ روز داشته باشند نه بیشتر
  • هدف از این اقامت صرفا توریستی است و اجازه کار و یا تحصیل ندارند .

کشورهای زیر جزو این دسته هستند :

آندورا  وآرژانتین، استرالیا، برزیل، برونئی، کانادا، کاستاریکا، آمریکا، گواتمالا، هندوراس، هنگ کنگ ، کرواسی اسرائیل، ژاپن، کره ای جمهوری، ماکائو (منطقه ویژه اداری گذرنامه)، مالزی، مکزیک، موناکو، نیکاراگوئه، پاناما، پاراگوئه، السالوادور، سان مارینو، سوئیس سنگاپور، نیوزیلند، اروگوئه، شهر واتیکان، ونزوئلا.

موافقت نامه شنگن

مجارستان از امضا کنندگان توافقنامه شنگن است. بنابراین ویزای مجارستان این حق را به شما می دهد که به کل منطقه شنگن سفر کنید . به این ترتیب شما لازم نیست که برای دریافت ویزا جداگانه برای ورود به کشورهای عضو پیمان شینگن اقدام کنید .   همچنین: یک ویزای شنگن برای  ورود به مجارستان معتبر است.

غیر شهروندان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا

شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا (کسانی که نیاز به دریافت ویزا دارند ) باید برای ورود به مجارستان روادید اخذ کنند . نوع ویزا شما بستگی به هدف و مدت اقامتتان در مجارستان دارد . این نکته برای نوع صحیح درخواست ویزا بسیارمهم است، چرا که شما می توانید وضعیت خود را در مجارستان پس از ورود تغییر دهید. شما می توانید برای ویزای  کوتاه مدت و یا ویزای بلند مدت اقدام کنید . روند درخواست برای ویزای بلند مدت معمولا بین ۳۰ و ۶۰ روز طول می کشد. در حالی که زمان برای ویزای کوتاه مدت به طور معمول در ۵ تا ۱۵ روز خواهد بود . هزینه درخواست برای این نوع  ویزا بستگی به کشورمبدا دارد  ، جزییات بیشتر را از کنسولگری مجارستان در کشور محل اقامت خود جویا شوید . درخواست ویزای توریستی شما  اگر برای اولین بار است که  به مجارستان سفر می کنید  نباید بالای ۳۰ روز باشد  . در این تایپ ویزا یک اجازه ورود ۳۰ روزه دریافت خواهید کرد. این ویزا به مدت ۳۰ روز از تاریخ وارد منطقه شنگن معتبر است .

اعضای خانواده

اعضای خانواده می توانند  این نوع ویزا را برای مدت مشابه در خواست دهند  . روال کار همانند روال سرپریت خانواده است . متقاضی باید ثابت کند که به  محل اقامت خود برخواهد گشت ، امکانات مالی  وپوشش  بیمه برای درمان و مراقبت های  بهداشتی ، ضروری است .  اثبات رابطه خانواده در قالب گواهی تولد و / یا ازدواج مورد نیاز است.

 

نسخه هایی از فرم های درخواست برای ویزای کوتاه مدت از وزارت امور خارجه مجارستان (Külügyminisztérium) را می توانید در ادامه مشاهده نمایید  . www.mfa.gov.hu . برخی از اسناد به زبان (انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، روسی،  صربی، اسپانیایی، یونانی، اوکراین و مجارستان) در دسترس هستند.

ویزای بازدید کننده

ویزای بازدید کنندگان دارای مدت اعتبار حداکثر ۱ ساله است . برای اقدام این تایپ ویزا ، دعوت نامه رسمی که  توسط شهروندان مجارستان صادر شده است  ضروری است . دعوت نامه باید از اداره مهاجرت صادر شده باشد . شخص دعوت کننده  باید ثابت کند که  هزینه های بازدید کننده را خواهد داشت هنگامی که دعوت نامه صادر شد  بازدید کننده باید برای  اخذ ویزا به کنسولگری یا سفارت مجارستان در کشور در حال حاضر محل اقامت خود اقدام نماید .

ویزای توریستی

درخواست ویزا گردشگری یک فرایند کوتاه است که این ویزا کوتاه مدت است و تنها اجازه می دهد در مجارستان برای یک دوره محدود اقامت کنید . شما باید برای این نوع ویزا در کنسولگری مجارستان در کشور محل اقامت خود اقدام  کنید .  کنسولگری مسائل مربوط به ویزای توریستی را بر اساس بلیط  هواپیما، اثبات محل اقامت (یعنی رزرو هتل) و پرینت حساب بانکی و اثبات امکانات مالی کافی برای پوشش اقامت شما در مجارستان را بررسی می کند و در صورت تایید اجازه ورود و ویزای توریستی مجارستان شما صادر می شود .

ویزای پزشکی

این تایپ ویزا هم توریستی است و کسی که  می خواهد برای درمان به مجارستان سفر کند  نیاز به ارائه گواهی از موسسه پزشکی که در آن درمان خواهد شد دارد ، اثبات بودجه کافی و رزرو محل اقامت نیز ضروریست  .

ویزای ملی

ویزا ی ملی به طور انحصاری شامل شهروندان اوکراین ، کرواسی و صربستان است . این نوع از ویزا به منظور کمک به حفظ زبان مجارستانی و هویت ملی، پشتیبانی کالجهای مجارستان و / یا برای اهداف الحاق به خانواده صادر می شود . این ویزا معمولا در عرض  ۱۵ روز،صادر شده پس از تایید ورود، اقامت در مجارستان اجباری است .  ویزا ملی مجوز کار نمی دهد ، تبدیل شدن این نوع ویزا  به طور  قانونی به ویزای کار نیاز به  مجوز کار و دعوتنامه کاری است .

ویزای ترانزیت

از ۲۱ دسامبر ۲۰۰۷ (مجارستان عضو پیمان شنگن است)، یک ویزا برای مقاصد حمل و نقل برای شهروندان اتحادیه اروپا و یا اتباع خارجی دارد  که  این ویزا به مدت ۵ روز است و برای شهروندان سوئیس و یا لیختن اشتاین است . برای هر گونه اقدام در زمینه ویزای توریستی مجارستان و کلیه کشورهای اتحادیه اروپا و شنگن قبل از هرگونه اقدام و ضرر و زیان و پرداختهای یورویی   با کارشناسان موسسه MIE تماس گرفته و از مشاوره تلفنی رایگان در باب ویزای توریستی مجارستان بهره مند شوید .

نگارنده: فرناز محمودی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *