هزینه تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا

همانطور که می دانید در همۀ موضوعات هزینه و تمکن مالی افراد بسیار مهم و حائز اهمیت است. هزینه تحصیل در کانادا از موضوعاتی است که امروزه افراد به آن دقت زیادی دارند. ممکن است در تصمیم گیری شما هزینه تحصیل در کانادا نقش اساسی و مهمی داشته باشد. اما در ابتدا سوالاتی که ممکن است در باب مهاجرت تحصیلی و هزینه تحصیل در کانادا برای شما ایجاد شود را بیان خواهیم کرد. آیا هزینه تحصیل در کانادا برای همه افراد قابل پرداخت هست؟ آیا با وجود بردن همراه هزینه تحصیل در کانادا متفاوت خواهد بود؟ هزینه تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف به چه میزان می باشد؟

در ادامه برای شما در رابطه با تحصیل در کانادا و هزینه های تحصیل در کانادا توضیح خواهیم داد تا بتوانید با اطلاعات تکمیلی انتخاب درستی را برای آینده داشته باشید. در پروسه ی مهاجرت از وکیل مهاجرت به کانادا کمک بگیرید تا بتوانید اطلاعات صحیح را دریافت کنید.

در ابتدا بایستی بدانید که قصد اقدام جهت چه مقطعی را دارید و در نهایت تصمیم گیری کنید. به علت اینکه ممکن است هزینه ها در مقاطع مختلف متفاوت باشد و این موضوع در تصمیم شما تاثیرگذار باشد.

در کشور کانادا دو نوع مدرسه وجود دارد که به مدرسه های روزانه و شبانه معروف می باشند. این مدارس از Grade9- Grade12 را شامل می شود. که میزان هزینه ها در این مقاطع از ۱۹ هزار دلار به بالا می باشد.

همینطور در کشور کانادا دو نوع دانشگاه وجود دارد که به دانشگاه های خصوصی و دولتی تقسیم خواهد شد که هرکدام هزینه مخصوص به خود را دارا می باشد.

موضوع دیگری که در هزینۀ تحصیل در کانادا مورد اهمیت می باشد، استان مورد نظر خواهد بود. هزینه تحصیل در استان ها کاملا متفاوت خواهد بود. در نظر داشته باشید در کشور کبک هزینه ها پایین تر از استان های دیگر می باشد.

اشتباهی که افراد امروزه جهت تحصیل در کانادا در ذهن دارند، رایگان بودن هزینه تحصیل در کاناداست که این موضوع کاملاً اشتباه خواهد بود. البته میزان هزینه ها در کشور کانادا بسته به سطح دانشگاه و کیفیت دانشگاه ها کاملا مناسب خواهد بود و افراد از شرایط ویژه ای برخوردار خواهند بود.

هزینه تحصیل در مقطع مختلف در کانادا

همانطور که بیان شد و در جریان هستید هزینۀ تحصیل با توجه به استان و ایالتی که فرد اقدام می نماید کاملاً متفاوت خواهد بود. اما هزینه اصلی برای فرد از ۱۲ هزار دلار به بالا می باشد. که کشور کانادا با توجه به این هزینه ها نسبت به کشورهایی همچون آمریکا و استرالیا هزینۀ مناسب تری را دارا می باشد. البته این هزینه ها با توجه به خصوصی و دولتی بودن دانشگاه ها متفاوت است. میزان هزینه ها از ۱۲ هزار دلار تا ۲۲ هزار دلار در سال می باشد.

یکی از موضوعاتی که در کشور کانادا برای افراد مهم می باشد، اخذ بورسیه در کشور کاناداست که افراد معمولا به دنبال اخذ بورسیه در کشورهای دیگر می باشند. اخذ بورسیه در کانادا معمولا در مقاطع فوق لیسانس و دکترا انجام خواهد گرفت و افراد در مقطع لیسانس امید زیادی جهت اخذ بورسیه ندارند.

دریافت بورس از کانادا باعث می شود هزینه های فرد به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند و فقط افراد باید جهت هزینه های زندگی برنامه ریزی نمایند که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

شهریه ی دانشگاه برای افراد جهت ادامه تحصیل از ۳ هزار تا ۵ هزار دلار می باشد. همینطور هزینۀ افراد بین المللی در کبک طبق مطالبی که در بالا ذکر شد پایین تر خواهد بود که از ۱۰۰۰ دلار تا ۳۰۰۰ هزار دلار می باشد.

یکی از موضوعاتی که بسیار قابل توجه می باشد، اخذ پذیرش از دانشگاه های کاناداست به طوری که اگر دانشگاه از نظر سفارت از اعتبار کافی برخوردار نباشد، اخذ ویزا از سوی سفارت با مشکل مواجه خواهد شد. به همین دلیل افراد زیادی وجود دارند که با جستجوی بعضی از دانشگاه ها به علت هزینۀ پایین تمایل به اقدام دارند اما به میزان اعتبار دانشگاه توجه نمی کنند. اگر دانشگاه از اعتبار مورد نیاز برخوردار نباشد در چند زمینه افراد با مشکل مواجه می شوند از جمله اخذ ویزا از طرف سفارت، اخذ کار پس از فارغ التحصیلی و همچنین ورود به مقاطع بالاتر در همان کشور یا کشورهای دیگر.

مواردی که در بالا ذکر شد از جمله موضوعاتی است که بسیار حائز اهمیت می باشد. به علت اینکه اگر شما از دانشگاه مورد نظر پذیرش را دریافت نمایید اما در پروسۀ ویزا با مشکل مواجه شوید و سفارت دانشگاه شما را تایید نکند به طور قطع با مشکل روبرو خواهید شد.

موضوع بعدی اخذ کار پس از تحصیل در کشور یا کشورهای دیگر است. در واقع اگر شما پس از اتمام تحصیل نتوانید کار مورد نظر خود را پیدا کنید با مشکلات زیادی رو برو خواهید شد. به طور قطع هدف بسیاری از افراد پیدا کردن شغل مناسب در کشور می باشد که علت اصلی این موضوع کسب در آمد و گذران زندگی است.

مورد بعدی که به نظر از موضوعات مهم و اساسی است، ادامه تحصیل افراد در آن کشور و کشورهای دیگر است. اگر افراد نتوانند در کشورهای دیگر و یا حتی در آن کشور ادامه تحصیل دهند به این معناست که تحصیلاتشان در آن دوره کاملا بی فایده بوده و هزینه هایی که در این دوره پرداخت کرده اند عملا هیچ سودی برای آنها نداشته است و حتی ضرر هم کرده اند.

در کشور کانادا از مقاطع لیسانس به بالا افراد اجازه ی بردن همراه دارند. همراه فرد با اخذ اجازه از کشور اجازه ی کار به صورت تمام وقت را دارا می باشد که این موضوع جهت تامین هزینه ها به فرد کمک زیادی را خواهد کرد.

افرادی که در کشور مشغول به تحصیل هستند بهتر است بدانند که اگر بین ۸ ماه تا ۲ سال را در کشور مشغول به تحصیل باشند می توانند اجازۀ کار ۲ ساله اخذ کنند و در صورتی که بالای دو سال را در کشور تحصیل کرده باشند به آنها اجازه ی کار ۳ ساله داده می شود که این موضوع و اخذ کار برای افرا بسیار قابل اهمیت می باشد که این موضوع را دولت کانادا برای افراد راحت کرده است.

اگر افراد بعد از اتمام تحصیل در کانادا مشغول به کار شوند می توانند جهت اقامت در کانادا اقدام نمایند و در نهایت جهت اخذ پاسپورت از کانادا اقدام کنند.

در نهایت بهتر است بگوییم تحصیل در کشور کانادا و همچنین هزینه تحصیل در کانادا از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و افراد تمایل زیادی به ادامه تحصیل در این کشور را دارند. از معیار های اصلی در رابطه با ورود به دانشگاه های کانادا ارائۀ مدرک زبان می باشد. افراد باید از لحاظ مدرک زبان قوی باشند تا بتوانند جهت پذیرش از دانشگاه ها اقدام نمایند. و همینطور از موضوعاتی که امروزه حائز اهمیت می باشد ارائه ویزا از طرف کشور آمریکاست که با سختی زیادی مواجه شده است که باعث شده افراد زیادی تمایل به ورود به کشور کانادا را داشته باشند. در نظر داشته باشید در پروسۀ مهاجرت و همچنین اخذ ویزای کانادا و اطلاعات کامل در رابطه با هزینۀ تحصیل در کانادا با وکیل مهاجرت به کانادا و همچنین حقوقدانان در این زمینه مشورت نمایید تا ایشان شما را به طور کامل در خصوص هزینه تحصیل در کانادا راهنمائی نمایند.

نگارنده: آرزوسادات نفر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *