تحصیل و اعزام دانشجو به مالتا

تحصیل و اعزام دانشجو به مالتا

جمهوری مالت کشوری در جنوب اروپا در مرکز دریای مدیترانه است این کشور از مجمع الجزایرکوچکی تشکیل شده که نقش استراتژیک مهمی در طول تاریخ داشته است. پایتخت این کشور شهر والتا می باشد این کشور در بردارنده ۳ جزیره مسکونی به نامهای مالت و کومینو و کومینوتو است در ۹۳ کیلومتری جنوب جزیره سیسیل ایتالیا می باشد .

مالتا جز توافق نامه کشور های عضو شینگن است بجز اتحادیه اروپا و شهروندان سوئیس باقی افراد از طرف ایران ، افغانستان ، تاجیکستان نیاز به ویزا دارند.

زبان کشور مالتا

زبان مالتی و انگلیسی دو زبان رسمی این کشور است اما زبان ایتالیایی هم به صورت گسترده استفاده می شود . که زبان مالتی مانند ایتالیایی ، عربی ، عبری است.

با توجه به جزیره بودن این کشور دانشگاههای دریایی و کشتی سازی و اسکله و سازه و …. دارای اعتبار فراوان میباشد.

مالت، در منطقه مدیترانه، تنها کشور انگلیسی زبان می باشد. مجمع الجزایر مالتاز شش جزیره تشکیل شده است.آبهای زلال و نیلگون مالت، شهرهای تاریخی و خرابه های باستانی گردشگران بیشماری را به خود جذب می کنند، اما تنها تعداد کمی از مردم می توانند از چشم انداز یک فرد محلی با فرهنگ غنی و مناظر زیبای این جزیره آشنا شوند. مالت همواره مقصد محبوب اروپایی ها برای گذراندن تعطیلات بوده است، اما شما با تحصیل در این جزیره می توانید به مناطق بکر آن بروید.

منطقه گزو در مالت دارای طبیعت بسیار غنی می باشد. واقع شدن این جزیره در دریای مدیترانه مشتاقان زیادی را به خود جذب میکند.ماه های جولای و آگوست هوابسیارگرم است.این دوره بهترین زمان برای گشت و گذارو سفرهای دریایی میباشد.

والتا، پایتخت مالت و مرکز خرید و فروش و تجارت این کشور به شمار می اید.این کشور در گذشته مستعمره انگلیس بوده و هنوز رد پای انگلیسی ها در این کشور قابل مشاهده می باشد.زبان رسمی مردم این کشور انگلیسی ست و در رانندگی از قوانین سمت چپ استفاده می کنند.

بررسی شرایط دانشگاهها

باید توجه داشته باشیم که شخصی که ویزای دانشجوی مالتا را دریافت میکند در واقع ویزای شینگن را دارا میباشد . که به کشورهای عضو شنگن میتواند رفت و آمد داشته باشد.

یک فرصت ویژه برای افرادی که می خواهند مدرک کشور انگلستان را به دست آورند کشور مالتا می باشد. به طور مثال شما میتوانید با تحصیل در دانشگاه Anglia Ruskin  مدرک کشور انگلستان را اخذ نمایید.

دانشگاه انگلیا راسکین در سال ۱۹۹۲ به عنوان دانشگاه به رسمیت شناخته شد. امروزه با داشتن بیش از ۳۱۰۰۰دانشجو‚ این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه های شرق انگلستان و ارائه دهنده دوره های پاره وقت می باشد.

در این دانشگاه دوره های  کارشناسی ‚کارشناسی ارشد ودکترا و همچنین مهارت های فنی ارائه می شود.این دانشگاه یکی از شاخص ترین مراکز تربیت معلم و پرستاری ست و علاوه بر ان دوره های همزمان با هدف تامین نیاز های افراد و شرایط لازم اقتصاد با زیر بنای علمی در این دانشگاه ارائه می شود.

برای کمک به فارغ التحصیلان در جذب به بازار کار ‚ دانشگاه راسکین با بیش از ۲۵۰ شرکت بزرگ داخلی ‚ خارجی و بین المللی مانند فورد مشغول همکاریست. در نتیجه این همکاری۹۰  در صد فارغ التحصیلان این دانشگاه در طی ۶ ماه بعد از اتمام دوره تحصیلی کار حرفه ای خود را آغاز می کنند.

طی ارزیابی دولت بریتانیا ‚ دانشگاه راسکین به عنوان بهترین دانشگاه در رشته روانشناسی و در رشته زبان و ادبیات انگلیسی دومین دانشگاه از لحاظ رنکینگ در بریتانیا مشخص شده است.

با اخذ ویزای تحصیلی در ابتدا به شما یک ویزای ۳ ماهه داده خواهد شد و بعد با ورود به کشور مالتا با محاسبه میزان زمان برای طی کردن تحصیلات، به شما ویزا داده خواهد شدو بعد از گذراندن مراخل تحصیلی به راحتی میتوانید از طریق ادامه تحصیل ویزای خود را تمدید نمایید و اقامت کشور را اخذ نمایید.

آبهای زلال و نیلگون مالت، شهرهای تاریخی و خرابه های باستانی گردشگران بیشماری را به خود جذب می کنند، اما تنها تعداد کمی از مردم می توانند از چشم انداز یک فرد محلی با فرهنگ غنی و مناظر زیبای این جزیره آشنا شوند. مالت همواره مقصد محبوب اروپایی ها برای گذراندن تعطیلات بوده است، اما شما با تحصیل در این جزیره به مدت یک سال می توانید به مناطق بکر آن بروید. آموزشگاه زبان ما در شهر تفریحی سنت جولیان واقع شده است، جاییکه شما می توانید قبل از رقصیدن در کلوپ شبانه محلی، در زیر سایه چتر ساحلی در کلوپ ساحلی EF به مطالعه بپردازید. با ثبت نام در کلاس های غواصی، قایق رانی یا موج سواری، از موقعیت ساحلی این آموزشگاه بهره مند شوید. یکشنبه ها به بازار خیابان مرچنت در مرکز والتا بروید. از خرابه های معبد که متعلق به زمان قبل از اهرام مصر هستند، دیدن کرده و در جزایر گزو و کومینو گردش کنید. و با شرکت در سفرهای سازمان دهی شده EF به رم و اطراف سیسیلی، فرهنگ ایتالیایی را تجربه کنید.

البته افرادی که مدرک زبان انگلیسی ندارند می توانند از طریق یک تست زبان این اطمینان را در خود ایجاد نمایند که آیا میتوانند با شرایط فعلی برای کشور مالتا اقدام نمایند یا خیر . برای دانش آموزانی که می خواهند برای توسعه سطح زبان انگلیسی خود اقدام نمایند، می توانند در دانشگاه مالت این مشکل را برطرف نمایند و همانطور که میدانید مالت به مدارس زبان انگلیسی معروف است.

مالتا جزیره ای کوچک در قلب مدیترانه است و قبلا جزء خاک ایتالیا بوده است. پایتخت آن والتا نام دارد مانند یونان و ایتالیا بناهای تاریخی بسیار دارد. سیاه چالهای قرون وسطا با سنگهای حجیم و غار کالپسو تنها چیزهایی نیستند که جزایر مالت را اسطوره ای کرده اند. خیابانهای باریک پر پیچ و خم و شهرها و روستاهای آن مملو از کلیساهای رنسانس و کاخهای باروک است. لقب “موزه در هوای آزاد” به حق برای جزایر مالت به کاربرده شده است چرا که اطراف شهر مملو از قدیمی ترین مجسمه های انسان است.

مالتا یکی از اعضای کشورهای اروپا و شینگن می باشد که با داشتن اقامت این کشور می توانید آزادانه به کشورهای عضو شینگن مسافرت نمایید. حکومت مالتا جمهوری و دارای یک مجلس قانونگذاری است که ۶۵ نماینده دارد .

گردشگری

مالتادارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی به ویژه در سواحل و کرانه‌هاست افرادی که قصد گشت و گذار در یکی از بهترین کشورهای عضو شینگن هستند میتوانند مالتا را یک گزینه مناسب بدانند و امروزه مهمانخانه‌های مجهزی در همه جزایر مالتا ساخته شده‌اند. بسیاری از مردم مالتابه مسافرتهای خارجی می‌روند، هرچند که مالتابیشتر واردکننده صنعت جهانگردی است. نسبت جهانگردان مالتی به جهانگردان خارجی که به این کشور سفر می‌کنند، در حال کاهش است. ایرانیانی که قصد سفر به مالتارا داشته باشند به علت عدم وجود سفارت مالتادر تهران، باید از طریق سفارت اتریش در تهران اقدام به اخذ روادید بنمایند.

در پی تحقیقات اخیر که بوسیله مجله اینترنشنال لیوینگ در میان ۱۹۴ کشور جهان انجام گرفته کشور مالتا بعنوان یکی از بهترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۰ برای زندگی معرفی شده است. این موضوع خود علت های بسیاری دارد که چندین علت برای شما بازگو خواهد شد:

  1. آب و هوای مدیترانه ای در محیطی دوستانه- همانطور که میدانیم یکی از گزینه های افراد برای سفر به یک محیط، آب و هوای آن کشور است. مالتا از نظر آب و هوا شرایط بی نظیری دارد به خاطر آب و هوای آفتابی بینظیر، سواحل فراخ، شب زنده داری های با شکوه و ۷۰۰۰ سال تاریخی شگفت انگیز و بسیاری از مکان های دیدنی برای دیدن در این سرزمین وجود دارد.
  2. یکی از زبان هایی که در میان بیشتر افراد رایج است زبان انگلیسی است و انگلیسی زبان بودن این کشور یک فرصت ویژه برای این افراد است.
  3. بدون محدودیت زمانی برای اقامت در مالتا
  4. یک موضوع مهم اینکه اگر شما سرمایه خود را به کشور ببرید می توانید در صورت عدم تمایل آن را به کشور خود باز گردانید پس آزادی در باز گرداندن سرمایه و در آمد یک اصل در کشور مالتا می باشد. و حتی اگر شما سرمایه خود را در این کشور ببرید مالتا یکی از کم مالیات ترین مناطق اروپا می باشد و دیگر نگران مالیات در این کشور نیستید.
  5. دسترسی آسان توسط دریا و فرودگاه بین المللی مالتا
  6. یکی از مراکز امن بانکداری اروپا با حضور بانک های بین المللی
  7. متقاضی می تواند برای خود و همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال و برای پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ و مادربزرگ خود که از لحاظ مالی در زیر مجموعه خود و به عنوان دیگر تحت تکفل خود بوده نیز اقامت نماید.

دارنده اقامت دائم مالتا تنها باید سالیانه مبلغ ۴۱۹۲ یورو به عنوان مالیات به دولت مالتا پرداخت نماید.

همانطور که بررسی شد علت های بسیار زیادی وجود دارد که یک فرد کشور ارزشمند مالتا را انتخاب نماید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *