اعتبار پاسپورت برزیل

اعتبار پاسپورت برزیل چیست؟ چگونه می توان اعتبار پاسپورت برزیل را کسب کرد؟ برای کسب اعتبار پاسپورت برزیل چه شرایطی لازم است؟ آیا برای اعضای خانواده هم می توان اعتبار پاسپورت برزیل را کسب نمود؟ برای کسب اعتبار پاسپورت برزیل از چه طریقی می توان اقدام کرد؟

 -اعتبار پاسپورت برزیل:

پاسپورت کشور برزیل در منطقه خاورمیانه معتبر است و جزء رده بندی اعتبار پاسپورت کشورها قرار گرفته است که با داشتن این پاسپورت می توان بدون ویزا به چندین کشور سفر نمود و برزیل با ۱۲۸ کشور بدون روادید (ویزا) امکان سفر وجود دارد و این کشور از نظر رده بندی در رتبه ۱۷ قرار می گیرد بنابراین می توان گفت که تبعه این کشور می توانند ویزای شنگن دریافت دارند.

 

نواع ویزای برزیل:

طبق قانون شهروندی یک خارجی می تواند با داشتن ویزاهای که در ذیل احصاء می شود به کشور برزیل سفر نماید و در مدت زمان معینی در برزیل اقامت داشته باشد.

ویزای ترانزیت (ویزای عبور و مرور):

این ویزا مربوط به افراد خارجی می باشد که برای سفر به کشورهای دیگر نیازمند عبور و گذر از این کشور هستند که مدت اعتبار آن از حداقل ۱ روز تا حداکثر ۱۰ روز می باشد و فقط برای ۱ بار ورود و خروج به خاک برزیل می باشد.

 

ویزای توریستی( گردشگری): 

این ویزا شامل افراد خارجی است که قصد سفر تفریحی یا دید و بازدید از خویشان و آشنایانی که در کشور برزیل اقامت دارند ، می باشد. مدت اعتبار آن حداثر ۳ ماه می باشد که به مدت ۳ ماه دیگر قابل تمدید است که بعد از اتمام این مدت  توریست باید خاک این کشور را ترک نماید و فقط به عنوان توریست می تواند از این ویزا استفاده نماید و حق اشتغال یا تحصیل از طریق این ویزا امکانپذیر نمی باشد.

 

ویزای موقت:

این ویزا شامل انواع مختلفی است که در ذیل ذکر می نماییم:

ویزای سفرهای فرهنگی و پژوهشی: شامل محققین و پژوهشگران می باشد و مدت اعتبار آن حداکثر تا ۲ سال است که تا دو سال دیگر قابل تمدید است.

ویزای سفرهای بازرگانی و تجاری: مربوط به تجار و سرمایه گذارانی که قصد تجارت دارند و مدت اعتبار آن ۵ سال است و مدت اعتبارآن بستگی به کشور مبداء و نوع تبعه کشور متبوع دارد.

ویزای سفرهای هنری و ورزشی: مربوط به هیأت و گروه هنرمندان و ورزشکاران که مدت اعتبار آن ۳ ماه و قابل تمدید تا ۳ ماه دیگر می باشد.

ویزای تحصیلی و دتنشجویی:   مربوط به دانشجویان و محصلین در مقاطع مختلف تحصیلی و مدت اعتبار آن تا پایان تحصیل دانشجو است. فقط مربوط به امور تحصیلی است و نه شغلی.

ویزای شغلی و کاری:    برای افرادی که بطور دولتی یا خصوصی حق اشتغال دارند مدت اعتبار آن ۲ سال که قابل تمدید به مدت ۲ سال دیگر است.

ویزای خبری و رسانه ای : مربوط به گزارشگران و فعالین در بخش خبر و رادیو  و تلویزیون است حداثر مدت اعتبار آن با مدت تمدید آن ۴ سال می باشد.

ویزای امور دینی و مذهبی:   مربوط به افرادی که به فصد تبلیغ دینی و فعالیتهای پرورشی در مراکز مربوطه دعوت شده اند که مدت اعتبار آن با مدت تمدید آن ۱ سال می باشد.

ویزای اقامت دائم:

این نوع ویزا از جمله مربوط به اقامت دائم است و به منظور مهاجرت و اقامت اشخاص خارجی صادر می شود و شرایط آن با توجه به  کشور مبداء و نوع تابعیت آنها متفاوت است و افرادی که این نوع ویزا را دارا می باشند هیچگونه محدودیتی از لحاظ تحصیلی و شغلی و زندگی نخواهند داشت به تعبیر دیگر این ویزا چند منظوره می باشد با این حال این شخص هنوز شهروند برزیل محسوب نمی شود.

1 پاسخ دادن
  1. Avatar
    ندا می گوید:

    سلام وقتبخیر
    در صورت امکان شرایط اخذ ویزای توریستی جهت زایمان و مدت زمان ویزا و جزییات پس از ورود به برزیل جهت زایمان و همینطور تکلیف بچه های همراه را بفرمایید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *