تحصیل در دوره زبان در کشور سوئد

 تحصیل در دوره زبان در کشور سوئد

تحصیل در سوئد در دانشگاه های دولتی ، تحصیل در دوره زبان در سوئد ، تحصیل در سوئد در دانشگاه خصوصی، امکان بورسیه تحصیلی در سوئد ، تحصیل در سوئد بدون داشتن مدرک زبان IELTS ، امکان داشتن همراه حتی برای دوره های زبان در سوئد، فواید و مزیت های تحصیل در کشور سوئد ، فواید تحصیل در دوره های زبان در سوئد ، مضرات تحصیل در دوره های زبان  و دانشگاه های خصوصی در سوئد

در این مقاله سعی بر این داریم تا کشور سوئد را از لحاظ تحصیل در دوره های زبان و دانشگاه های معتبر و همینطور شرایط زندگی دانشجویان در کشور سوئد را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم در این راستا قصد داریم تا با استفاده از قوانین بین الملل خصوصی به سوالات زیر پاسخ دهیم، افرادی که قصد تحصیل در کشورهای اسکاندیناوی من الجمله سوئد را دارند  با چه شرایطی روبه رو میشوند؟ شرایط ویزای تحصیلی درکشور سوئد چیست؟ آیا شخص با مهاجرت تحصیلی میتوانند به اقامت دائم کشور سوئد برسد؟ شرایط کار در حین تحصیل در کشور سوئد چگونه است ؟ آیا کشور سوئد برای ادامه تحصیل مناسب می باشد ؟ آیا تحصیل در سوئد همانند اکثریت کشورها نیازمند مدرک زبان آیلتس می باشد یا خیر ؟ آیا در حین تحصیل در دوره های زبان در کشور سوئد میتوان همراه با خود برد ؟ آیا همراه از حق اشتغال به کار در کشور سوئد بهره مند می شود یا خیر ؟

سوئد

کشور سوئد از کشورهای اسکاندیناوی محسوب می شود و یکی از کشورهای زیبا در شمال اروپا می باشد ، پایتخت این کشور شهر استکهلم می باشد که دانشگاه معتبر استکهلم نیز در این شهر واقع شده است، این کشور از نظر مساحت سومین کشور اروپا با مساحت ۴۴۹،۹۶۴ کیلو متر مربع محسوب میگردد.جمعیت کشور سوئد بیش از ۹ میلیون نفر میباشد که تقریبا ۸ میلیون نفر آن را سوئدی ها تشکیل می دهند و دارای آب و هوای سرد و مناسب و دل نشین می باشد البته آب و هوای جنوب کشور سوئد خیلی مناسب تر و آیده آل تر از شمال آن می باشد و داشتن آب وهوای معتدل و مناسب باعث مهاجرت تعداد کثیری از افراد به کشور سوئد می شود و حکومت در این کشور مشروطه می باشد و کشور به صورت پارلمانی اداره می گردد.

امروزه افرادی بسیاری هستند که رویای تحصیل در کشورهای پیشرفته و مدرن همانند سوئد ، کانادا ، امریکا ، استرالیا، بلژیک و نروژ را در سر دارند و چون کشور سوئد از لحاظ رفاه اجتماعی جزء سه کشور اول دنیا محسوب میگردد افراد بیشماری قصد تحصیل در این کشور را دارند که یکی از شرایط اصلی برای تحصیل در کشور سوئد داشتن مدرک زبان IELTS می باشد اما این افراد با بزرگترین مانع یعنی نداشتن مدرک زبان انگلیسی بین المللی و معتبر همانند تافل یا آیلتس برای اخذ پذیرش تحصیلی روبه رو می شوند این افراد می توانند دوره های زبان را در کشوری چون سوئد به صورت شش ماهه یا یک ساله بگذرانند و پس از گذرانندن این دوره ها و اخذ مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل در کشور سوئد اقدام کنند . دانشگاه های معتبری چون استکهلم ، مالمو و گوتنبرگ  و… این دوره های زبان را ارائه می دهند و امکان مهیا نمودن شرایطی ایده آل و مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور را فراهم می کند. و هزینه تحصیل در این دانشگاه ها تقریبا بین ۴۵ هزار کرون تا ۵۰ هزار کرون سوئد می باشد .

اما این دوره های زبان دارای فواید و مزیت هایی می باشد که به طور خلاصه آنها را بیان می داریم :

۱٫چون کشور سوئد جزء اتحادیه اروپا محسوب می شود ویزای این کشور شینگن محسوب می شود و می توان با اخذ این دوره های زبان ویزای شینگن را نیز اخذ نمود.

  1. امکان اخذ ویزای شینگن برای همراهان که از نظر حقوقی همراه شامل همسر و فرزند زیر ۱۸ سال می شود.

۳٫پس از گذراندن این دوره های زبان امکان اخذ بورسیه تحصیلی بالا می رود مخصوصا برای افرادی که قصد تحصیل در مقطع دکترا در کشور سوئد را دارند اما امکان ارتباط با استاد راهنما برای آنها وجود ندارد می توانند در این دوره های زبان با اساتید راهنما ارتباط برقرار نموده و آنها در جهت تحصیل در مقطع دکترا حمایت کنند.

۳٫اجازه کار به صورت پارت تایم (پاره وقت)یعنی ۲۰ ساعت در هفته

۴٫امکان افتتاح حساب بانکی در کشور سوئد

۵٫فرزندان میتوانند از کلیه امکانات تحصیلی رایگان در کشور سوئد برخوردار گردند.

  1. مهمترین مزیتی که کشور سوئد دارد بدین ترتیب است افرادی که قصد تحصیل در مقاطع مختلف در کشور سوئد را دارند اما به دلایلی مدرک زبان انگلیسی معتبر ندارند میتوانند با گذراندن این دوره های زبان وارد مقاطع تحصیلی در دانشگاه شوند.

تحصیل در مقاطع مختلف در کشور سوئد

کشور سوئد دارای دانشگاه های معتبر و با رنکینگ بالا در اروپا می باشد مانند دانشگاه هایی چون استکهلم  ، مالمو  و گوتنبرگ که از اعتبار بالایی در اروپا برخوردار هستند ،افرادی که قصد زندگی و اقامت در اروپا و یا کشورهای پیشرفته و مدرن را دارند می توانند در کشور سوئد به ادامه تحصیل پرداخته و از طریق ویزای تحصیلی به اقامت این کشور برسند.

هزینه تحصیل در کشور سوئد قبل از پاییز سال ۲۰۱۱ به طور کامل رایگان بود اما امروزه دیگر تحصیل در سوئد رایگان نمی باشد و از این سال به بعد تحصیل در دانشگاه های سوئد مستلزم پرداخت هزینه گردید و دانشجویان برخلاف سال های گذشته که قادر بودند در بهترین دانشگاه های سوئد به طور رایگان تحصیل نمایند از این زمان به بعد ملزم به پرداخت هزینه هایی  تقریبا در سال در حدود ۱۰هزار دلار الی ۱۳ هزار دلار هستند که این امر کشورسوئد را به کشوری گران و پرهزینه تبدیل کرده است.

تحصیل در کشور سوئد در تمامی مقاطع تحصیلی ( لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا ) امکان پذیر می باشد ،که به طور مختصر در ادامه به آن می پردازیم.

تحصیل در مقطع لیسانس در کشور سوئد

تحصیل در مقطع لیسانس در کشور سوئد اصولا ۳تا ۴ ساله می باشد اما زبان تدریس در این مقطع زبان سوئدی میباشد که اخذ مدرک زبان سوئدی تقریبا مشکلات وسخت هایی خاص خود را دارد بر همین اساس تقریبا تحصیل در این مقطع عقلایی نمی باشد. اما اگر دانشگاه هایی وجود داشته باشد که هزینه های بالاتری هم داشته باشند و به زبان انگلیسی باشد نیازمند مدرک زبان IELTS با نمره ۶ می باشند. و هزینه های تحصیل در مقطع لیسانس تقریبا سالیانه بین ۸۰۰۰۰ هزار کرون تا ۹۵۰۰۰۰هزار کرون می باشد که خیلی گران به نظر می رسد. و دولت سوئد برای دانشجویان در این مقطع اجازه کار به صورت پاره وقت ۲۰ ساعت در هفته را فراهم میکند .

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کشور سوئد

افرادی که مدرک لیسانس خود را اخذ نموده اند و فارغ التحصیل شده اند، می توانند در مقطع فوق لیسانس در کشور سوئد اقدام کنند که تحصیل در مقطع لیسانس در کشور سوئد بستگی به رشته دانشجو دارد برخی از رشته ها دو سال زمان می برد و برخی نیز یک سال زمان می برد ، تحصیل در مقطع فوق لیسانس در سوئد به زبان انگلیسی برگزار می گردد و نیازمند مدرک زبان  IELTSبا نمره ۶٫۵ می باشد و دولت سوئد همانند مقطع لیسانس این اجازه را به دانشجویان می دهد که در مقطع فوق لیسانس بتوانند به صورت پاره وقت بیست ساعت در هفته مشغول به کار شوند.

تحصیل در مقطع دکترا در سوئد

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد میتوانند پس از اخذ مدرک خود با شرایطی خاص در مقطع دکترا به تحصیل بپردازند. که مدت زمان تحصیل در این دوره بین ۴ تا ۵ سال می باشد ، دانشجویان برای این دوره باید علاقه و انگیزه بالایی داشته باشند، افرادی که مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه های سوئد یا اروپایی اخذ کرده باشند به مراتب شانس بالاتری نسبت افرادی دارند که مستقیم میخواهند از ایران اقدام کنند در واقع اگرافرادی که میخواهند مستقیم از ایران اقدام کنند باید کارنامه علمی و تحقیقاتی درخشان و فوق العاده ای داشته باشند تا بتوانند استاد راهنمای خود را متقاعد و مجاب نمایند. شروع دوره دکترا اصولا زمان مشخصی ندارد بسته به نظر استاد راهنما می باشد. فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد با داشتن شرایطی چون دانشگاه دوره کارشناسی ارشد ، معدل Grade a و داشتن مقاله های بین المللISI و همین طور مدرک زبان IELTS  ۷ میتوانند برای این مقطع اقدام کنند البته رشته هایی مانند علوم اقتصادی ، رشته های مالی و مدیریت گذراندن GRE و GMAT ضروری می باشد ، دانشجویان باید پروپوزال کامل و جامعی را ارائه دهند که شامل طرح ، هزینه و مدت زمان می باشد ، حتی در این دوره امکان بورسیه نیز وجود دارد که باز بسته به نظر استاد راهنما می باشد.

به صورت کلی تحصیل در مقطع دکترا در کشور سوئد ۲ حالت صورت می گیرد :

۱٫تحصیل به صورت رایگان در این مقطع می باشد و در این حالت دانشجو دیگر حقوقی از دانشگاه دریافت نمی کند و تقریبا بین هشت تا ده میلیون تومان هزینه تحصیل در این دروه و حالت می باشد .و مدت زمان این دوره چهار سال به طول می انجامد .

۲٫تحصیل در مقطع دکترا در سوئد با دریافت حقوق از دانشگاه : که تقریبا بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان حقوق می پردازند که عموما تحصیل در این مقطع به عنوان شغل محسوب می شود .

معایب تحصیل در کشور سوئد

از جمله معایبی که کشور سوئد در حال حاضر دارد هزینه های تحصیلی بالایی آن می باشد چون تا سال ۲۰۱۱ به صورت کامل رایگان بود اما این پولی شدن میتواند یکی از دردسرهای آن تلقی گردد ، هزینه های زندگی در این کشور نسبت به کشورهایی چون ایتالیا و اتریش و… بالاتر می باشد و اینکه شرایط آب و هوایی سردی که دارد و تقریبا ۶ ماه سال هوا تاریک می باشد تمایل افراد نسبت به آن را کاهش می دهد . اما یکی از نکاتی که برای کشور سوئد وجود دارد سختی اخذ ویزا می باشد که در حال حاضر سفارت این کشور برای  افراد ایرانی شرایط سختی را در نظر گرفته است و بیشتر افراد کشورهای عضو اتحادیه اروپا میتوانند برای تحصیل در این کشور اقدام کنند و حتی ویزای همراه صد در صد نمی باشد .

اما به طور کلی با توجه به شرایطی که در این مقاله مطرح شد افرادی که واقعا قصد مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی را دارند می توانند با توجه به شرایط خودشان در کشورهایی دیگری چون ایتالیا ، فنلاند ، اتریش به ادامه تحصیل بپردازند ،در واقع کشور سوئد تا ۵ سال پیش شرایط عالی و فوق العاده ای داشت هم از لحاظ هزینه های تحصیل و هم از لحاظ شرایط آسان برای ویزا شدن امروزه دیگر افراد تمایل چندانی به تحصیل به این کشور ندارد و شانس خود را برای سایر کشورها امتحان میکنند حال با توجه به این مطالب توصیه ما بدین صورت است که شما میتوانید در کشورهای عضو شنگن چون اتریش که هزینه های تحصیل در این کشور به صورت رایگان می باشد و حتی ارائه مدرک زبان نیز الزامی نمی باشد بلکه کشور اتریش به شما این اجازه را می دهد که دوره ای زبان را در این کشور با هزینه های خیلی پایین بگذرانید و بعد وارد مقاطع تحصیلی در معتبرترین دانشگاه های اروپا و جهان مانند وین شوید و این کشور از لحاظ آب وهوایی شبیه کشور خودمان ایران است و در سال ۲۰۱۵ شهر وین دومین شهر پاک دنیا شناخته شد و تحصیل در این کشور به شما اجازه کار و رفت آمد به کشورهای عضو شنگن را نیز میدهد. و حتی افرادی که میخواهند این چنین هزینه هایی را متحمل شوند میتوانند در دانشگاه های خصوصی کشور اتریش مانند دانشگاه مودول(UNIVERSITY MODUL) که شرایط مساعدتر و مناسب تری را فراهم میکند اقدام کنند که حتی پس از پایان تحصیلات کار در کشورهایی چون امریکا و سوئیس را تضمین میکند که این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود . اما شما میتوانید برای کشور ایتالیا هم اقدام کنید که هزینه های آن نسبت به کشور سوئد خیلی پایین تر است و حتی امکان بورسیه تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی در این کشور بسیار بالاست و زبان تدریس در دانشگاه های ایتالیا برای مقاطع فوق لیسانس به بالا به زبان انگلیسی می باشد.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *