اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک:

اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک:

اسپانیا در پی سقوط بازار مسکن این کشور در سال ۲۰۰۸ بیش از ۷۰۰ هزار خانه فروش نرفته دارد و حال تصمیم دارد برای فروش این واحد ها امتیاز اقامت به خارجیان اعطا کند .

به گزارش پایگاه خبری نیوزبانک به نقل از اسوشیتدپرس ، خیمه گارسیا لوپز وزیر بازرگانی اسپانیا روز دوشنبه اعلام کرد : اسپانیا در نظر دارد به خارجی هایی که در این کشور خانه هایی با ارزش دست کم ۱۶۰ هزار یورو خریداری کنند اقامت اعطا کند. این کار با هدف رونق بخشیدن به بازار مسکن و فروش انبوهی از خانه های ساخته شده در این کشور صورت خواهد گرفت. اقتصاد اسپانیا با مشکلات بسیاری روبرو است و با ۲۵ درصد بیکاری در رکود به سر می برد. هزاران واحد مسکونی در پی ناتوانی صاحبان آنها از پرداخت اقساط وام، توقیف و صاحبان آنها آواره شده اند. باید توجه داشت که به دلیل اقتصاد دارای نوسان و ناپایدار اسپانیا خرید ملک در این کشور خیلی جهت سرمایه گذاری دارای تضمین نیست و امکان اینکه بعد از خرید ملک قیمت ملک افت شدیدی داشته باشد وجود دارد.این اقدام یک سرمایه گذاری برای افزایش دارایی محسوب نمیشود وهمچنین هیچ تعهدی برای دولت اسپانیا جهت دادن اقامت دائم به مهاجرین ایجاد نمی نماید و فقط یک اقامت موقت است که شخص مهاجر اجازه کار نیز ندارد.

نکته مهم ان است که در این مسیر مبلغ زیادی کلاه برداری شده و احتمال کلاهبردای ازشما هم هست بسیار مراقب باشید .کلا این مسیر به هیچ عنوان قطعی نیست و ممکن است سرمایه شما از بین برود .

مراحل:

۱-۱          خرید قطعی ملک

۱-۲          ارائه مدارکی مستند دال بر داشتن موقعیت مالی مناسب

۱-۳          عدم سوء سابقه در اتحادیه اروپا ( شنگن )

۱-۴          گواهی سلامت و بهداشت

لازم به ذکر است خرید ملک ۲۰ تا ۳۰ درصد مراحل اخذ اقامت را تسهیل مینماید و الباقی مراحل به شرح زیر میباشد.

۲-      مراحل خرید ملک :

۲-۱  انتخاب ملک

۲-۲    پرداخت ۱۰ % ارزش ملک به عنوان بیعانه

۲-۳          افتتاح حساب بانکی به نام خریدار در اسپانیا

۲-۴  عقد قرار داد با وکیل اسپانیایی جهت طی مراحل قانونی خرید

        ملک و اقامت

۲-۵   پس از طی مراحل فوق در مدت اقامت اولیه خود در اسپانیا ( حدود ۷ روز) شما ۶ تا ۸ هفته فرصت داریدخرید خود را قطعی نمایید در این مدت وکیل شما اسناد ملک را بررسی کرده و به شما اطمینان میدهد که ملک شما هیچ گونه بدهی به بانک ، دولت و یا سایر موارد ندارد و همچنین در این مدت وکیل جهت اخذ شماره شناسایی شما ( N I E )  اقدام مینماید.

۲-۶  واریز وجه ملک به حساب بانکی خودتان در اسپانیا

۲-۷          قطعی نمودن خرید ملک و واریز الباقی وجه از حساب خوتان به

 حساب فروشنده ( این مرحله از کار را میتوان به عهده بانک و

  وکیل نهاد )

۳-           مدارک لازم جهت اقدام برای اخذ اقامت

       پس از خرید ملک

۳-۱   ارائه کپی سند ملک که به نام خریدار شده است .

۳-۲    ارائه گواهی اثبات موقعیت مالی ( هر نوع مدرکی که نشان دهد

         متقاضی توان مالی بالا دارد).

۳-۳    اصل صورت حساب بانکی .

در این مرحله و پس از تحویل کلیه مدارک ، وکیل  ضمن تشکیل پرونده اقامتی شما ، شخصا اقدامات لازمه در راستای تعیین نوبت در سفارت اسپانیا در تهران را انجام داده و موعد قرار را به شما اطلاع میدهد و شما مدارک خواسته شده را به سفارت تحویل میدهید.

 سفارت نیز پس از دریافت مدارک آن را به اسپانیا ارسال و وکیل شما مراحل قانونی و همچنین دفاع از تقاضای اقامت شما را پیگیری مینماید همچنین کلیه استعلام های لازم از قبیل شمارهNIE  و اسناد ملک شما را از اداره پلیس محل ملک شما گرفته و پس از تائید  به مراجع قانونی ارسال مینماید.  شما میتوانید پس از طی مراحل فوق جهت اخذ اقامت موقت خود به سفارت مراجعه نمایید.

۴-                     هزینه ها :

۱۱ % از ارزش ملکتان بابت عوارض و مالیات به دولت اسپانیا پرداخت مینمایید.

هزینه وکیل جهت اخذ اقامت پس از احراز شرایط لازم توسط شما و وکیل مشخص خواهد شد.

شایان ذکر است که اگر همه این مراحل و هزینه ها را بکنید باز هم ممکن است به شما اقامت ندهند و سرمایه شما در خطر قرار گیرد.

اگر هم اقامت دهند باز هم اقامت یک ساله است و بسیاری از هم وطنان مبلغ خود را بر این اساس از دست داده اند .

2 پاسخ
  1. Avatar
    مصطفی می گوید:

    سلام
    از راهنمایی صادقانه شما ممنونم.اما در خصوص مهمترین موضوعات یعنی شرایط اخذ اقامت از طریق خرید ملک و پیشگیری از اغفال توسط افراد متقلب توضیح نفرمودید.لطفا راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ؛ خرید ملک در اسپانیا ، لزوما منجر به اخذ اقامت در کشور اسپانیا نمی شود . در صورت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا یکی از شعب همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران ، تماس برقرار نموده و از مشاوره رایگان تلفنی مشاوران و کارشناسان ارشد برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *