بورسیه تحصیلی وزارت امور خارجه ایتالیا برای دانشجویان خارجی

بورسیه تحصیلی وزارت امور خارجه ایتالیا برای دانشجویان خارجی

این برنامه توسط وزارت امور خارجه ایتالیا و از طریق هیئت اعزامی دیپلماتیک آن در مورد متقاضیان و دانشجویانی اجرا می گردد که علاقمند به تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا یا دیگر موسسات دولتی آموزش عالی این کشور هستند.

انواع حمایت های تحصیلی:

متقاضیان می توانند برای بورسیه ی جهت تحصیل به زبان ایتالیایی، دوره های آموزشی به زبان ایتالیایی، و طرحهای پژوهشی در مراکز تحقیقاتی غیر خصوصی ایتالیایی- آزمایشگاه ها- کتابخانه ها- آرشیوها– موزه ها یا مقطع لیسانس ،کارشناسی ارشد و دکترا درخواست دهند که البته شرایط دانشگاه ها با یکدیگر متفاوت است ..

همچنین متقاضیان می توانند برای دوره های دانشگاهی خاص، بورسیه ی شش یا نه ماهه درخواست کنند. برای دوره های دانشگاه، آموزش پیشرفته و حرفه ای، هنر و دوره های موسیقی، دوره های آموزش زبان ایتالیایی، دوره های کارشناسی ارشد (سطح اول و دوم)، دوره های دکترا، دوره های تخصصی، انفرادی و طرحهای پژوهشی یا مطالعاتیِ مشترک نیز می توان درخواست بورسیه تحصیلی کرد

به منظور اینکه دانشجویان جهت دریافت کمک هزینه ی تحصیلی واجد شرایط شوند، باید پیش شرط های زیر را داشته باشید:

دانش زبان ایتالیایی

تسلط به زبان ایتالیایی ضروری است و باید طی مصاحبه ای که در مؤسسه فرهنگی ایتالیا یا دفتر فرهنگی هیئت اعزامی دیپلماتیک ایتالیا و یا در دپارتمان ایتالیاییِ دانشگاه انجام می گیرد، تسلط و دانش زبان ایتالیایی متقاضی اثبات شود.

مدارک تحصیلی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *