تحصیل در سوئد بدون محدودیت سنی

تحصیل در سوئد  بدون محدودیت سنی

امروز از جمله سوالاتی که مکرر در تماس های تلفنی و یا از طریق ایمیل با آن مواجه هستیم این است که بهترین راه مهاجرت به کشور های اروپایی کدام است؟آیا امکان تحصیل در اروپا در هر رده ی سنی ای وجود دارد؟ آیا پس از تحصیل در اروپا امکان اخذ اقامت در کشورهای اروپایی وجود دارد و این امر از چه طریقی صورت میگیرد؟برای مهاجرت تحصیلی به کشور های اروپایی داشتن مدرک زبان الزامی است؟

یکی از محبوبترین کشور هایی که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از متقاضیان تحصیل و زندگی در خارج از کشور قرار گرفته سوئد است.سوئد به لطف داشتن دانشگاه های بسیار قوی به لحاظ علمی و امکانات در سطح جهانی و همچنین رفاه اجتمائی بسیار بالا جزو محبوب ترین کشور های هدف مهاجرت میباشد.

راه های مهاجرت به کشور سوئد متفاوتند و از جمله ی آنها میتوان به :

  • اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج
  • اخذ اقامت سوئد از طریق ویزای کار
  • اخذ اقامت سوئد از طریق تحصیل
  • اخذ اقامت سوئد از طریق ثبت شرکت
  • اخذ اقامت سوئد از طریق ویزای سرمایه گذاری

در میان راه های مهاجرت به سوئد میتوان تحصیل را راحت ترین و کم هزینه ترین راه مهاجرت به حساب آورد.از این رو بر آن شدیم تا شرایط مهاجرت تحصیلی به سوئد را برای افراد با شرایط سنی مختلف بررسی کنیم.

سوئد کشوری پهناور در شمال اروپاست که بدون احتساب ترکیه و روسیه چهارمین کشور بزرگ اروپا به لحاظ وسعت محسوب میشود.سوئد در شبه جزیره ی اسکاندیناوی واقع شده و با کشورهایی نظیر دانمارک ، نروژ و فنلاند همسایه است.سوئد با وجود داشتن وسعت زیاد به نسبت دیگر کشورهای اروپایی جمعیتی ۹ میلیونی دارد.اقتصاد این کشور بیشتر بر پایه ی مشارکت مردم در سرمایه گذاری هاست.

بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر سوئد ، پایتخت آن استکهلم میباشد.کشور سوئد دارای مناطق کوهستانی و جنگلی فراوان است که از این رو صنایع مرتبط با چوب و کاغذ بسیار در آن فعال هستند.از دیگر کالاهای صادراتی این کشور میتوان به ماشین آلات ، وسایل نقلیه موتوری ،محصولات آهنی ،فولادی و مواد شیمیایی نام برد. سوئد به دلیل نزدیکی به قطب شمال در اغلب نقاط دارای آب و هوای بسیار سر د و دارای تابستان ههای کوتاه و زمستان های طولانی است.در قسمت های شمالی سوئد ۶ ماه روز و ۶ ماه شب است و این در حالیست که در مناطق جنوبی این کشور میتوان ۴ فصل را مشاهده کرد.

تحصیل در کشور سوئد مانند برخی دیگر از کشور های اروپایی تا سال ۲۰۱۱  رایگان بود ولی از آن پس با تغییر قوانین این کشور تحصیل در دانشگاه های این کشور هزینه بر است.تحصیل در دانشگاه های این کشور سالیانه بین ۸ تا ۱۸ هزار یورو هزینه دارد که به نسبت کیفیت و سطح علمی دانشگاه های این کشور هنوز هم در مقایسه با هزینه های تحصیل در کشورهایی مانند انگلستان ، امریکا و کانادا هزینه های بالایی محسوب نمیشود.

تحصیل در سوئد مانند دیگر کشورهای اروپایی در تمامی مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است.تحصیل در مقطع کارشناسی معمولا به زبان سوئدی میباشد که افراد برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور نیاز به ارائه مدرک زبان سوئدی دارند ولی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری متقاضیان میتوانند با ارائه مدرک زبان انگلیسی نیز اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور به همین زبان کنند.

دانشجویان در سوئد پس از گذراندن ۱۸۰ واحد درسی موفق به گرفتن مدرک کارشناسی میشوند.مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی و ورود به دانشگاه ها این کشور نمره IELTS 6 است.طول دوره ی کارشناسی معمولا ۴ سال بوده که در طول آن دانشجویان دارای حق کار ۱۰ ساعته در کنار تحصیل خود هستند.

دانشجویان مقطع کارشناسی پس از اتمام تحصیل میتوانند به زبان انگلیسی یا سوئدی در دانشگاه های کشور سوئد ادامه ی تحصیل دهند و در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل شوند.طول دوره ی کارشناسی ارشد در سوئد مانند اغلب کشور های اروپایی ۲ سال است که در طی آن افراد از ۲۰ ساعت حق کار قانونی برخوردار میباشند.

برای اخذ پذیرش در مقطع دکتری خصوصا در رشته های گرایش فنی و مهندسی متقاضیان ملزم به برقراری ارتباط با یک استاد راهنما (Supervisor) از اساتید عضو هیئت علمی آن دانشگاه هستند تا با تایید ایشان موفق به دریافت پذیرش تحصیلی گردند.طول دوره ی دکتری در سوئد معمولا ۴ سال بوده و دانشجویان در این مدت اجازه ی ۳۰ ساعت حق کار قانونی دارند.

از دیگر مزیت های تحصیل در کشور سوئد میتوان به فرصت در نظر گرفته شده برای افرادی که در ارائه مدرک زبان از ابتدا مشکل دارند اشاره کرد.برای تحصیل در سوئد به زبان انگلیسی حتما لازم نیست که افراد مدرک زبان ارائه دهند بلکه میتوانند با شرکت در دوره های زبان ۶ ماهه تا یک ساله در سوئد سطح زبان انگلیسی خود را ارتقا دهند و به شکل مستقیم پس از آن با اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور وارد دانشگاه شوند.

موسسه ملک پور با بهره گیری از وکلای متخصص بین المللی و همچنین همکاری با برترین گروه های آموزشی در سطح جهان همواره خدمت رسان شما بزرگواران بوده و آماده ارائه خدمات مشاوره در امر اخذ پذیرش و روادید از کشور های مختلف است.شما میتوانید جهت اطلاع از آسانترین و سریعترین راه های مهاجرت خود به کشور های مد نظرتان با شماره تلفن های دفاتر ما تماس حاصل فرموده و از خدمات مشاوره رایگان موسسه ملک پور بهره ببرید.

در ادامه توضیحاتی درباره ی شکل و نظام آموزشی کشور سوئد خدمت شما عزیزان ارائه میکنیم تا آشنایی بیشتری با کشور سوئد و شرایط آن پیدا کنید.

همانطوری که از یک دولت که با اقتصادی قوی و مبتنی بر حرکت و کار مردم میتوان انتظار داشت که سطح رفاه اجتمائی بالایی را برای مردم خود فراهم کند که یکی از نمود های آن دارا بودن دانشگاه هایی با سطح علمی بالاست ، سوئد نیز این پیشنهاد را به متقاضیان ادامه ی تحصیل میدهد.این کشور با دارا بودن ۸ دانشگاه در جمع ۱۰۰۰ دانشگاه اول جهان که ۵ تا از آنها در جمع ۲۰۰ دانشگاه برتر قرار دارد خود دلیلی روشن بر این مدعاست.حال اطلاعاتی هر چند مختصر را در زمینه دانشگاه های برتر این کشور خدمتتان ارائه میکنیم.

۱.Lund University

این دانشگاه  یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین دانشگاه های اروپاییست که از زمان های گذشته همواره جزو قویترین مراکز آموزش عالی در اروپا به احتساب می آمده است.هم اکنون نیز در آخرین رتبه بندی سال ۲۰۱۵ QS در رتبه ی ۷۰ امین دانشگاه برتر جهان قرار دارد.دانشگاه شهر لوند تقریبا دارای ۴۲۰۰۰ دانشجو در رشته ها و گرایش های مختلف است که نیمی از جمعیت این شهر را تشکیل میدهند.دانشگاه لوند با بیش ۶۰۰ دانشگاه در سطح جهان در ارتباط و تبادل دانشجو و تحقیقات است.

۲٫KTH-Royal Institute of Technology

KTH بزرگترین ، قدیمی ترین و بهترین دانشگاه پلی تکنیک در سوئد و یکی از بهترین دانشگاه های اروپا به شمار میرود.KTH در استکهلم پایتخت سوئد واقع شده است و در حال حاضر در رتبه ۹۲ امین دانشگاه برتر جهان قرار دارد.این دانشگاه در حال حاضر تامین کننده ی۱/۳ دانش فنی و مهندسی لازم در صنایع مختلف در کشور سوئد است و همواره در فیلد های این رشته ها در زمره ی ۴۰ دانشگاه برتر جهان قرار داشته است.

۳٫Uppsala University

دانشگاه اوپسالا قدیمی ترین دانشگاه هم در سطح سوئد و هم در کل محدوده اسکاندیناوی است.در آخرین رتبه بندی انجام شده توسط QS در سال ۲۰۱۵ در رتبه ۱۰۲ امین دانشگاه برتر ججهان قرار دارد.دانشگاه اوپسالا با تکیه بر قدمت و تجارب فراوان در زمینه انواع راه ها و سیستم های آموزشی نوین در حال حاضر دارای بیش ۴۵۰۰۰ دانشجوست.سابقه ی طولانی این دانشگاه در عرصه ی آموزش عالی باعث شده تا به عنوان یکی از اعضای گروه کویمبرا ، موسساتی که در مدت طولانی از کیفیت آموزشی بالا در سطح استاندارد های جهانی برخوردار بوده اند برسد.

  1. ۴. Chalmers University of Technology

دانشگاه چالمرز یکی دیگر از برترین دانشگاه های پلی تکنیک سوئد است که در آخرین رتبه بنده QS در سال ۲۰۱۵ در رتبه ۱۳۲ امین دانشگاه برتر جهان قرار گرفت.همچنین این دانشگاه در جمع ۱۰۰ دانشگاه برتر در زمینه فنی و مهندسی جهان قرار گرفت.بیش از ۱/۳ از افرادی که در دوره های کارشناسی ارشد این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند دانشجویان بین المللی بوده که این امر میتواند به این دلیل باشد که تمامی کورس های این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه میشوند.

۵٫Stockholm University

این دانشگاه ، دانشگاه ایالتی استکهلم بوده و در حال حاضر به طور مشترک در رتبه ۱۸۲ امین دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه های حوزه ی اسکاندیناوی بوده و با داشتن بیش از ۷۰ هزار دانشجو در ۴ دانشکده نقش مهمی را در نظام آموزش عالی سوئد ایفا میکند.دانشگاه استکهلم کورس ها و رشته های زیادی را به زبان انگلیسی ایفا میکند و گفتنیست که این دانشگاه در زمینه های علوم انسانی و هنر در جمع ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

علاوه بر اینها سوئد دارای دانشگاه های معتبر دیگری نظیر University of Gothenburg با رتبه ی جهانی ۲۴۷ ، Linköping University با رتبه جهانی ۲۸۶ و Umeå University با رتبه جهانی ۳۱۹ است.علاوه بر این ها کشور سوئد دارای  بسیاری از مراکز تخصصی معتبر در زمینه های مختلف علمی مانند Karolinska Institute که تمرکز اصلی آن در زمینه پزشکی و Stockholm School of Economics که مرکز معتبر در زمینه ی اقتصاد است.

همانطور که ملاحظه فرمودید کشور سوئد با بهره گیری از مراکز معتبر علمی همچنین شرایط مناسب اقتصادی حاکم بر جامعه یکی از مناسب ترین کشورهای اروپایی جهت مهاجرت است.توجه فرمایید موسسه ملک پور به لطف همکاری با وکلای مجرب این کشور همچنین برترین گروه های آموزشی طرف قرارداد با دانشگاه های معتبر این کشور آماده ی خدمت رسانی به شما بزرگواران است.

همچنین از برترین ویژگی های تحصیل در این کشور میتوان به مزیت آن نسبت به سایر کشور های اروپایی در عدم توجه چندان به شرایط سنی اشاره کرد.از این روست که بسیاری از متقاضیان تحصیل که به لحاظ شرایط سنی در وضعیت مطلوبی برای ادامه ی تحصیل در بسیاری از کشور ها نیستند ، به سادگی از طریق کورس های اموزش زبان انگلیسی وارد این کشور شده و پس اتمام دوره ی آموزش زبان یا از طریق ویزای تحصیل یا ویزا کار نسبت به اخذ اقامت سوئد اقدام میکنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه انواع راه های مهاجرت و اخذ مشاوره تلفنی رایگان میتوانید با شماره تلفن های موسسات همکار ما تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

 

3 پاسخ
  1. Avatar
    افشین شفیعی می گوید:

    با سلام اینجانب دارای دیپلم مکانیک و جوشکاری آرگون میخوام ادامه تحصیل در کشور استکهلم رو داشته باشم در ضمن زبان انگلیسی مبتدی در حد ضعیف هستش. من رو راهنمایی بکنید متشکرم

    پاسخ
  2. Avatar
    مهوش جلیلیان می گوید:

    سلام خسته نباشید با توجه به اینکه موسسه شما یکی از بهترین موسسات حقوق و مهاجرتی هست و نظر مثبت اکثر مراجعه کنندگان رو کسب کرده من هم یکی از افراد متاقضی مهاجرت هستم سنم ۴۷ ساله مدرک کارشناسی ادبیات فارسی دارم هر راهی که بگید برای مهاجرت پیگیر شدم ولی نتیجه ای نگرفتم حالا از شما در خصوص مهاجرت تقاضای کمک دارم تا راهنمایم کنید که به چه شکلی اقدام کنم ممنون و سپاسگزارم

    پاسخ
  3. Avatar
    احسان مقدم می گوید:

    با سلام
    من دارای مدرک ارشد معماری و ۳۵ سال سن دارم ، همسرم هم دارای مدرک کارشناسی شهرسازی و ۲۸ ساله هستن.
    می خواستم در رشته دندانپزشکی ادامه تحصیل بدم.
    راهنمایی کنید. با تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *