مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا

 

Immigration to Canada , PR in Canada

افرادی که قصد کار کردن در کانادا را دارند نیازمند یک مجوز کار از دولت فدرال کانادا هستند . البته بسیاری از افراد هم هستند که از این قضیه معاف هستند افرادی مانند کشیشان. اولین چیزی که برای ویزای کار مهم میباشد داشتن یک پیشنهاد کاری از دولت کاناداست .

برا ی اینکه کارفرمای کانادایی بتواند شمارا دعوت به کار کند باید برای شما از منابع انسانی و توسعه اجتماعی کانادا تاییدیه اخذ کند که بیانگر دعوت از کارگر خارجی برای خود میباشد. البته افراد زیادی هم هستند که نیاز به این تاییدیه ندارند.

احتمال دارد که اخذ مجوز کار ار از افرادی که برای کانادا اقدام مینمایند خواسته شود .اما ان امکان برای مهاجرین به کانادا وجود دارد که زمانی که وارد کانادا میشوند و در آنجا اقامت دارند برای این امر اقدام کنند. بعنوان مثال در صورتی که ویزای دائم دارید یا اگر شغل مورد نظرتان تاییدیه نیاز ندارد میتوانید در این دسته از افراد قرار بگیرید.

زمانی که میخواهید ویزای کانادا را اخذ کنید باید تمکن مالی بسیار بالایی را نشان دهید بصورتی که بتوانید خودتان و افراد خانواده تان را کامل ساپورت مالی کنید.

علاوه براین شما یک سری تست های پزشکی و همچنین بعضی نامه ها مثل نامه عدم سوئ پیشینه را نیز نیاز خواهید داشت زیرا باید برای افسر ویزای کانادا این امر محرز گردد که شما فردی قانون مدار میباشید و برای عمل غیر قانونی در کشور خود انجام نداده اید.

نکته ای که در این مبحث وجود دارد این است که اگر شما برای ویزای کار کانادا اقدام کرده اید و متاهل میباشید همسر شما زمانی که به عنوان همراه شما وارد کانادا می شود میتواند به صورت تمام وقت کار کند.

مجوز کار کانادا صرفا مجوزی است که این شانس را به شما میدهد که اگر در کانادا بصورت موقت اقامت دارید میتوانید از طریق این مجوز ویزای خود را به اقامت دائم کانادا تبدیل نمایید.

Skilled Worker Program

برنامه مهاجرت از طریق نیروی متخصص

از سال ۲۰۱۵ برنامه مهاجرت از طریق نیروی متخصص در غالب جدیدی به نام Express Entry شروع شد. اگز بخواهیم این روش را از لحاظ لغوی بررسی کنیم به معنای ورود اضطراری میباشد اما نباید از این عبارت این برداشت را داشته باشیم که از این روش اگر استفاده کنیم به کار ما سرعت بخشیده و خیلی سریع وارد فدرال کانادا میشویم.

این برنامه شامل دو مرحله میشود که ما آن را برای شما شرح خواهیم داد:

در ابتدا افرادی که میخواهند برای این برنامه کانادا اقدام کنند باید از طریق آنلاین تشکیل پرونده داده و مشخصات خود را وارد نمایند، مشخصاتی از قبیل: سن ، مهارتها ، سوابق کاری ، سطح دانش زبان ، تحصیلات و……

باید خاطر نشان نمود که در این مرحله هیچ گونه محدودیتی برای مشاغل مختلف وجود ندارد و نباید این مرحله را شغل های خاصی محدود کرد.

افرادی که مشخصاتی که در فوق آورده شد را دارا باشند برای مرحله اول پذیرفته شده و میتوانند ادامه کارشان را انجام دهند در واقع این پذیرفته شدن شاید به معنای پذیرش نهایی نباشد و حتی افرادی که در این مرحله تمامی شرایط را داشته باشند اما در بقیه راه با شکست مواجه شوند.

افرادی که در کانادا کارفرمایی دارند باید باهمان کارفرما در ارتباط باشند و از طریق همان کارفرما برنامه شان را پیش ببرند و اما اگر فردی در کانادا کارفرمایی ندارد باید در Employment and Social Development Canada’s (ESDC) Job Bank نام نویسی کرده تا بتوانند با کارفرماهایی که در کانادا وجود دارند آشنا شوند و با آنها ارتباط برقرار کنند.

متقاضیانی که از این طریق برای کانادا اقدام کرده اند در ابتدا در یک حوزه ای((pool قرار میگیرند. به این افراد به مدت یکسال فرصت میدهند که شرایط خود را ارتقا دهند بعد از مدتی افرادی که توانسته اند بیشترین امتیاز را اخذ کنند و توانسته اند از یک کارفرما در کانادا دعوتنامه اخذ کند و یا برنامه استانی اش مورد تایید قرار گرفته است جز افراد تایید شده در این برنامه محسوب شده و در صورتی که جهت تشکیل پرونده دعوت شوند میتوانند برای ادامه کار اقدام نمایند. همچنین در صورتی که در طول یکسال دعوت نشده باشند به این معناست که کلا حذف گردیده و در صورت تمایل از ابتدا باید اقدام کنند.

در صورتی که از متقاضی برای ادامه کار دعوت شود متقاضی موظف میباشد که ظرف مدت ۶۰ روز  تمام مدارک مورد نیاز را جمع آوری کرده و در صورتی که این مدارک را دهد مدت شش ماه پروسه بررسی مدارک طول میکشد.

در این روش مهاجرتی ۱۲۰۰ امتیاز مد نظر دولت کانادا است که برای اخذ این ۱۲۰۰ امتیاز شرایط گوناگونی را باید دارا بود، شرایطی از قبیل:

داشتن کارفرمای کانادایی(۶۰۰ امتیاز)

انتخاب شدن در یکی از استان های کانادا (۶۰۰ امتیاز)

سن ، تحصیلات ، سوابق کاری ، سطح زبان ، …….

در ضمن باید این را هم بدانید که از دو موردی که در اول توضیح داده شد شما فقط نیاز دارید که یکی از موارد را داشته باشید.

در ذیل ما سیستم کامل امتیاز بندی برای کانادا را برای شما می آوریم که بتوانید با کمک آن امتیاز خود را محاسبه کنید:

12

متقاضی میتواند در مدتی که پرونده او در حال بررسی می باشد اگر شرایطش بهتر شد پرونده خود را بروز رسانی کند.

 

4 پاسخ
    • Avatar
      امین نخشبی می گوید:

      با سلام و عرض ادب

      جهت اطلاعات بیشتر می توانید با دفتر نیاوران تماس حاصل فرمایید.
      ۰۲۱-۲۲۸۲۹۵۳۸-۴۸

      پاسخ
    • Avatar
      علی تقوی می گوید:

      با سلام شما امتیاز یابی شوید جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره با دفتر نیاوران تماس حاصل نمایید با تشکر
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *