اخذ تابعیت از طریق ازدواج در هلند

اخذ تابعیت از طریق ازدواج در هلند

اخذ تابعیت از طریق ازدواج در هلند

اخذ تابعیت از طریق ازدواج در هلند ، اخذ تابعیت هلند ، ازدواج با تبعه هلندی و اخذ اقامت هلند از این طریق

هلند کشور بسیار زیبای اروپایی است که در شمال غربی اروپا واقع شده است. زبان این کشور هلندی است که شباهت های زیادی به زبان آلمانی دارد. پایتخت کشور هلند ، آمستردام است . این کشور عضو اتحادیه اروپا و یکی از کشورهای عضو شنگن محسوب می شود.بسیاری از افراد خواستار اخذ تابعیت از کشورهای اروپایی و به خصوص کشور زیبای هلند هستند و به دنبال راههای اخذ تابعیت هلند هستند. جمعیت کشور هلند ۵/۱۶ میلیون نفر است که دین اکثر مردم این کشور مسیحیت است . یکی از سریعترین راههای اخذ تابعیت کشور هلند ، ازدواج با یک شخص تبعه هلندی است. بسیاری از افرادی که به دفاتر مهاجرتی مراجعه می کنند به سؤالاتی در رابطه با اخذ تابعیت از طریق ازدواج در هلند ذهنشان را به خود مشغول کرده است ، افراد بسیاری هستند که قصد ازدواج با یک شخص هلندی را دارند که بهتر است در این رابطه از یک وکیل خبره در امر مهاجرت کمک بگیرند.همچنین بعضی از اتباع ایرانی که برای visit یا تحصیل به هلند سفر می کنند قصد ازدواج با یک هلندی را دارند و سؤالات زیادی در رابطه با اخذ اقامت از طریق ازدواج را دارند. در بسیاری از کشورهای اروپایی قوانین اخذ تابعیت از طریق ازدواج کاملآ مشابه هستند. لازم به ذکر است که با داشتن اطلاعات دقیق در رابطه با اخذ تابعیت از طریق ازدواج در هلند زودتر می توان به این امر دست یافت. در این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با اخذ تابعیت از طریق ازدواج در هلند بیان می شود وبرای کسانی که قصد ازدواج با شخص هلندی را دارند بسیار مفید خواهد بود.

 

ازدواج با یک شخص هلندی در نهایت پس از گذشتن سه سال منجر به اخذ تابعیت هلند می گردد ،  که البته این امر مراحل مختلفی دارد که این مراحل باید طی شود و مدارک لازم ارائه شود تا تابعیت و پاسپورت هلند به شخص خارجی اعطا گردد . شخص هلندی باید به سفارت و مقامات هلند اعلام کند که قصد ازدواج با یک شخص خارجی را دارد.در واقع چندین راه برای اقدام برای اخذ ویزای ازدواج هلند وجود دارد. حالت اول این است که تعامل یک تبعه هلندی و نامزد ایرانی اش منجر به ثبت ازدواج نشده است ودر این صورت این تعامل حداقل باید دو سال باشد که قبولی سفارت هلند را در بر داشته باشد. یعنی اینکه این زوج میبایست مدارکی مبنی بر ارتباطشان را در طول ۲ سال به سفارت ارائه نمایند و این مدارک شامل عکس و فیلم خانوادگی و مدارک سفر و ووچر هتل و متن چت و پرینت تلفن هایشان می باشد ، حالت دیگر این است که شخص تبعه هلندی و تبعه ایرانی ازدواج خود را به ثبت رسانده باشند که بهتر است این ازدواج در کشوری صورت بگیرد که مورد قبول هلند باشد تا بتوانند جهت اخذ اقامت دائم هلند شخص ایرانی و در نهایت اخذ پاسپورت هلندی و اخذ تابعیت هلندی وی اقدام نمایند .

یک شخص تبعه هلندی که قصد ازدواج با یک شخص تبعه ایرانی را دارد باید تمکن مالی خوبی داشته باشد و در حقیقت بتواند نامزد خود را در هلند ساپورت مالی نماید. برای اثبات این امر شخص هلندی باید تمکن مالی اش را اثبات کند و فیش حقوقی خود را ارائه نماید بطوری که حقوق وی باید کفاف خرج زندگی دو نفر را در هلند داشته باشد و هم اینکه فرد هلندی دارای منزلی جهت سکونت دو نفر نیز داشته باشد ، اما فرقی از نظر تملک ندارد و منزل اجاره شده نیز کافی می باشد . از زمانی که شخص هلندی برای ویزای همسرش اقدام می کند و مدارک مورد نیاز را ارائه می دهد تا صدور ویزای همسر ایرانی اش حدودأ ۶ ماه تا یک سال طول خواهد کشید .

مدارک  مورد نیاز برای ارائه درخواست برای اخذ تابعیت هلند از طریق ازدواج عبارتند از :

  1. گواهی تولد در هلند
  2. اگر ساکن هلند است اعلام وضعیت تأهل و ملیت شخص هلندی
  3. طرفی که ساکن خارج از هلند است: اثبات اقامت درکشور محل اقامت خود، اثبات ملیت هلندی و وضعیت تأهل
  4. اگر سابقه ازدواج وجود داشته اثبات فسخ ازدواج یا گواهی فوت همسر
  5. در صورتیکه تبعه هلندی قبلا ملیتی دیگر داشته و بعدا موفق به اخذ تابعیت هلند شده باشد باید پاسپورت هلندی خود را ارائه نماید.

 

براساس قوانین کشور هلند که مطابق با قوانین کشورهای اتحادیه اروپا نیز هست ، پس از گذشت ۳ سال از ثبت ازدواج و زندگی مشترک تابعیت هلند به شخص غیر هلندی اعطا می گردد . در واقع در ابتدا به شریک غیر هلندی در صورت ازدواج با یک تبعه هلند اقامت موقت اعطا می گردد ، و پس از گذشت ۳ سال زندگی مشترک در هلند یا خارج از هلند شریک غیر هلندی می تواند درخواست اقامت دائم هلند و پاسپورت هلند و اخذ تابعیت هلند را ارائه نمایند .

بهتر است ثبت ازدواج در کشوری صورت بگیرد که ازدواج بین المللی محسوب و ازدواج در آن کشور مورد قبول کشور هلند باشد و یا اینکه ازدواج رسمآ در کشور هلند صورت بگیرد. اشخاص ایرانی که قصد ازدواج در هلند و با یک تبعه هلندی را دارند برای ثبت ازدواج خود در هلند باید گواهی تجرد خود را از مراجع ذی صلاح ایرانی دریافت نمایند .

افرادی که در خلال تهیه مدارک برای ویزای ازدواج دچار مشکل می گردند و یا مدارکشان کامل نیست و نمیتوانند مدارک لازم را جهت ارائه برای درخواست اخذ تابعیت هلند جمع آوری نمایند ، میتوانند برای ویزای تحصیلی کشور هلند جهت ورود به خاک کشور هلند اقدام نمایند . کشور هلند از نظام تحصیلی تقریبآ  نیمه رایگان برخوردار است و افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند میتوانند از این فرصت تحصیلی نیمه رایگان و با قابلیت تحصیل در برترین دانشگاههای دنیا در هلند استفاده کنند و در نهایت به اقامت دائم هلند  و تابعیت هلند و اخذ پاسپورت هلندی دست یابند. کسانی که مدرک دیپلم ۱۱ ساله یا ۱۲ ساله در ایران را دارند می توانند برای تحصیل در مقطع لیسانس در هلند اقدام نمایند . تحصیل در مقطع لیسانس در هلند به زبان آلمانی امکانپذیر است که در واقع افراد باید از کشور مبدآ خود مدرک زبان آلمانی را داشته باشند. البته تحصیل در مقطع لیسانس در هلند به زبان انگلیسی نیز امکانپذیر است و متقاضی تحصیل در مقطع لیسانس در هلند میبایست مدرک زبان انگلیسی آیلتس آکادمیک نمره ۶ را اخذ نموده باشد تا موفق به اخذ پذیرش تحصیلی هلند و ویزای تحصیلی هلند گردد .

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در هلند هم به ۲ زبان انگلیسی و آلمانی امکانپذیر است. یکی دیگر از راههای ورود به کشور هلند اقدام برای  اخذ ویزای کار هلند است ، که برای دریافت ویزای کاری هلند دعوتنامه کاری جزء ملزومات این نوع ویزا است. شاید بهتر باشد از طرقی مانند ویزای تحصیلی یا کاری به کشور هلند مراجعه کنید که آشنایی بیشتری با شخصی که قصد ازدواج با وی را دارید داشته باشید و در نهایت با دیدی بازتر تصمیم به ازدواج با تبعه هلندی را بگیرید. قابل توجه  است که اگر قبل از اتمام پروسه ۳ ساله اعطای تابعیت به شخص ایرانی فرزند وی متولد شود دولت هلند به این فرزند به تبع پدر یا مادر هلندی اش تابعیت هلندی و پاسپورت هلندی اعطا می نماید و منوط به اخذ تابعیت هلندی از طرف شخص ایرانی نمی گردد. بر خلاف قانون ایران که تابعیت از طریق مادر به نوزادی که در خارج از ایران متولد شده اعطا نمی شود در قوانین کشور های اروپایی مانند کشور هلند تفاوتی بین پدر و مادر در زمینه اعطای تابعیت وجود ندارد. این مسئله در زمینه اعطای تابعیت به مرد خارجی که با زن ایرانی ازدواج کرده نیز وجود دارد بدین نحو که تنها به زن خارجی که با مرد ایرانی ازدواج می کند تابعیت ایرانی اعطا می شود و نه بلعکس ..

افرادی که با ویزای توریستی به قصد ازدواج در هلند ، به هلند سفر می کنند اگر قصد ازدواج با نامزد هلندی خود دارند در مدت ۹۰ روز اقامت موقتشان باید اقدامات لازم جهت ازدواج را انجام دهند و در واقع طبق قوانین کشور هلند ازدواجشان را به ثبت برسانند. اگر در مدت ۹۰ روز موفق به ثبت ازدواج نشوند باید پروسه در یافت ویزای نامزدی را از ابتدا و از طریق کشور متبوع خود انجام دهند.

کشور هلند برای جلوگیری از ثبت ازدواج های سوری در هلند و جلوگیری از سواستفاده های احتمالی افراد که گاهآ از این طریق کسب درآمد نیز می نمایند ، قوانین سختگیرانه ای وضع کرده است و می توان گفت یکی از دلایل اینکه پروسه ۳ ساله اعطای تابعیت را در نظر گرفته است، جلوگیری از همین موضوع است و زوج در طی این سه سال تحت نظر خواهند بود که به دولت هلند اثبات شود که این زوج واقعآ با هم زندگی می کنند . شریک غیر هلندی پس از ازدواج حق اشتغال قانونی و کار در هلند را نیز خواهد داشت.

هریک از طرفین برای اثبات تعامل و نامزدی شان باید از طریق سفارت کشور متبوع خود اقداماتی را انجام دهند. به طور مثال شریک هلندی باید دعوتنامه ای برای شریک ایرانی خود ارسال کند و مدارکی مبنی بر اینکه می تواند همسر خود را در هلند ساپورت کند ارائه دهد. بهتر است به منظور دستیابی به این امر و اخذ تابعیت از طریق ازدواج در هلند ، حتمآ زوجین از یک وکیل هلندی یا ایرانی کمک بگیرند.

اگر قصد ازدواج با شخصی را دارید که اقامت دائم کشور هلند را دارد ، میتوانید به تبع همسر خود به این کشور مهاجرت کنید با این تفاوت که پروسه زمانی اخذ ویزای ازدواج ممکن است کمی بیشتر به طول بیانجامد و شما بعنوان همراه همسرتان به خاک هلند راه خواهید یافت ، و تا زمانی که همسرتان تابعیت کشور هلند را اخذ نکرده باشد شما هم به تابعیت و پاسپورت هلندی دست نخواهید یافت.

در مورد اینکه کدام یک از راههای مهاجرت به هلند مناسب وضعیت و رزومه شما می باشد ، فقط وکلای موسسه MIE میتوانند شما را راهنمایی نمایند .

هلند

 

3 پاسخ
  1. Avatar
    علی می گوید:

    درود مطالب مفید بودن تشکر
    شما نمیتونید به من مشاوره بدید؟
    ۲۴ سال عمر من هست سربازی رفتم و در دانشگاه فوقدیپلمفوقدیپلمتمان گرفتم یکسالو نیم تو سه شرکت کار کردم و به نتیجه نرسیدم
    من دوست دارم به کشور هلند مهاجرت کنم نوشته بودین تحصیلی دانشگاه های نیمه رایگان داره پس من ایلتس با نمره شش بگیرم میتونم تحصیلی اقدام کنم؟ چقدر هزینه داره؟

    پاسخ
  2. Avatar
    ترانه معمار می گوید:

    با سلام.
    دوست عزیز این کار به عهده خودتون هست و موسسه در قبال پیدا کردن کیس هیچ کمکی نمیتواند به شما کند.شما میتوانید از طریق موسسه ملک پور در این مورد فقط برای گرفتن ویزا راهنمایی و کمک بخواهید.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *