دانشگاه های پیام نور ، جایگاه و اعتبار آن در ایران و جهان

دانشگاه های پیام نور ، جایگاه و اعتبار آن در ایران و جهان

 

ادامه تحصیل و کسب درجات عالی علم همواره از اهداف علاقه مندان به تحصیل بوده و هست و متقاضیان همواره به دنبال تحصیل در دانشگاههای معتبر و با کیفیت هستند.با توجه به جایگاه فناوری اطلاعات که از طریق تکنولوژی امکان تبادل اطلاعات و علم را آسان نموده است ،امروزه تحصیل از راه دور مورد علاقه بسیاری از حرفه ایی ها میباشد که زمان برای حضور در دانشگاه و یا امکان جابجایی به شهری که دانشگاه در آنجا بنا نهاده شده است را ندارند.

 

از این رو ، دولت استرالیا و برخی از کشورهای اروپائی به عنوان پیشگام در عرصه فن آوری آموزش نوین به این عرصه قدم نهاده و به عنوان پیشقدم این موج نوین آموزشی را آغاز کردند.

کشورمان نیز از این تغییر بی بهره نماند تا اینکه در سال ۱۳۶۸ اولین دوره های فراگیر حضوری و غیر حضوری برای دانش پذیران تحت عنوان پیام نور تاسیس شد.

هدف از گردآوری این مقاله پاسخ به سئوال برخی هموطنان است که همواره به جایگاه اعتباری مدرک این دانشگاه اشاره میکنند.

توجه شما را به این نکته جلب میکنم که دانشگاههایی که از طریق راه دور و سیستم غیر حضوری دانشجو می پذیرند، امروزه از پرطرفدارترین دانشگاههای جهان به شمار می روند.

پیام نور نیز یکی از همین دانشگاه ها میباشد.اکثر ایرانیها از اعتبار و جایگاه پیام نور بی خبرند،بطوریکه در صورت مطالعه در این مورد ، انتخاب اول خود را به پیام نور تغییر خواهند داد.

از بٌعد اعتبار مدرک، لازم به ذکر است که مدارک پیام نور نیز همانند سایر دانشگاههای سراسری،آزاد توسط یک نهاد مرجع که همان وزارت علوم است صادر می گردد و از معتبرترین دانشگاههای ایران محسوب می شوند. بنابراین در سراسر دنیا قابل ارائه و معتبر هستند.این دانشگاه از نظر اعتبار در ایران نیز رتبه ششم را از آن خود کرده است.

همزمان با راه اندازی شعبات دانشگاههای آزاد اسلامی و پیام نور در خارج از کشور،اعتبار و جایگاه جهانی این دانشگاهها نیز ارتقاء خواهد یافت ،بطوریکه وضعیت بهتری نسبت به سایر دانشگاههای داخلی پیدا خواهد کرد.

دانشگاه پیام نور زیر نظر دانشگاه سراسری می باشد و از دانشگاه آزاد در کشورهای اروپائی از ارزش بیشتری برخوردار است.

دانشجویان اغلب نگران هستند و فکر می کنند اگر دانشجوی دانشگاه پیام نور هستند و یا فارغ التحصیل مقاطع تحصیلی پیام نور هستند،شرایط تحصیل و اخذ پذیرش در دانشگاههای کشورهای اروپایی را ندارند،در صورتیکه این نکته هائز اهمیت است که پیام نور به نسبت دانشگاه آزاد از اعتبار بیشتری در دانشگاههای کشورهای اروپایی همچون آلمان،سوئد،اتریش،سوئیس،انگلستان،ااسلواکی ،ایتالیا،فرانسه ،هلند،دانمارک و … برخوردار است و جایگاه خوبی به نسبت دانشگاه آزاد دارد.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس  برای دانشجویان پیام نور،در کشورهای آلمان،سوئد،سوئیس،نروژ،فنلاند،اتریش،ایتالیا و هلند میسر می باشد و قدم به قدم راهنمائی های لازم در خصوص نحوه ارسال مدارک و اخذ پذیرش تحصیل از دانشگاههای کشورهای آلمان

،سوئد،سوئیس،نروژ،فنلاند،اتریش،ایتالیا،هلند را ارائه خواهیم داد.

 

حد اقل مدارک لازم برای اقدام از ایران :

داشتن مدرک لیسانس برای اخذ پذیرش فوق لیسانس وهمینطور دیپلم و ریز نمرات نیاز است.

متقاضیان باید نشان دهند که هزینه تحصیل در کشور مورد نظر و هزینه یک سال زندگی را در کشورهای اروپائئ دارند و در اینصورت به سفارت نشان می دهند که از نظر مالی مشکلی ندارند و می توانند هزینه تحصیل و مخارج زندگی را در کشورهای اروپائی را تمکین نمایند.

متقاضیانی که مدرک کارشناسی خود را دریافت نکرده اند ولی در کنکور ایران در این مقطع پذیرفته شده اند، می توانند با سپری کردن یک دوره در کالج های آن کشور و بعد از اخذ قبولی آزمون نهایی دوره خاص خود،وارد دانشگاه شوند و به تحصیل در مقطع لیسانس ادامه دهند.

نکته هائز اهمیت اینکه قبولی در آزمون کنکور ایران در مقطع کاردانی برای این کشورها مورد تائید نیست و باید حتما در مقطع لیسانس در کنکور ایران پذیرفته شده باشند.

متقاضیان دارای مدرک پیام نور چنانچه برای اخذ پذیرش از کشورهای اروپائی قصد اقدام دارند میتوانند با موسسه ملک پور و دفاتر همکار تماس حاصل نمایند و از مشاوره مشاورین مجرب موسسه ملک پور و دفاتر همکار برخوردار شوند.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *