تحصیل پزشکی در اتریش

تحصیل پزشکی در اتریش

آیا شما هم رویای پزشک شدن در سر دارید و به دنبال راهی برای تحصیل در این رشته اید ؟ ایا مایل به کسب اصالاعات کافی در باب تحصیل پزشکی در اتریش هستید؟ در این صورت در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین کشور را برای تحصیل در این رشته به شما معرفی کنیم.

از نظر آماری و رده بندی اتریش جزو یکی از بهترین کشورهای اروپا و حتی دنیا است که میزان احساس خوشبختی در این کشور در سطح بسیار خوبی قرار دارد. و از نظر آب و هوا و شرایط اقلیمی نیز یک کشور کوهستانی و بسیار باران خیز است. از لحاظ موقیت جغرافیایی نیز تقریبا در وسط اروپا قرار گرفته است که برای ایرانیانی که مایل به رفت و آمد زیاد هستند میانگین زمان پرواز از تهران به وین ۴ الی ۵ ساعت است. اتریش کشوری سر سبز و زیبا در اروپا می باشد که مهد تمدن موسیقی دنیا محسوب می گردد. كشور اتریش با دارا بودن عناصری همچون كیفیت بالای محیط زیست و فرهنگ غنی، جاذبه های زیادی برای عرضه دارد. این كشور با درهم آمیختن امنیت، امكانات خرید و گذران اوقات فراغت و استاندارد بالای زندگی از لحاظ كیفیت زندگی در مقام دوم جهان قرار دارد. هزینه ی زندگی در کشور اتریش ماهیانه بین ۶۰۰-۷۰۰ هزار یوروست که البته این مقدار متغیر و بسته به نوع زندگی افراد دارد .

اتریش یکی از کشورهای است که ما برای تحصیل در رشته ی پزشکی به شما پیشنهاد می کنیم البته این در حالیست که بتوانید واجد شرایطی که در ذیل مطالب گفته میشود باشید. چرا که کشور اتریش و المان بعد از انگلستان و امریکا دارایی قویترین نظام اموزشی در رشته پزشکی .در دنیا میباشد.

درابتدا بهتر است مختصری درباره ی سیستم آموزشی کشور اتریش در رشته پزشکی را بیان نماییم.

اتریش دارای سیستم آموزشی با سه سطح است که طبق قانون دولت فدرال تحصیل برای کلیه ی کودکانی که اقامت دائم دارند برای نه سال اجباری است .

چهارسطح آموزشی اتریش که نظام آموزشی این کشور را بسیار به آلمان و سوئد شبیه سازی می کند عبارتند از:

۱-تحصیلات ابتدایی که ضمن آن کودکان ۶-۱۰ ساله به مدت چهارسال به صورت اجباری تحصیلات اولیه ی خود را در این مقطع آغاز می کنند .

۲- تحصیلات متوسطه ی اولیه(sekundarstufe 1) که پس از سن ۱۰سالگی دانش آموزان از کلاس پنجم تا هشتم را در یکی از مدارس متوسطه (hauptschule) آموزش ابتدایی در مقطع اولیه ی دبیرستان و پس از آن ادامه را در دوره ی متوسطه آموزش عمومی (Allgemeinbildenden hoheren schulen) می گذرانند .همچنین مدارس(KMS) که مدارس مشترک ابتدایی-متوسطه هستند که جهت تکمیل تحصیلات برای دانش آموزان ضعیف تر به مدت ۴سال به همراه دو معلم تاسیس شده است که بسته به استعداد و خواست دانش آموزان ضمن یک دوره ی یک ساله ی آموزشی در مدارس فنی حرفه ای (Polytechnische schule)با آموزش دوگانه(duale ausbildung ) همزمان با کار مجوز ادامه ی تحصیل در مقطع پایانی ( Sekundarstufe   II) را دریافت می کنند .

۳-تحصیلات متوسط اولیه(Sekundarstufe   II) که دانش اموزان پس از ۱۵ سالگی از کلاس نهم تا سیزدهم به مدت ۵سال در یکی از مدارس پلی تکنیک (polytechnische schule)و مدارس فنی و حرفه ای(Berufs schule) با یک سیستم دوگانه ی آموزشی به منظور تربیت نیروی کار در این مدارس ضمن آموزش علوم عملی و نظری دیپلم آموزش عمومی خود را دریافت کرده و آماده ی ورود به دانشگاه شوند .

اتریش دارای سه نوع دانشگاه دولتی و خصوصی ، علمی – کاربردی است . بیشترین تقاضا برای دانشگاه های دولتی وین است چرا که دارای سطح بالایی از لحاظ علمی و رایگان است .

تحصیل پزشکی در اتریش شرایط خاصی دارد که ضمن آن دانشجو ی ایرانی باید در کنکور سراسری در رشته ی پزشکی قبول شده باشد ، از معدل بالایی برخوردار باشد و یا گواهی اشتغال به تحصیل ارائه دهند تا بتواند در یکی از دانشگاه های معتبر اتریش پذیرش بگیرد. معمولا ۴تا۶ هفته طول می کشد تا پس از ارسال مدارک دانشگاه به شما جواب نهایی را جهت تایید یا عدم تایید مجوز برای تحصیل در دانشگاه های این کشور بدهد .

مدت تحصیل پزشکی در اتریش ۶سال است و رایگان است. مدرک زبان لازم برای تحصیل پزشکی در اتریش B11 آلمانی است که این مدرک را می توان با گذراندن دوره ی پایه ی دو ساله ی زبان آلمانی در دانشگاه اخذ کرد و تمامی دانشجویان باید در آزمون ورودی زیست شناسی ،شیمی ، درک مطلب و هوش شرکت و قبول شوند .

دانشگاه پزشکی وین و گراتس دو دانشگاهی هستند که علاوه بر اینکه وزارت بهداشت کشور ایران مدرک فارغ التحصیلان رشته ی پزشکی این دو دانشگاه را قبول دارد از رنکینگ بالایی نیز برخوردار است .

اما با این وجود ما توصیه نمی کنیم که از ابتدا رشته ی پزشکی را در اتریش بخوانید . بهترین راه برای تحصیل پزشکی دراتریش اخذ پذیرش در سایر کشورهای اروپایی است و سپس بعد از گذارندن چند ترم به دانشگاه وین ورود کنید .کشوراتریش میتواند گزینه مناسبی برای پزشکانی باشدکه قصد گرفتن تخصص را دارند چرا که از طریق دوره های کلینیکال و علوم پایه شخص میتواند برای تخصص پزشکی در اتریش بدون نیاز به ارائه مدرک زبان و امتحان ورودی اماده گردند.

2 پاسخ
  1. Avatar
    گلنوش باقری می گوید:

    با سلام و عرض ادب
    مخاطب گرامی ؛ رشته های پیراپزشکی ، مثل ؛ زیست ، تغذیه و….در اتریش به زبان آلمانی می باشد و نیاز به آزمون ورودی دارد. در صورت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا ، یکی از شعبات همکار موسسه حقوقی دکتر ملکپور واقع در نیاوران تماس برقرار نمایید و از مشاوره تلفنی رایگان برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

    پاسخ

بازتاب‌ها و دنبالک‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *