تحصيل پزشكي در مالزي

تحصيل پزشكي در مالزي

تحصیل در رشته های پزشکی انتخاب بسیاری دانش آموزان و علاقه مندان به این رشته ها در ایران می باشد و بسیاری از متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته های پزشکی در خارج از کشور هستند ، بدین منظور در این مقاله تحصیل پزشکی در مالزی را مورد بررسی قرار می دهیم تا بدانید آیا برای ورود و تحصیل پزشکی در مالزی می بایست چه شرایطی داشت و سوالاتی که در ذهن شما عزیزان هست را پاسخ دهیم که آیا مدارک پزشکی مالزی مورد تائید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران می باشد یا خیر ؟ آیا مدارک پزشکی مالزی در اروپا مورد تائید هست یا خیر ؟ هزینه های تحصیل پزشکی در مالزی چه میزان است ؟ آیا می توان بعد از تحصیل پزشکی در مالزی در ایران به عنوان یک پزشک مشغول به کار شد ؟ آیا برای تحصیل در تخصص پزشکی می توان در مالزی درخواست پذیرش داد ؟ با خواندن این مقاله به جواب این سوالات  در خصوص تحصیل پزشکی در مالزی خواهید رسید .

متقاضیانی که برای تحصیل در پزشکی به دنبال کشوری ایده آل هستند ، می توانند با خواندن این مقاله در انتخاب خود برای تحصیل پزشکی در مالزی و یا کشورهای دیگر و علی الخصوص کشورهای اروپایی مسیری ایده آل را دنبال کنند ، اما دانش آموزانی که برای ادامه تحصیل در رشته های پزشکی مایل به تحصیل هستند یا دانش آموزانی هستند که موفق به ورود در دانشگاه های پزشکی ایران نشده اند و یا دانش آموزانی هستند که قبل از برخورد به کنکور و رقابت سخت پزشکی در ایران ترجیح می دهند برای رسیدن به هدفشان که به عنوان یک پزشک مشغول به کار شوند و به همنوعان خود خدمت رسانی کند در کشور دیگری به دنبال تحقق این امر هستند ، اگر می خواهید رشته پزشکی را در کشورهای شرق آسیا ادامه دهید و به تحصیل پزشکی در مالزی بپردازید این مقاله را تا انتها دنبال کنید .

دانشگاه های مالزی بر اساس سیستم آموزشی در این کشور به دو دسته تقسیم می شوند ۱- دانشگاه های دولتی ۲- دانشگاه های خصوصی حال شاید برای شما این سوال به وجود آید که آیا می توان به دانشگاه های دولتی این کشور ورود کرد یا خیر ؟ شرایط برای ورود به دانشگاه های دولتی پزشکی مالزی وجود دارد یا خیر ؟ هزینه ها در دانشگاه های دولتی و خصوصی برای رشته های پزشکی چه میزان می باشد ؟ همانند اکثر کشورها همواره محدودیت هایی برای ورود به رشته های پزشکی وجود دارد که در کشور مالزی هم یکی از سدهای بزرگ برای دانشجویان خارجی در ورود به دانشگاه های پزشکی دولتی این کشور است که دولت این کشور ظرفیت های محدودی برای دانشجویان خارجی برای ورود به دانشگاه های دولتی قرار داده است ، به نحوی که شاید شانس برای ورود به دانشگاه های دولتی کشور مالزی نزدیک به صفر باشد از این رو اکثر دانشجویان بین المللی شرایط را برای ورود به دانشگاه های دولتی سخت دیده و راهی دانشگاه های خصوصی این کشور می شوند که البته هزینه های به نسبت بالایی هم برای تحصیل پزشکی پرداخت می کنند ، اما نکتۀ بسیار مهم برای در مورد دانشگاه های خصوصی مالزی است و آن هم اینکه اگر به فکر بازگشت به ایران هستید و می خواهید به عنوان پزشک در ایران مشغول به کار شوید مدارک پزشکی دانشگاه های خصوصی مالزی در ایران مورد تایید نمی باشد اما اگر برای اقامت و کار در این کشور می روید می توانید با پرداخت هزینه های بالای تحصیل این کشور هم کنار بیایید مالزی انتخاب مناسبی است ، هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی در مالزی بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان تخمین زده می شود که دوره ای ۵ ساله دارد و این هزینه برای کل دوره می باشد و می توان در اقساط آن را پرداخت نمایید ، همچنین هزینه ها برای تحصیل رشته ی دندان پزشکی در مالزی برابر با ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان می باشد که همانند رشته های پزشکی پرداخت می شود و دوره ی داروسازی ۴ ساله نیز هزینه ای ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که می توان گفت در این بین کشورهای اروپایی نیز با همین میزان هزینه هم برای تحصیل می تواند گزینه مناسبی باشد و شما می توانید با کمی تامل و مشاوره برای انتخاب کشور مورد نظرتان با کمک موسسه MIE و مشاوره با این دفاتر برای انتخاب کشور مورد نظرتان برای ادامه تحصیل در رشته های پزشکی با مشاورین موسسه MIE تخصصی انجام دهید .

در بین کشورهای اروپایی که خیلی از آنها مدارکشان مورد تائید ایران هم می باشد می توان به کشورهای انگلستان ، آمریکا ، استرالیا و در حوزه شنگن به کشورهایی نظیر اسلواکی ، مجارستان ، لهستان اشاره نمود که هم از لحاظ اعتبار دانشگاه ها و هم از لحاظ اعتبار کشور به مراتب بهتر از مالزی باشند .

برای هرگونه اقدام و تحصیل پزشکی در مالزی،حتماً با وکیل مهاجرت که متخصص در زمینۀ تحصیل پزشکی در مالزی هستند تماس حاصل نمائید مشاوره انجام دهید تا بتوان با مشاوره با این افراد بهترین گزینه را به شما معرفی کنند و شما بدون هیچ ریسک و هزینه ی اضافه ای در مسیر تحصیل پزشکی در مالزی قدم بردارید.

 

نگارنده: مهران فراهانی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *