تحصیل داروسازی در آلمان

تحصیل داروسازی در آلمان

شرایط تحصیل در رشته داروسازی آلمان چیست؟ آیا تحصیل داروسازی در آلمان رایگان است؟ تحصیل داروسازی در آلمان به چه زبانی می باشد؟ آیا تحصیل داروسازی درآلمان گزینه مناسبی در میان سایر کشورها است؟  شرایط دانشگاه ها و کالج های آلمان برای پذیرش در رشته داروسازی به چه صورت می باشد؟ آیا الزام به قبولی در دانشگاه های ایران برای ورود به رشته داروسازی در آلمان وجود دارد؟  تحصیل داروسازی در آلمان نیاز به گذراندن آزمون ورودی دارد ؟  این مقاله در مورد تحصیل در رشته داروسازی آلمان به نگارش درآمده است. چنانچه شما نیز از جمله کسانی هستید که در خصوص شرایط تحصیل داروسازی آلمان سوالاتی دارید این مقاله را مطالعه فرمایید. پیشنهاد می گردد اگر علاقمند به تحصیل داروسازی آلمان هستید جهت آگاهی بیشتر از شرایط تحصیل با وکیل مهاجرت تحصیلی به آلمان با موسسه MIE مشورت نمایید. توصیه تمامی کارشناسان بر این امر می باشد که به هیچ عنوان برای مشاوره در زمینه مسائل مهاجرت که نیاز به پاسخ های به روز و صحیح داشته با افراد غیر حقوقی مشورت ننمایید تا خدای نکرده منابع مالی و زمان خود را هدر ندهید .   این روزها کشور آلمان مقصد بسیاری از دانشجویان علاقمند به تحصیل در رشته داروسازی است. وجود دانشگاههای معتبر  بین المللی در رشته داروسازی ، رایگان بودن تحصیل، وجود شرکتهای معروف داروسازی و آزمایشگاههای مجهز، بازار کار گسترده که امکان اقامت کاری را بعد از تحصیل فراهم می کند، ارزش بالای پاسپورت آلمان و و مهاجر پذیر بودن آلمان نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا از جمله دلایل عمده افراد برای انتخاب آلمان به عنوان مقصد تحصیل در رشته داروسازی می باشد.   افرادیکه  قصد دارند در رشته داروسازی آلمان ادامه تحصیل دهند توجه داشته باشند که همانند سایر رشته های دانشگاهی، جهت اخذ پذیرش از دانشگاه ، داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح B2 و مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی مورد قبول که معادل مدرک پیش دانشگاهی آلمان ارزیابی شود، الزامی است. در صورتیکه شخص در کنکور سراسری دانشگاههای ایران قبول شده باشد، امکان اخذ پذیرش از دانشگاه وجود دارد. در صورت عدم قبولی در کنکور سراسری شخص ابتدا باید به مدت یک تا ۲ سال  در کالج های آلمان تحصیل و در صورت موفقیت در آزمون کالج امکان تحصیل در دانشگاههای آلمان را خواهد داشت. در دوره کالج علاوه بر تکمیل سطح زبان دروس علوم پایه و سایر دروس آماده سازی نیز تدریس می شود.  مدت زمان تحصیل رشته داروسازی در آلمان تا مقطع کارشناسی ارشد ۵ سال به طول می انجامد..  در مرحله اول دانشجویان به مدت ۲ سال ( ۴ ترم)  در علوم پایه نظیر زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضیات به تحصیل می پردازند. در مرحله بعد که ۲ سال (۴ ترم) دیگر به طول می انجامد دانشجویان دروس تخصصی  رشته داروسازی را به صورت تئوری فرا می گیرند.  در پایان مرحله دوم از دانشجویان آزمونی گرفته می شود که در صورت قبولی مدرک کارشناسی اعطاء می گردد. با این مدرک دانشجویان می توانند در آزمایشگاهها مشغول به کار شوند. مرحله سوم تحصیل به مدت یکسال (۱۲ ماه) دانشجویان در طرح کاراموزی در محیطهای خارج از دانشگاه به کار عملی خواهند پرداخت پس از آن در آزمون پایانی شرکت کرده و در صورت  قبولی به آنها مدرک کارشناسی ارشد جهت اشتغال به عنوان داروساز داده میشود. برای تحصیل در مقطع دکترا رشته داروسازی فرد می بایست حتما از سوی یک استاد راهنما موضوع انتخابیش مورد تایید قرار گیرد و پس از آن می تواند وارد مقطع دکترا رشته داروسازی در انشگاههای آلمان شود.

دانشگاههای داروسازی آلمان

دانشگاه های بسیاری در آلمان در رشته های داروسازی دانشجو می پذیرند که برخی از آنها عبارتند از دانشگاه تیو برانشویگ TU BRAUNSCHWEIG ، دانشگاه فرایبورگ FREIBURG ، دانشگاه ماربورگ MARBURG ، دانشگاه فرانکفورک FRANKFURT ،  دانشگاهWürzburg ، دانشگاه گریفزوالد GREIFSWALD و دانشگاه برلین.

مدارک لازم جهت پذیرش

  • ترجمه و اصل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و ریز نمرات
  • مدرک عدم سوء پیشینه
  • انگیزه نامه در حداکثر دو صفحه
  • مدرک زبان آلمانی در سطح B2
  • ارائه اصل و یکسری کپی از گذرنامه متقاضی و با اعتبار حداقل۱۵ ماه
  • پرینت حساب سه ماهه به میزان تقریبی هزینه یکسال زندگی در آلمان ( حداقل ۱۰۰۰۰ یورو)
  • ۳ قطعه عکس پشت زمینه سفید پاسپورتی

هزینه تحصیل و زندگی در آلمان

اغلب دانشگاههای کشور آلمان رایگان هستند بدان معنا که بابت شهریه دانشگاه یا مبلغی پرداخت نمی شود و یا مبلغ کمی در حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ یورو بابت هزینه های ثبت نام در هر ترم اخذ می شود. اما در خصوص هزینه زندگی در کشور آلمان تقریبا مبلغی در حدود ماهانه ۸۰۰ یورو  بابت هزینه های اجاره و خورد و خوراک و سایر هزینه های زندگی مورد نیاز است که رقم دقیق آن بسته به سبک زندگی و میزان هزینه های فرد می تواند متغیر باشد. شایان ذکر است که برخی دانشگاههای خصوصی در آلمان وجود دارد که تحصیل در آن دانشگاهها رایگان نیست . دانشجویان داروسازی در آلمان همچون سایر رشته  می توانند ۲۰ ساعت در هفته در دوره تحصیل خود در این کشور به کار بپردازند و در تعطیلات بین ترم به صورت تمام وقت مشغول کار تمام وقت شوند که باز این طریق بخشی  از هزینه های زندگی خود پوشش داده خواهد شد.  

شرط سنی جهت تحصیل داروسازی آلمان

سفارت کشور آلمان به سن متقاضیان و فاصله بین تحصیلات حساس می باشد لذا شانس اخذ ویزای تحصیلی آلمان برای سن های ۱۸ تا ۲۱ سال بالاتر بوده و پس از آن  با افزایش سن شانس موفقیت در اخذ ویزای تحصیلی کاهش می یابد.

اخذ اقامت دائم پس از تحصیل :

دانشجویان رشته داروسازی پس از پایان تحصیلات به مدت یکسال فرصت خواهند داشت که شغلی را در آلمان جستجو نمایند. در صورت یافتن کار و پس از ۳ سال پرداخت مالیات می تواند تقاضای اقامت دائم کنند.   این مقاله جهت آشنایی شما عزیزان با شرایط تحصیل در رشته داروسازی آلمان نگارش شده تا شما با آگاهی، کشور آلمان را برای تحصیل در رشته داروسازی انتخاب نمایید. امید است مقاله فوق پاسخ برخی از پرسش های شما را داده باشد. رشته داروسازی آلمان جزء رشته های بسیار پر طرفدار بوده که اشخاص بسیاری از سرتاسر دنیا را بسوی خود جذب می نماید. در نظر داشته باشید که یک مشاوره ی صحیح و به روز می تواند شما را یاری نماید تا بتوانید به بهترین نحو پروسه کاری خود را به جریان بیاندازید و برای تحصیل در رشته داروسازی آلمان اقدام نمائید. در این خصوص پیشنهاد می گردد که قبل از هر اقدام یا صرف هزینه به  وکیل مهاجرت مراجعه نموده و مشاوره تخصصی دریافت نمایید.

4 پاسخ
  1. Avatar
    اسماعیل می گوید:

    با سلام من پزشک عمومی هستم قصد دارم برای تخصص به آلمان برم خانمم در ایران تخصص بیماریهای قلب و عروق گرفته حالا نمیدونم آیا مدرک خانمم در آلمان مورد تایید هست یا نه لطفاً راهنمایی کنید

    پاسخ
    • Avatar
      علی تقوی می گوید:

      با سلام و عرض ادب آلمان و اتريش تنها كشورهايي هستند كه امتحان از تخصص نميگيرند
      جهت كسب اطلاعات بيشتر با دفتر نياوران تماس حاصل نماييد
      ٠٢١٢٢٨٢٩٥٣٨
      ٠٢١٢٢٨٢٩٥٤٨

      پاسخ
  2. Avatar
    علی می گوید:

    سلام من دنشجوی پزشکی سال ۷ رتبه اول کلاس ونفر ششم پیش کارورزی دانشگاههای شیراز میباشم برای ادامه تحصیل /تخصص/ در دانشگاهها المان بهتره که توی ایران ادامه بدم یا تو آلمان علیرغم اینکه در آلمان زمینه کار هم وجود دارد ولی این درآمد در ایران نیست ومن احتیاج به درآمد موقع تحصیل دارم لطفا راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
  3. Avatar
    amin می گوید:

    سلام
    من و همسرم پزشک عمومی هستیم، و هردو میخواهیم برای تخصص خوندن و اقامت دایم به آلمان مهاجرت کنیم.
    من ۳۱ ساله و همسرم ۳۰ ساله هستیم.
    من ۵سال سابقه کار در اورژانس ،۴ سال ریاست بیمارستان و ۳ سال کار در کلینیک شخصی ترک اعتیاد دارم.
    همسرم هم ۲ سال کار اورژانس و ۲ سال کار در سازمان انتقال خون دارند.
    میخواستم از موسسه شما به عنوان مشاور استفاده کنم و کمک.اما دو سه تا سوال دارم اول:
    ۱٫این تجارب به درد می خورند؟
    ۲٫میشه هردو با هم پذیرش بگیریم؟ودر یک شهر یا بیمارستان؟
    ۳٫قصد بازگشت نداریم، و الزامی نیست از یونی کلینیک پذیرش بگیریم، و لی حقوق باشه بهتره، آیا خصوصی ها راحت ترند یا آکادمیک ها یا یونی ها؟
    ۴٫نحوه انتخاب رشته تخصصمون چطور خواهد بود؟من رادیولوژی یا نورو رادیولوژی و همسرم پوست میخوایم، آیا دل به خواهی یا نمیذارند بعضی رشته هارو بریم بخونیم..
    منتظر پاسخ هستم تا تماس بگیرم باهاتون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *