سرمایه گذاری در چک

سرمایه گذاری در چک

سرمایه گذاری در چک یکی از طرق خاص مهاجرت به اروپا است ، در کنار ازدواج در چک ، تحصیل در چک ، کار در چک و طرق مختلف قانونی مهاجرت به چک ، سرمایه گذاری در چک یکی از طرق مهاجرت به چک است . سرمایه گذاری قسمتی از دریای بیکران حقوق بین الملل حقوق بین الملل خصوصی است ، لذا پیشنهاد می شود در این رابطه با وکیل مهاجرتی متخصص مشورت نمایید . مهاجرت به چک از طریق سرمایه گذاری در چک شرایط خاص خود را دارد و بسیاری از فاکتور های مخصوص کشور چک را دارد و باید به تمام ظرایف این نوع ویزا توجه کرد ، باید دقت نمایید که قوانین مهاجرتی چک به نحوی است که افراد متقاضی مهاجرت به چک می توانند بعد از تحصیل در چک به سرمایه گذاری در چک فکر کنند و با سرمایه گذاری در چک به اقامت چک بیاندیشند .  

کشور جمهوری چک کشوری است در اروپای مرکزی  این کشور از تاریخ ژانویه ۱۹۹۳ به دنیال تقسیم چک اسلواکی پدید آمده است و حکومت این کشور قدمت زیادی ندارد . این کشور مرز آبی ندارد و به دریا راهی ندارد ، جمعیت این کشور بالغ بر ۱۰ میلیون نفر می باشد و بنا به گزارشی بانک جهانی ، سیستم مالیاتی و سرمایه گذاری ، کشور جمهوری چک را در زمره کشورهای توسعه یافته قرار داده است . لذا همین امر سبب شده است که به علت موقعیت جغرافیایی و توسعه اقتصادی این کشور به سرمایه گذاری در چک فکر کنند .

از سال ۲۰۰۷ میلادی جمهوری چک به اتحادیه اروپا پیوست و از این تاریخ افرادی که اقامت جمهوری چک را دارند می توانند در کل اتحادیه اروپا تردد داشته باشند ، به عبارتی از تاریخ مذکور این امکان وجود دارد که متقاضیان سرمایه گذاری در چک در کل کشور های عضو قرارداد شنگن عبور و مرور داشته باشند . سومین کشوری که در اروپا به فکر برقراری صلح و آشتی بین ملت هاست و این ار سبب شده است که بسیاری از متقاضیان مهاجرت به اروپا به سرمایه گذاری در چک بیاندیشند .

وزارت صنعت و تجارت جمهوری چک با همکاری وزارت امور خارجه این کشور سعی بر این دارند که در سرمایه گذاری در چک هر چه سریع تر امور انجام شود و با سرعت تمام این پروسه انجام شود ، این مهم به این علت است که رقابت در جذب سرمایه گذاران خارجی در اتحادیه اروپا با سرعت زیاد در حال اتفاق و انجام است . این سیاست از تاریخ ۲۰ می سال ۲۰۱۳ به فکر سیاست مداران این کشور افتاد و در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۱۳ تصویب و اجرایی شد .

اثر این تدبیر بین المللی این است که از زمان تکمیل و ارائه مدارک این پروسه ۱۰ تا ۳۰ روز وقت نیاز است تا مجوز کار و سرمایه گذاری در چک صادر شود ، لازم به ذکر است که در ابتدا متقاضی سرمایه گذاری در چک بین ۳ ماه تا ۶ ماه است که در اول مسیر بیزینس خود و تجارت مورد نظر را در این کشور ارزیابی نماید که در نهایت به اقامت بلند مدت ۲ ساله تبدیل خواهد شد .

حداقل سرمایه اولیه مورد نیاز در برنامه سرمایه گذاری در چک مبلغ ۱۰۰ هزار یورو است ، این مبلغ باید در کشور مبداء در حساب شخص متقاضی سرمایه گذاری در چک در یک مدت کوتاهی ( تقریباً ۳ ماه ) بماند تا افسر ویزای کشور چک بتواند متقاعد شود که شخص متاضی سرمایه اولیه برای راه اندازی یک سرمایه گذاری در چک را دارد و می تواند بیزینس مورد نظر خود را به ثمر بشناد .

اینکه شما در یک تجارتی وارد شوید که در چک وجود نداشته است و جدید است و یا اینکه بیزینس شما در این کشور تا کنون راه اندازی نشده است و جدید تفاوتی نمی کند و تنها این مهم است که این بیزینس مورد نیاز کشور چک باشد و شخص متقاضی سرمایه گذاری در چک باید بیزینس پلنی طراحی کند که بتواند این بیزینس در این کشور کارآفرینی کند و سودآوری کند .

این نکته حائز اهمیت است که بدانید شخص متقاضی سرمایه گذاری در چک می تواند پس از ۵ سال زندگی کردن در جمهوری چک به اقامت دائم چک برسد و بعد از ۱۰ سال زندگی در این کشور به شرط احترام به قوانین و رعایت کامل تمامی قوانین بین المللی این کشور به تابعیت در چک برسد و پاسپورت چک را اخذ نماید .

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا سرمایه گذاری در چک :

  1. پاسپورت ( باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد . )
  2. مدارک هویتی تمام اعضای خانواده ( ترجمه شده )
  3. گواهی تائید بیزینس پلن ( این گواهی را سفارت صادر می کند که پس از تائید وزارت صنعت و تجارت تقریباً بعد از یک ماه صادر می شود . )
  4. عکس پاسپورتی
  5. گواهی تست سلامت تمام اعضای خانواده
  6. گواهی تمکن بانکی ( این مدرک را می توانید از بانک در کشور مبداء تهیه نمایید . )
  7. گواهی نامه عدم سوء پیشینه

امروزه تعدادی بالغ بر ۱۷۳ هزار شرکت در این کشور ثبت شده است و بازار رقابت در این کشور بسیار داغ است ، مزایای زیادی جهت سرمایه گذاری در چک ذکر شده است ازجمله عدم محدودیت سنی و سابقه کاری و مدیریتی و مدرک زبان و تحصیلات آکادمی است که می تواند بنا به توانایی شما در زمینه بیزینس پلن شما شما را به مقصد مورد نظر یعنی اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در چک برساند.

در پایان شایان ذکر است تمام اطلاعات خود را در ابتدای مسیر سرمایه گذاری در چک کامل فرمایید و بعد اقدامات اولیه جهت مهاجرت به چک را مهیا کنید . لذا امروزه بسیاری از کشور های اروپا پذیرای متقاضیان مهاجرت اروپایی اند و شما باید با مشورت از وکیل مهاجرتی متخصص و مجرب تمام قوانین مهاجرتی چک را بدانید . این امکان پذیر است که در قدم اول با مبالغ کمتر به کار در چک و یا تحصیل در چک بیاندیشید و پس از آگاهی از قواعد بازی به سرمایه گذاری در چک و اخذ اقامت در چک برسید .

نگارنده : رضا شریفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *