معرفی دانشگاه های نروژ

معرفی دانشگاه های نروژ

در این مقاله برای شما از معرفی دانشگاه های نروژ صحبت می شود کشور نروژ دارای دانشگاه های فراوانی می باشد که هزینه های تحصیل در آنها رایگان می باشد . به همین دلیل معرفی دانشگاه های نروژ را برای شما عزیزان در این مقاله در نظر گرفته ایم . لازم به ذکر است برای معرفی دانشگاه های نروژ باید این را در نظر گرفت که کشور نروژ دارای دانشگاه های  خصوصی یا دولتی می باشند  و باید معرفی دانشگاه های نروژ برای شما در این مفید واقع شود. در قسمت ذیل به معرفی دانشگاه های نروژ برای شما می پردازیم . دانشگاه های نروژ به چند نوع تقسیم می شوند ؟ آیا تحصیل در دانشگاه های نروژ رایگان می باشد ؟ آیا افراد مهاجر نیز می توانند در دانشگاه های نروژ به تحصیل رایگان بپردازند یا این امکان برای افراد نروژی وجود دارد ؟

دانشگاه اسلو

در این دانشگاه دروس یه زبان نروژی تدریس می شوند به اینصورت که این دانشگاه یکی از دانشگاه های دولتی و قدیمی کشور نروژ می باشد .این دانشگاه در کنار دانشگاه فنی و علوم طبیعی کشور نروژ قرار می گیرد . دانشگاه اسلو در سال ۱۸۱۱ میلادی  به نام دانشگاه شاهنشاهی فردریک تاسیس شد .  این دانشگاه از روی دانشگاه تازه تاسیس هومبولت برلین الگو برداری شده است . و نام این دانشگاه از فردریک ششم پادشاه دانمارک و نروژ اتخاذ شده است . و همچنین بهتر است بدانید نام این دانشگاه در سال ۱۹۳۹ تغییر یافت. دانشگاه اسلو دارای دانشکده های متفاوتی می باشد از جمله ی آنها می توان به دانشکده ی الهیات ، پزشکی ،حقوق، علوم انسانی ، ریاضیات ، علوم اجتماعی ، آموزش ، دندانپزشکی می باشد .ساختمان اصلی دانشگاه اسلو در مرکز شهر در کنار تئاتر ملی و همچنین کاخ شاهنشاهی و مجلس کشور نروژ می باشد .

جوایز نوبل اخذ شده توسط دانشگاه اسلو

پژوهشگران این دانشگاه تا کنون ۵ بار جایزه ی نوبل را دریافت  کرده اند . که این افراد عبارتند از : راگنار فریش ، آد هسل ، ایوار جباور ، تریگو هاولمو

 

دانشگاه برگن

دانشگاه برگن یک دانشگاه دولتی در شهر برگن در کشور نروژ می باشد. دانشگاه برگن به طور رسمی در سال ۱۹۴۶ تاسیس گشته است اما فعالیت آن در سال ۱۸۲۵ شروع گشته است . دانشگاه برگن دارای ۶ دانشکده می باشد .

این دانشکده ها عبارتند از :

دانشکده حقوق ، دانشکده علوم انسانی ، دانشکده ریاضی و علوم طبیعی ، دانشکده روانشناسی ، دانشکده روانشناسی  ، دانشکده ی پزشکی و دندانپزشکی

دانشگاه  فنی و علوم طبیعی نروژ یا دانشگاه علم و صنعت نروژ

این دانشگاه در شهر تروندهایم در کشور نروژ قرار دارد و می توان گفت معتبر ترین نهاد آموزش عالی در حوزه فنی و مهندسی در کشور نروژ و از نظر ابعاد دومین دانشگاه بزرگ نروژ می باشد. البته لازم به ذکر می باشد شهر تروندهایم به واسطه ی این دانشگاه رشد و توسعه پیدا کرده است و صنایع مختلف در رابطه با دانشگاه و رشته های آن در این شهر توسعه پیدا کرده است .

 

دانشکده ی هنر های زیبا ، موسیقی و طراحی در نروژ

از سال ۲۰۱۷ آکادمی هنر و طراحی برگن و دانشگاه برگن ادغام می شوند و تبدیل به دانشکده ی جدید هنرهای زیبا ،موسیقی ،طراحی تبدیل شده است .

برنامه ی کارشناسی ارشد در زمینه ی طراحی

برنامه ی کارشناسی ارشد در زمینه ی رشته ی طراحی روش های عملی ، شناختی  و همچنین مهارت های نظری برای کار  در سطح پیشرفته انجام می شود .

برنامه ی کارشناسی ارشد در زمینه ی هنرهای زیبا

برنامه ی مطالعات ma  برای شما فرصتی را فراهم می نماید که دانشجویان کارشناسی ارشد با ابزار هنری و همچنین روش نظری و عملی به تحصیل می پردازند و فرصت های شغلی متعددی برای آنها به وجود می آید .

برنامه مطالعه کارشناسی ارشد در رشته ی تمرین نگهداری

برای تحصیل در این رشته دانشجویان ملزم به داشتن حداقل دو سال تجربه کاری مرتبط در این رشته می باشند . مدت زمان تحصیل در این رشته دو سال می باشد .

 

دانشگاه استاوانگر در نروژ

بهتر است بدانید در این دانشگاه حدود ۹۲۰۰ دانشجو و ۱۳۰۰ دانشکده و مدیران و کارکنان می باشند . دانشگاه استاوانگر در جذاب ترین منطقه کشور نروژ  واقع شده است . استاوانگر در پایتخت کشور نروژ با بازار کار پویا و فرهنگ و اوقات فراغت و فعالیت های هیجان انگیز می باشد .

زندگی دانشگاهی در دانشگاه استاوانگر به سه دانشکده ی سازمان یافته تبدیل می شود . این دانشگاه همچنین دارای یک واحد برای یادگیری مادام العمر به نام uis pluss می باشد . همچنین پژوهشگاه بین المللی استاوانگر بسیاری از فعالیت های تحقیقاتی خارجی در همکاری با موسسه تحقیقی انجام می شود.

 

بهتر است بدانید برای تحصیل در نروژ افراد باید در مقطع لیسانس در وهله ی اول به مدت ۴ سال به تحصیل زبان نروژی بپردازند و پس از آن وارد رشته ی تحصیلی خود شوند . اما برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس افراد می توانند با ارائه ی مدرک زبان انگلیسی می توانند به تحصیل با زبان انگلیسی بپردازند که این امر نیازمند آیلتس ۶٫۵ می باشد . و همچنین اگر افراد نتوانند آیلتس ۶٫۵ را اخذ نمایند باید در اول امر یک سال به تحصیل در زبان نروژی بپردازند و پس از آن نیز می توانند وارد تحصیلات اصلی خود شوند. لازم به ذکر است افراد برای تحصیل در کشور نروژ هزینه ی تحصیل پرداخت نمی نمایند و در نهایت تمامی هزینه های تحصیل و زندگی آنها بیشتر از ۱۰ هزار یورو نمی شود و باید به این امر توجه داشت . همچنین زمینه ی کاری در کشور نروژ بسیار بالا می باشد و دانشجویان می توانند در حین تحصیل به کار پاره وقت دانشجویی نیز بپردازند .

در نهایت می توان گفت افراد می توانند در کشور نروژ به کار و تحصیل پرداخته بدون اینکه هزینه ی تحصیل را پرداخت نمایند و این مورد توجه افراد بسیاری قرار می گیرد زیرا هزینه ی تحصیل برای دانشجویان بسیار مهم می باشد به همین دلیل در این مقاله به معرفی دانشگاه های نروژ پرداختیم   و امیدواریم از معرفی دانشگا های نروژ اطلاعات کافی را بدست آورده باشید همچنین ما به شما پیشنهاد می کنیم در زمینه ی معرفی دانشگاه های نروژ و حتی موارد دیگر مربوطه از وکیل مهاجرت به نروژ کمک و راهنمایی های لازم را اخذ نمایید .

نگارنده: سپیده علیزاده

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *