ایالت های استرالیا

ایالت های استرالیا

نام یکی از ایالت‌های کشور استرالیا میباشد که در شمال شرقي این کشور قرار دارد وتقریبا” ۲۵ درصد از مساحت استرالیا را دربر دارد.این ایالت ۳ میلیون نفر جمعیت دارد وسالانه ۲ میلیون نفر جهانگرد به این مکان مسافرت می کنند.Queensland دارای آب وهوای گرمسیری ،سواحل باشکوه ومحیطی آرام و دلپذیر می باشد. سواحل و رودخانه‌های ساحلی آن مثل:”سان شاین کوست – Sunshine Coast” درقسمت شمال و بریزبین – Brisbane، و منطقه توریستی “گلد کوست – Gold Coast” در جنوب آن واقع شده است. اولین بار استرالیا یی های بومی و جزیره نشین های تنگه تور – که ۴۰،۰۰۰ تا ۶۵،۰۰۰ سال پیش به این منطقه رسیدند – در این منطقه ساکن شدند. بعدها کوئینزلند تحت مستعمره بریتانیا قرار گرفت و از ایالت نیوساوت ویلز در تاریخ ۶ ژانویه ۱۸۵۹ جدا شد. این ایالت بعدها جزو مناطق آزاد شد و امروزه اقتصاد این کشور از طریق کشاورزی، توریست و بخش های منابع طبیعی اداره می شود.
Queenslandایالتی وسیع است که مساحت آن اندکی بیشتر از کل مساحت ایران است. پایتخت این شهر Brisbane است که در جنوب شرقی این ایالت قرار گرفته است وجمعیت آن حدود چهار میلیون نفر می باشد.
برخی از شهرهای این ایالت عبارتند از:

Brisbane,charleville,Birdsville,Normanton,Boulia,Townsville,Goldcoast ,Longreach,Hughenden.

۶  دانشگاه در این ایالت وجود دارد وتعداد کل جمعیت دانش آموزی ۱۹۰۰۰۰ نفر است که ۲۶ درصد آن از نقاط دیگرجهان می باشند.

دانش آموزان تمام وقت می توانند کارت های امتیازی حمل و نقل عمومی در اختیار داشته باشند،که قابل استفاده برای اتوبوس و قطارهای شهری می باشد.

ایالت South Australia

یکی از ایالت های کشور استرالیاست که در جنوب این کشور قرار دارد.  مرکز استرالیای جنوبی شهرAdelaide است ,چهارمین ایالت بزرگ استرالیا به حساب می‌آید.جمعیت این ایالت ۱٫۵ میلیون نفر می باشد.

Adelaide و دیگر شهر های این ایالت به دلیل هزینه ی زندگی پایین ،بهترین فرصت های شغلی وسبک زندگی مطلوب مکان ایده آلی برای زندگی بشمار می آید.آب و هوای این ایالت مدیترانه ای است با زمستان های سرد و مرطوب و تابستان های گرم و خشک.متوسط دمای هوا در تابستان ۲۹ درجه ی سلسیوس است.
برخی از نمونه های  هزینه های در Adelaide:

بلیط تئاتر برای هر نفر ۴۰-۹۰$
بلیط سینما ۱۴٫۳۰$
یک فنجان قهوه ۲٫۵۰-۳$
کرایه تاگسی از فرودگاه تا شهر ۱۶$

برخی از شهرهای این ایالت عبارتند از:
Adelaide,Tarcoola,Maralinga,cooper pedy,Maralinga,Port pirie,Renmark,Kingscote

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *