بورسیه در کشور پرتغال

بورسیه در کشور پرتغال

 

امروزه بورسیه تحصیلی به امری تبدیل شده است که همه به طریقی بدنبال آن هستند.از بین کشورهایی که مد نظر افراد هست میتوان گفت کشورهای اروپای غربی همیشه طرفداران زیادی داشته است.اکنون ما برآن شدیم که از بین کشورهای اروپای غربی ما یکی از راههای اخذ بورسیه تحصیلی پرتغال را معرفی کنیم.

کشور پرتغال کشوری است که از لحاظ آب و هوایی یکی از بهترین کشورهای اروپای غربی است از طرفی نمیتوان گفت که صرفاً آب و هوایش از کشورهای دیگر بهتر است بلکه یکی دیگر از مزیت هایی که این کشور دارد هزینه زندگی بسیار پایین این کشور است.

از آنجایی که این کشور دارای دانشگاههای معتبری در سطح اروپا است و همچنین از میان راه های مختلف مهاجرت به پرتغال، راه تحصیل در پرتقال راه بسیار مناسب و امنی به شمار میاید ما در این مقاله راه مهاجرت تحصیلی به پرتغال و چگونگی اخذ بورسیه های تحصیلی را برای شما شرح میدهیم  .امروزه هرکسی با هر سطح تحصیلاتی میتواند به مهاجرت تحصیلی به پرتغال فکر کند زیرا این کشور مانند سایر کشورها شرایط سنی را مد نظر قرار نمیدهد و از بین این افراد میتوان گفت افرادی که شرایطشان بهتر است بورسیه دریافت میکنند.

تحصیل در پرتغال با اخذ بورسیه یکی از بهترین شرایط و گزینه های مهاجرت برای افرادی است که قصد اقامت در اتحادیه شنگن را دارند و همچنین برای این کار نمی خواهند هزینه های زیادی را متحمل شوند و همچنین برای افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای مانند آمریکا و انگلیس و کانادا را دارند زیرا تحصیل در پرتغال به همراه بورسیه برای شما فقط یک گزینه جهت مهاجرت به پرتغال نخواهد بود، بلکه فرصتی جهت اخذ اقامت شنگن با کم ترین هزینه می باشد.کشور پرتغال با توجه به هزینه های بسیار پایین زندگی و تحصیل و همچنین سطح رفاه اجتماعی بالا یکی از اهداف دانشجویان خارجی میباشد، زیرا اکثر دانشجویانی که به این کشور مهاجرت میکنند در نهایت قصد اقامت به این کشور را دارد و برای زندگی در کشور اروپایی این شرایط بسیار مهم میباشد.حال اگر تحصیل بدون هزینه زندگی باشد و علاوه بر آن یک سری از هزینه های زندگی را پوشش دهد افراد بسیاری هستند ک به این کار رغبت دارند، شاید شما با خودتان بگویید که این کار شدنی نیست اما باید خدمتتان عرض کنیم که تحصیل در پرتغال به همراه بورسیه این امکان را فراهم کرده است.

امروزه هدفی که برای اکثر دانشجویان وجود دارد در نهایت مشغول به کار شدن و اخذ اقامت دائم کشور مقصد است، در اینجا این سوال پیش می آید که آیا با ویزای تحصیلی میشود اقامت دائم یک کشور اروپایی را اخذ کرد یا خیر و اگر این کار امکان پذیر است به چه صورت میباشد. در اینجا باید به عرض شما برسانیم که این امکان در اکثر کشورهای اروپایی برای شما وجود دارد و افرادی هم که از این طریق اقدام میکنند معمولا زمانی که تحصیلشان تمام میشود یک کارفرما پیدا میکنند و با پرداخت مالیات بعد از چند سال اقامت دائم این کشور را اخذ میکنند.

سوال بعدی ان است که آیا افرادی که از بورسیه ی تحصیلی استفاده میکنند اجازه کار دارند و میتوانند در حین تحصیل کار کنند یا خیر؟ در اینجا باید بگوییم که اکثر کشورهای دنیا افرادی که از بورسیه های تحصیلی استفاده میکنند اجازه کار نمیدهد ولی بازهم پرتغال از این قضیه مستثناست.

اقامت تحصیلی در کشور پرتغال از جمله کشورهایی است که بسیار راحت تر و سریع تر از سایر کشور های اروپایی به اقامت دائم تبدیل میشود.

از دیگر نکته هایی که در زمینه تحصیل در کشور پرتغال بسیار حائز اهمیت است این است پروسه کاری در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار کوتاه مدت تر و سریع تر است به عنوان مثال پروسه کاری اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی در سایر کشورها شاید سه برابر پروسه کاری پذیرش و ویزای کشور پرتغال میباشد.

بورسیه های تحصیلی در پرتغال :

در دانشگاههای کشور پرتغال یک سری بورسیه های تحصیلی وجود دارد که اختصاصاً می یابد به دانشجوهایی که رزومه تحصیلی قوی را دارا میباشند، این بورسیه زمانی که به یک دانشجو تعلق می یابد تقریباً ۹۰ درصد هزینه های اورا پوشش میدهد و دانشجو عملا با هزینه ناچیزی وارد کشور پرتغال شده و ادامه تحصیل میدهد در عین حال از بورسیه تحصیلی استفاده کرده و هزینه چندانی را متحمل نمیشود.

هزینه های تحصیل در پرتغال ۶۰۰۰ یورو  برای هر ترم است اما زمانی که یک دانشجو بورسیه تحصیلی اخذ میکند علاوه بر اینکه این هزینه را نمی پردازد بلکه یک هزینه زندگی هم ماهانه از دولت پرتغال اخذ خواهد کرد و حتی شاید بتواند تمام هزینه های زندگی اش را با این مبلغ پوشش دهد.

نکته دیگری را هم که حتماً باید خاطر نشان کرد این است که باید توجه داشته باشید که اگر قصد تحصیل در پرتغال را دارید و میخواهید از بورسیه های تحصیلی دولت پرتغال استفاده کنید، این بورسیه ها بصورت سهمیه هایی است که تعدادشان محدود است و زمان محدودی هم برای اقدام در نظر دارند پس بدیهی است که باید متقاضیان در اسرع وقت برای اخذ این بورسیه ها اقدام کنند و در صورتی که در موقع مشخص برای اخذ بورسیه اقدام نشود هیچ تعهدی بابت بورسیه وجود نخواهد داشت.

از دیگر نکته های بسیار مثبتی که در کشور پرتغال وجود دارد این است که پرتغال اصلا محدودیت رشته نداشته و تقریباً میتوان گفت اخذ پذیرش تحصیلی در اکثر رشته های تحصیلی که وجود دارد،در پرتغال امکان پذیر است.

نکته دیگری که وجود دارد و گفتن آن ذهن بسیاری از متقاضیان را برآن میدارد که تحصیل در پرتغال یکی از گزینه های استثنایی است این است که پذیرش در دانشگاههای پرتغال هیچ مدرک زبانی از متقاضیان نمیخواهد و به شما پذیرش تحصیلی در دانشگاه را ارائه داده و دوره زبان را در کشور مقصد میگذرانند.

در اینجا مجدداً ذکر میکنیم که تحصیل در پرتغال هیچ محدودیتی برای شما در زمینه انتخاب رشته نخواهد داشت و اکثر رشته هایی که در کشورهای دیگر اروپایی وجود ندارد ما میتوانیم برای شما در کشور پرتغال اخذ کنیم و علاوه بر این مانند دیگر کشورهای اروپایی محدودیت سنی ندارد و هر فردی با هر سنی میتواند تحصیل در اروپا را از طریق دانشگاههای پرتغال تجربه کند.

زمانی که یک فرد به عنوان مهاجر برای تحصیل وارد اروپا میشود بصورت نیمه وقت میتواند مشغول به کار شود و بخشی از هزینه های خود را با کار کردن پوشش دهد اما در اینجا بازهم تفاوتی بین پرتغال و سایر کشورهای اروپایی وجود دارد و آن هم اینست که زمانی که یک دانشجو وارد پرتغال میشود محدودیت کاری ندارد و بصورت تمام وقت میتواند کار کند و حتی درآمدی بیش تر از هزینه های زندگی اش داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *