بورسیه در روسیه

 بورسیه  در روسیه

تحصیل در روسیه فرصتی مناسب برای رشد و توسعه فراهم می کند به طوری که کمتر تجربه ای می تواند چنین فرصتی را مهیا کند. جوانی که قصد رقابت تخصصی و حرفه ای در بازار کار امروز را دارد به تحصیل و آموزش معتبر و باکیفیت بالا و به رسمیت شناخته در سرتاسر جهان نیازمند است می تواند در روسیه، که بالاترین نرخ تعداد باسوادان در جهان (۹۹٫۶٪)، را در جهان دارد تحصیل کند.

کشور روسیه با بیش از ۱۶۰ دانشگاه در سراسر کشور آماده پذیرش دانش جو از سراسر کشور است و بخاطر داشتن اعتباری که در سطح بین المللی دارد این امکان را دارد که دانش جویانی که از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل میشوند وارد بازار کاردر گستره ی جهانی شود.

تحصیل در رشته مهندسی در روسیه برای دانش جویانی که موفق به کسب بورس درکشور های دیگر نشده اند تحت شرایطی امکان پذیر است شرایطی مانند نمره آیلتس بالا و دانشگاه معتبر.

یکی دیگر از شرایطی کشور روسیه دارد این است که تحصیل در رشته ی مهندسی به زبان انگلیسی هم امکان پذیر است.

تحصیل در روسیه امری ساده است طوری که نیازی به امتحان ورودی نیست و هزینه های تحصیل در روسیه در مقابل با کشور های مانند آمریکا و انگلستان  بسیار ارزان است.

روسیه کشوری مناسب برای پزشکی و دندانپزشکی

کشورهایی مانند آلمان و انگلستان و هند و استرالیا وآمریکا برای تحصیل در رشته ی پزشکی مناسب هستند و این را باید در نظر داشت که دارای شرایطی خاص می باشند که باید زبان کشور را فرا گرفت و بورد تخصصی آن کشور را گرفت.

مدت زمان اخذ ویزا و پذیرش در روسیه در مقایسه با آمریکا و استرالیا دارای پروسه زمانی کمتر است. نکته ی دیگری که در روسیه حائز اهمیت است هزینه تحصیل است که در قیاس با کشورهای دیگر بسیار مقرون به صرفه است.

کسانی که قصد ادامه زندگی در روسیه را دارند  باید زبان روسی را فرا بگیرند و یا اقدام به ازدواج کنند و یا به مدت ۲ سال مشغول به کار شوندو مالیات پرداخت کنند.

روسیه از نظر سطح علمی در مقطع بالایی قرار دارد به طوری که در تمامی رشته های علوم پایه و علوم ریاضی و علوم شیمی، هوا‌فضا، فنی و مهندسی، نانوتکنولوژی، علوم هنر و موسیقی واحد های تحصیلی ارائه میدهد.

زبان تحصیل و دانشگاه ها

زبان تدریس در روسیه با توجه به تابعیت کشور به زبان روسی است اما در برخی از تخصص ها این امکان به زبان انگلیسی هم وجود دارد. کسانی که کلاس های به زبان انگلیسی یا فرانسه را برمی گزینند مورد مصاحبه قرار می گیرند تا مهارت های زبانی شان بررسی شود. در این دانشگاه ها نیازی به  نمره آزمون های بین المللی زبان (به عنوان مثال IELTS، TOEFL، CAE، DALF، TCF و غیره) نیست.دوره زبان روسی یک بخش مهم و جدایی ناپذیر از برنامه درسی است. اگر دانشجویی قصد تحصیل به زبان روسی را داشته باشد سال اول دوره مقدماتی که به مدت ۷-۱۰ ماه است را می گذراند و به مطالعه زبان روسی و دیگر مطالب مهم و پیش نیاز واحدهای تخصصی آینده می پردازد: از جمله دوره های پزشکی و زیست – شیمی و زیست شناسی؛ اقتصاد و مهندسی – ریاضی، فیزیک و فن آوری اطلاعات، علوم انسانی – تاریخ، علوم اجتماعی، ادبیات و غیره. ممکن است این دانشگاه رشته های دیگری را نیز در برنامه دوره های مقدماتی (foundation course) قرار دهد.

یکی دیگر از مواردی که کشور روسیه با دیگر کشورها مورد قیاس قرار می گردد این است که رشته های هوافضا و مهندسی موشک است که در کشور روسیه این امر بصورت تخصصی انجام می گردد و  متخصصین  خود را به دانشگاه و کشورهای معتبر حهت تحقیقات ارسال می نماید و روسیه در این زمینه یکی از قدرتمند ترین کشور می باشد.

مدارک تحصیلی

پس از اتمام موفقیت آمیز تحصیل، فارغ التحصیلان مدرک استاندارد ملی روسیه را دریافت می کنند که تائید کننده ی تحصیل با کیفیت و اعتبار عالی و تخصص گرفتن در روسیه است. همچنین فارغ التحصیلان بنا به درخواست مدرکی دریافت می کنند – “ضمیمه اروپایی” که این امکان را می دهد که در هر یک از ۴۷ کشور اروپایی و دیگر کشورها آن را به رسمیت شناخته اند و معادل مدرک را دریافت کنند، این امکان فارغ التحصیلان را قادر می سازد تا بتوانند برای ادامه تحصیل و یا پیدا کردن کار در این کشورهایی نظیر اروپا کانادا و آمریکا اقدام کنند.

بیمه عمر و درمانی

بیمه درمانی و عمر برای هر شهروند خارجی که به منظور تحصیل به فدراسیون روسیه وارد شده، اجباری می باشد. هزینه بیمه عمر و درمان در هر سال و بسته به نوع و برنامه بیمه از ۱۶۰$ تا ۲۵۰$ است.

مدارک برای اخذ پذیرش

جهت اخذ پذیرش مدارک  داشتتن مدارک زیر الزامی است :

  • همراه داشتن آخرین مدرک تحصیلی و ترجمه
  • همراه داشتن ریز نمرات به همراه ترجمه
  • اصل پاسپورت به همراه ترجمه
  • اصل شناسنامه به همراه ترجمه
  • پر کردن فرم مخصوص که به ضمینه ی ترجمه ی مدرک تحصیلی به دانشگاه مربوط ایفا میگردد.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *