بورسیه در هلند

بورسیه در هلند

بورسیه در هلند

اخذ بورسیه تحصیلی هلند میتواند برای شما که متقاضی تحصیل در خارج از کشور هستید یک نقطه ی مثبت و روزنه ی امید برایتن باشد. در واقع اخذ بورسیه تحصیلی هلند موضوع مثبتیست که قطعا اگر بدانید امکان اخذ آن را دارید برای آن اقدام میفرمایید. در این مقاله شما را یاری مینماییم تا بتوانید در باب اخذ بورسیه تحصیلی هلند اطلاعات مکفی و درست داشته باشید و بدانید که آیا بورسیه تحصیلی هلند شامل شما خواهد شد یا خیر؟! راه هایی وجود دارد جهت اخذ بورسیه تحصیلی هلند که با توجه به قوانین موجود باید در نظر داشته باشید اگر شرایطش را دارید در اسرع وقت اقدام نموده و مدارک خود را ارسال نمایید. جهت آنکه بتوانید بورسیه تحصیلی هلند را اخذ نمایید باید مدارک ابتدایی را جهت اخذ پذیرش تحصیلی تهیه نموده و ارسال نمایید. در ادامه برای شما مدارک مورد نیاز جهت اخذ بورسیه تحصیلی هلند را اعلام مینماییم. با توجه به حجم تقاضای متقاضیان تحصیل در اروپا، ازدیاد فرم های درخواست پذیرش از دانشگاه های برتر اروپا نظیر دانشگاه های هلند و دانشگاه های اتریش و آلمان در بازه ی زمانی نوامبر ۲۰۱۵ تا ژانویه ی ۲۰۱۶، شاید شما اگر در این بازه اقدام نموده باشید پذیرش شما با کمی تاخیر ارسال شود.

جهت دانشجویانی که برای تحصیل در خارج از کشور، اروپا را انتخاب مینمایند، میتوان گفت به طور کلی هزینه های گزافی نخواهند داشت، منظور هزینه های تحصیل و بیمه و خدمات درمانی میباشد. جهت مثال ، تحصیل در آلمان سالیانه ششصد تا هشتصد یورو ، در اتریش هم نیز سالیانه ششصد تا هشتصد یورو و در هلند هشت تا ده هزار یورو هزینه خواهد داشت. ارقام مذکور تقریبی بوده و مقدار دقیق این شهریه ها به نسبت نوع رشته ی شما عزیزان به مقدار کمی متفاوت خواهد بود.  امکان اخذ بورسیه تحصیلی در هلند تنها  برای دانشجویان ممتاز موجود است، اما باید به عرض برسانیم دلیل آنکه مقاله ای در این باب نگاشته شد، اینست که بسیاری از متقاضیان تحصیل، اخذ بورسیه ی تحصیلی هلند را طلب مینمایند و درخواست آن را دارند که کمترین هزینه را بابت تحصیل بپردازند در صورتی که در کشوری مانند هلند تحصیل مینمایند با امکان تحصیل به زبان انگلیسی در برترین دانشگاهها و با قیمتی واقعآ مناسب نسبت به تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان .تحصیل در کشورهایی مانند اتریش و آلمان، هزینه های خاصی جهت تحصیل صرف نمی گردد . اما با توجه به شرایطی که هر کدام از این کشور ها دارند شما میبایست کشور خود را انتخاب نمایید. برای مثال اگر شما با زبان آلمانی میانه ی خوبی ندارید و یا تمایل و حوصله یادگیری زبان آلمانی را ندارید نباید آلمان را یا اتریش را انتخاب نمایید. تحصیل در اتریش و تحصیل در آلمان در بیشتر کورس های تحصیلی به زبان آلمانی خواهد بود. البته تحصیل در برخی از دانشگاه های آلمان به زبان انگلیسی مقدور است اما اگر شما خواهان تحصیل مسلم به زبان انگلیسی هستید ، و ترجیح میدهید به دانشگاه های برتر اروپا راه یابید ، به شما پیسنهاد میکنیم تحصیل در هلند را انتخاب نمایید. با تحصیل در هلند و زندگی در هلند شما به صورت خودکار بعد از مدتی به دو زبان انگلیسی و هلندی کاملآ مسلط خواهید شد .

اگر شما قصد ادامه تحصیل در هلند را داشته باشید، هزینه ی شما سالیانه همانطور که عرض شد بین ۸ تا ۱۰ هزار یورو خواهد بود. اگر شما توان پرداخت این هزینه را به طور یکجا نداشته باشید، در صورتی که نمرات درسی سال های پیشین و ترم های قبل تر شما بالا باشد و رزومه ی خوبی داشته باشید میتوانید از دفتر مربوطه در دانشگاه درخواست بورسیه تحصیلی هلند را بنمایید. بورسیه تحصیلی هلند در بسیاری از کالج ها و دانشگاه های هلند طی برنامه های مشخصی از سمت موسسات یا از سمت دولت ارائه میشود.

  • نوعی از کمک هزینه های تحصیلی و بورسیه تحصیلی هلند بر میگردد به بورسیه هایی که به صورت برنامه های Fellowship  از سمت وزارت امور خارجه ارائه میشود. این نوع بورسیه تحصیلی هلند به دانشجویان فوق لیسانس و دکتری و یا جهت دوره های کوتاه مدت ارائه میشود. که این نوع بورسیه تحصیلی هلند  برای یک تا دوسال به دانشجو تعلق خواهد گرفت .
  • نوع دیگری از بورسیه تحصیلی هلند وجود دارد که مختص ده کشور از خاورمیانه و آفریقای شمالی میباشد. این بورسیه تحصیلی هلند موسوم به Program MENA ، این بورسیه تحصیلی در هلند مجاز است تا به دوره های کوتاه مدتی بین دو الی دوازده هفته تعلق بگیرد. این کمک هزینه از سمت وزارت امور خارجه هلند به متقاضیان تعلق می گیرد. این نوع از کمک هزینه ها را موسسات دولتی و دانشگاه های هلند فقط مجاز به ارائه آن ها می باشند. این بورسیه تحصیلی در هلند جهت افرادی که از ملیت های زیر باشند یا در این کشور ها کار کرده باشند تعلق میگیرد: Algeria, Egypt, Iraq, Jordan, Lebanon, Libya, Morocco, Oman, Syria, Tunisia
  • Holland Scholarship  نوعی از بورسیه تحصیلی هلند میباشد که مبلغ آن ۵۰۰۰ یورو خواهد بود و به دانشجویان بین المللی از خارج از محدوده ی اقتصادی اروپا (EEA) و شاغل به تحصیل در دانشگاه های طرف قرارداد با منطقه ی اقتصادی اروپا باشند. این بورسیه تحصیلی هلند به سال اول تحصیل این متقاضیان ارائه میشود.
  • نوعی از بورسیه تحصیلی هلند به نام Erasmus Mundus Scholarships به مقاطع فوق لیسانس و دکتری ارائه میشود. Urban Studies- Environment and Society- Advanced Development in Social Work – ARCHaeological MATerials Science – Advanced Spectroscopy in Chemistry – Astrophysics – Atomic Scale Modelling of Physical, Chemical and Bio-molecular Systems – Master of Science in Food Science, Technology and Business

رشته های فوق گروهی از رشته ها هستند که این نوع بورسیه شامل آنها میشود.

در زیر میتوانید اسامی کالج ها یا دانشگاه هایی که بورسیه تحصیلی هلند را دارا هستند مشاهده نمایید.

Leiden University Excellence Scholarships

University of Maastricht High Potential Scholarships

Radboud University Scholarship Programme

Utrecht University Excellence Scholarships

Erik Bleumink Scholarships at University of Groningen

TU Delft Excellence Scholarships

Amsterdam Excellence Scholarships

University of Twente Scholarships

VU University Amsterdam Fellowship Programme

The Hague World Citizen Talent Scholarship

 

به طور کلی باید به شما عرض کنیم اگر متقاضی اخذ بورسیه تحصیلی هلند هستید این امکان را دارید تا در بدو شروع ترم خود اگر واجد شرایط طبق اطلاعات فوق باشید، برای اخذ بورسیه تحصیلی هلند اقدام نمایید. بورسیه تحصیلی هلند برای افرادی که در اروپا شاغل به تحصیل هستند ممکن است. و شما میتوانید حتما درصورتی که یکی از شرایطی که در بالا عرض شد را دارا باشید به مراجع معتبر مراجعه نموده و با ذکر شرایط خود درخواست جهت اقدام برای بورسیه تحصیلی هلند داشته باشید.

متقاضی عزیز دقت نمایید، امروزه تقاضا برای سفر به خارج از کشور در میان جوانان ما شیوع پیدا کرده است. اگر این اقدام به جهت ادامه تحصیل و پیشرفت باشد هیچ موردی ندارد اما اگر شما چشمتان را به روی واقعیت ببندید و فقط با اشتیاق سوزان به سمت اقدام جهت مهاجرت تحصیلی یا کاری پیش بروید ، قطعا در غالب اوقات به دردسر افتاده و دچار مساله خواهید شد. گزند کلاهبرداران این صنف نباید حتی با شما کوچکترین تماسی داشته باشد. لذا جانب احتیاط را رعایت فرمایید و فقط از مراجع معتبر کسب اطلاع نمایید. اگر شما یا اگر فرزندان عزیز شما نیاز شدید به مهاجرت به خارج از کشور دارند و برای آن اقدام مینمایید، حتما امکان های خود را از دید یک وکیل مهاجرت که حقوق بین الملل را میداند بسنجید. حتما با اطلاع جلو روید تا مبادا افراد نا معتبر و بی تجربه از تمایل صاف و زیاد شما یا فرزندان عزیزتان سوء استفاده ننمایند.

 

2 پاسخ
  1. Avatar
    ماریاه می گوید:

    سلتم.
    اگر درباره شرایط سنی اخذ این بورسیه اراسموس مندوس و همچنین سایر شرایطی که اعطای این بورسیه را غیرممکن میکند توضیح دهید هم سپاسگزارم میشوم.

    پاسخ
    • Avatar
      علی تقوی می گوید:

      جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره با دفتر نیاوران تماس حاصل نمایید با تشکر
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *