تحصیل در لهستان در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس و دکتری

تحصیل در لهستان در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس و دکتری

کشور لهستان با مرکزیت ورشو در حوزه مرکزی اروپا واقع شده است . لهستان در شرایطی خوبی از نظر استراتژیکی قرار گرفته است . کشور لهستان از غرب با کشور آلمان ، از جنوب  با کشور اسلواکی و در جنوب غربی با جمهوری چک همسایه می باشد و از شمال شرق با لیتوانی و شرق با بلاروس و روسیه هم مرز است و از شمال با دریا ی بالتیک مرز دارد جالب است بدانید کشور لهستان جزء کشور های تجزیه شده بعد از جنگ جهانی دوم از کشور آلمان جدا شده اند .

لهستان دارای ۱۶ استان می باشد که در ذیل به آنان اشاره خواهیم کرد:

۱٫کویاواسکو پوموروسکی                                                   ۹٫پودکاروپاسکی

۲٫ووجکی                                                                         ۱۰٫پودلاسکی

۳٫دولنواشلونسکی                                                          ۱۱٫پومورسکی

۴٫لوبلسکی                                                                      ۱۲٫اشلونسکی

۵٫لوبوش                                                                         ۱۳٫اشفیتوکشیسکی

۶٫ماووپولسکی                                                                ۱۴٫ وارمینسکومازورسکی

۷٫ماسوویان                                                                    ۱۵٫ویلکوپولسکی

۸٫اوپولسکی                                                                   ۱۶٫زاخودنی پومورسکی

 

واحد پولی زلوتی است که برابر با ۱۰۰ گروش و معادل ۹۷۵۰ ریال می باشد .

بیشترین سهم صادرات در کشور لهستان را صنایع ماشین آلات و تجهیزات ترانزیت و دام زنده و فرآورده های دامی و کشاورزی و خوار و بار را به خود اختصاص داده است .

مقاطع تحصیلی در کشور لهستان شامل : لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری می باشد.

در مقطع تحصیلی لیسانس ، دانشجو برای اخذ پذیرش باید ابتدا مدرک دیپلم خود یا ۱۲ ساله تحصیل خود را در دست داشته باشد سپس با یک مدرک حداقل IELTS 5.5 می تواند اقدام به این مهم کند .

در این مقطع که همانند سایر کشورها به مدت ۳ الی ۴ سال بطول می انجامد هزینه تحصیل دانشجویان عزیز در دانشگاه های دولتی درحدود ۱۰۰۰ الی ۱۶۰۰ یورو و در دانشگاه های خصوصی این مبلغ در حدود ۶۰۰ الی ۸۰۰ یورو متغییر خواهد بود . زمان شروع کرس تحصیلی در کشور لهستان عموما در اکتبر خواهد بود و دانشجویان می توانند هفته ای تا ۲۰ ساعت هم کار کوتاه مدت انجام دهند . شایان ذکر است که دانشجویان عزیز بدانند که به ازای هر ماه مبلغ در حدود ۱۲ یورو بابت بیمه نامه بپردازند. شاید دانشجویان عزیز بخواهند بدانند بورس تحصیلی در کشور لهستان به چه نحوی خواهد بود ؟ باید بدانید که امکان بورس تحصیلی بسیار سخت و دشوار خواهد بود بجای آن می توانید از کمک هزینه های تحصیلی کوتاه مدتی همچون آراسموس استفاده نمایید . در این مقطع شاید جالب باشد بدانید شما اجازه تحصیل به زبان انگلیسی را هم دارا خواهید بود .

 

در مقطع تحصیلی فوق لیسانس ، دانشجو باید حداقل مدرک IELTS 6 را دارا باشد به انضمام مدرک لیسانس از دانشگاه های مورد تأیید کشور لهستان که فرد بتواند برای پذیرش درخواست نماید .

این دوره تحصیلی در کشور لهستان در حدود ۱٫۵ الی  ۲ سال به طول خواهد انجامید . و هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی چیزی بالغ بر ۱۰۰۰ الی ۱۶۰۰ یورو خواهد بود و این هزینه در دانشگاه های خصوصی در حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ یورو   می باشد . در این مقطع عموما شروع کلاس ها از اول اکتبر خواهد بود . در این مقطع تحصیلی شما اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته را دارا می باشید . و اگر نیاز به کلاس های زبان در صورت نیاز فرد در حدود ۸۰۰ الی ۱۲۰۰ یورو است .

تحصیل در مقطع دکتری ، در این مقطع تحصیلی دانشجو اجازه ۳۰ ساعت کار در هفته را دارا است . این دوره مستلزم ارائه مدرک IELTS  ۶٫۵ هستید . این دوره در حدود ۳ الی ۵ سال می باشد . هزینه تحصیل در این مقطع در دانشگاه دولتی در حدود ۱۰۰۰ الی ۱۶۰۰ یورو است . در این کشور هزینه ماهیانه تحصیل در حدود ۳۵۰ یورو به بالا برای یک دانشجو در شهر های اطراف ورشو ( پایتخت لهستان ) خواهد بود و هزینه خوابگاه های دانشجویی در این کشور در حدود در ماه بین ۱۰۰ الی ۳۰۰ یورو است .

برای اخذ پذیرش در مقطع دکتری باید یک استاد راهنما یا مشاور (supervisor) دارا باشید . اگر استاد راهنما شما فرد دانشجو را تأیید نماید و شما فعالیت های شایانی در کنار نمرات خوبی را  اخذ کنید  و بتوانید کتب یا مقالات بین المللی و در کل تألیفات داشته باشید می توانید نیم نگاهی به بورس تحصیلی هم داشته باشید .

 

 

2 پاسخ
  1. Avatar
    گلنوش باقری می گوید:

    با سلام و عرض ادب
    مخاطب گرامی ، تحصیل در لهستان در ، مقطع لیسانس ، فوق لیسانس ، دکتری امکان پذیر می باشد . تحصیل به زبان انگلیسی می باشد. در صورت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا ، یکی از شعبات همکار موسسه حقوقی دکتر ملکپور واقع در نیاوران تماس برقرار نمایید و از مشاوره تلفنی رایگان برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

    پاسخ

بازتاب‌ها و دنبالک‌ها

  1. […]  تحصیل در لهستان در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس و دکتری […]

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *