اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج و تولد

اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج و تولد

یکی از راه های مهاجرت به اروپا و حوزه شنگن اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج و تولد است . در حال حاظر به دلیل سخت گیری های بسیار زیاد که برای ورود به کشور های مطرح دنیا و مهاجرت به کشور های مانند امریکا ، انگلستان و کشور های اتحادیه اروپا وجود دارد اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج و تولد می تواند به شکل یک میانبر برای شما عمل کرده و پروسه ی مهاجرت شما به کشور های اتحادیه اروپا و حوزه شنگن را تسریع کند . به همین دلیل است که امروزه بسیاری از متقاضیان مهاجرت به اروپا به دنبال اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج و تولد هستند و در این باره سوالات بی شماری دارند بنابراین در مقاله پیش روی سعی خواهیم کرد بررسی کنیم اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج و تولد چگونه امکان پذیر خواهد بود و چگونه اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج و تولد به پروسه مهاجرتی شما سرعت می بخشد . حال برای شما سوالاتی پیش خواهد آمد ، سوالاتی از این قبیل که اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج چه مقدمات حقوقی دارد و چه مدارکی برای این امر مورد نیاز است؟آیا حقوق کشور فرانسه شرایطی برای اخذ اقامت از طریق تولد فرزند برای والدین در نظر گرفته است اصولا اخذ اقامت فرانسه از طریق تولد فرزند برای والدین امکان پذیر است یا خیر؟افرادی که موفق به اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج و تولد می شوند از چه مزایایی برخوردار خواهند بود؟اخذ اقامت فرانسه از طریق ازداواج با چه افرادی امکان پذیر است و آیا این افراد باید تابعیت فرانسوی داشته باشند یا اقامت کشور فرانسه را هم داشته باشند کفایت می کند؟آیا برای اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج و تولد همانند کشور هایی مانند انگلستان نیاز به مدرک زبان هست یا خیر؟و بسیاری از سوالات دیگر که برای شما در باره اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج و تولد پیش خواهد آمد و ما در پی آن هستیم تا در این مقاله به آنها پاسخ دهیم.لازم به ذکر است پیش از هر اقدامی بایست با متخصصین این امر و وکلای مهاجرت به فرانسه در موسسه MIE مشورت کرده و راهنمایی لازم را از این افراد دریافت نمایید .

جهت بررسی این موضوع که اخذ اقامت فرانسه از طریق تولد امکان پذیر است یا خیر ابتدا باید نظام حقوقی این کشور را در عرصه بین المللی بررسی نماییم . به طور کلی کشور ها درباره این موضوع همواره دو رویکرد متقابل داشته اند . کشور هایی که اصل خاک را بر حقوق بین الملل خصوصی خود مستولی ساخته اند و کشور هایی که اصل خون را به عنوان اصل حاکم بر روابط خود و افراد مهاجر به این کشور ها پذیرفته اند . حال پیش از آنکه ببینیم اخذ اقامت فرانسه از طریق تولد از کدام یک از این اصول تاثیر خواهد گرفت ، لازم است بررسی کنیم عملکرد این دو اصل در نظام حقوقی کشور های دنیا به چه شکل است .

بر اساس اصل خاک هنگامی که والدینی فرزند خود را در کشوری که این اصل را پذیرفته است به دنیا می آورند صرف نظر از تابعیتی که پدر و مادر دارند فرزند آنها می تواند تابعیت کشوری که در آن به دنیا آمده است را بدست بیاورد . بنابراین کشور هایی که اصل خاک را پذیرفته اند همانند کانادا ، برزیل ، امریکا و … به محض تولد کودک در خاک آنها اقدام به صدور پاسپورت می کنند . حال این کشور ها نیز دو دسته هستند کشورهایی که از طریق تولد فرزند به پدر و مادر نیز تابعیت و پاسپورت می دهند مانند برزیل ، کانادا و … و کشور های گروه دوم که شرایط بسیار پیچیده ای را برای پدر و مادر بعد از اخذ تابعیت فرزند در نظر می گیرند مانند کشور امریکا که مدت زمانی که لحاظ می کند تا پاسپورت پدر و مادر را صادر کند تا سی سال هم زمان خواهد برد . شما می توانید با مشورت توسط موسسه MIE با نحوه اخذ اقامت برزیل و کانادا و … از طریق تول فرزند آشنا شده و در این زمینه با وکلای بین الملل مشورت کنید .

کشور هایی که اصل خون را ملاک قرار می دهند این اجازه را به والدین نخواهند داد تا از طریق تولد فرزند در خاک خود به اقامت دست پیدا کنند و با وضع قوانین مهاجرتی سخت گیرانه در این زمینه راه مهاجرت را به روی بسیاری از متقاضیان اخذ اقامت از طریق تولد می بندند و اکثر قریب به اتفاق کشور های حوزه شنگن و بسیاری دیگر از کشور های دنیا مانند انگلستان با تبعیت از اصل خون شدت خود را در جلوگیری از مهاجرت اتباع کشور های دیگر نشان می دهند . بر اساس اصل خون کودکی که در کشور های تابع اصل خون به دنیا می آید تابعیت پدر و مادر خود را به دست می آورد و به تبع خون پدر و مادر می تواند پاسپورت خود را دریافت کند .

حال با توجه به مبانی توضیح داده شده در رابطه با حقوق بین الملل باید بگوییم حقوق فرانسه در زمینه اخذ اقامت فرانسه از طریق تولد ، تابع اصل خون بوده و کودکی که در خاک این کشور به دنیا می آید به تبع خون پدر یا مادر تابعیت خود را بدست می آورد بنابراین اخذ اقامت فرانسه از طریق تولد با توجه به شرایط حاکم امکان پذیر نخواهد بود و برای مهاجرت به این کشور بایستی دنبال راهکار دیگیری بود . برای بررسی راه های مهاجرت به کشور فرانسه لازم است با وکیل مهاجرت به فرانسه در موسسه MIE مشورت گرفته و سپس بهترین راه را انتخاب فرمایید.

بر خلاف اخذ اقامت فرانسه از طریق تولد ، بایستی گفت امکان اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج از نظر حقوقی قابل تصور است . برای اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج سه حالت قابل فرض است :

حالت اول اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج زمانی است که شخصی اقامت موقت فرانسه را به نحوی از انحاء دارد و قصد دارد برای همسر خود نیز به عنوان همراه جهت ورود به فرانسه اقدام کند . در این حالت همسر شخص مورد نظر می تواند در کمتر از شش ماه برای ویزای همراه اقدام کرده و ویزای وابسته به همسر خود در فرانسه را دریافت کند و به محض اخذ اقامت و یا تابعیت شخص ، به عنوان همراه و شخص وابسته برای همسر نیز اقامت یا تابعیت صادر خواهد شد . در این حالت شخص یا همسر او باید تمکن مالی خود را برای تقبل هزینه های زندگی در فرانسه به سفارت و دولت این کشور نشان دهد.

حالت دوم اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج زمانی است که شخص اقامت دائم فرانسه را داشته و با شخصی که اقامت و تابعیت کشوری غیر فرانسه را دارد ازدواج می کند و اقدام به تشکیل پرونده مهاجرتی می کند ، اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج در این شکل خود با توجه به شرایط شخص متقاضی و همسر او سه الی چهار سال زمان خواهد برد ، از آنجایی که این موضوع منجر به مهاجرت و اقامت دائم فرد می شود باید پروسه حقوقی خود را به طور کامل طی بکند ، از جمله شرایطی که مورد نیاز است تهیه ملک مناسب در فرانسه که ظرفیت زندگی برای دو نفر را داشته باشد و همچنین شرایط مالی مناسب برای حضور شخص دوم در خاک فرانسه که بایستی این امر به دولت و سفارت فرانسه اثبات گردد .

حالت سوم اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج که بهترین و سریع ترین راه مهاجرت می باشد ، ازدواج با شخصی است که تابعیت فرانسه را دارد ، پروسه این موضوع نهایت شش ماه الی یک سال زمان می برد و در واقع میاتبری است برای مهاجرت به قاره اروپا و حوزه شنگن . در این راه شما بایستی اثبات کنید که این ازدواج یک ازدواج صوری نبوده و برای این امر باید مدارک و اسناد بسیار معتبر و محکمه پسندی ارائه بدهید . علاوه بر این موضوع بایستی مسکن شخصی که تابعیت فرانسه را دارد از نظر دولت فرانسه ظرفیت زندگی دو نفر را داشته باشد و همچنین تمکن مالی لازم را به عنوان اسپانسر همسر خود به دولت و سفارت فرانسه ارائه دهد .

در آخر باید بگوییم اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج تنها زمانی امکان پذیر است که شما با شخصی که با او رابطه عاطفی دارید ازدواج کرده و سپس پروسه حقوقی خود را جهت اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج آغاز کنید چرا که دولت فرانسه در اکثر مواقع متوجه ازدواج های صوری شده و ممکن است شما دچار ضرر های غیر قابل جبرانی شوید . علاوه بر این باید مراقب بوده که افراد بسیاری با اهداف سود جویانه در کمین شما نشسته تا با وعده های فریب کارانه مبنی بر ازدواج های صوری رقم های کلانی را از شما دریافت کنند و در نهایت شما را متضرر و مالباخته رها کنند . بدون شک لازم است قبل از هر اقدامی با وکیل مهاجرت به فرانسه در موسسه MIE مشورت کرده و سپس راه مناسب مهاجرت را انتخاب کنید .

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *