هزینه های زندگی در مالتا

هزینه های زندگی در مالتا

 

جمهوری مالتا کشوری در جنوب اروپا در مرکز دریای مدیترانه و قبلا جزء خاک ایتالیا بوده است. مالتا عضو اتحادیه اروپا و نیز از اعضای اتحادیه کشورهای همسود می‌باشد. پایتخت این کشور شهر والتا است و مانند یونان، ایتالیا و برخی کشورهای دیگر اروپا بناهای تاریخی بسیاری دارد. دو زبان مالتی و انگلیسی زبان های رسمی این کشور هستند. درپی تحقیقات اخیر که بوسیله مجله اینترنشنال لیوینگ در میان ۱۹۴ کشور جهان انجام گرفته کشور مالتا بعنوان یکی از بهترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۰ برای زندگی معرفی شده است. مالتا یکی از اعضای کشورهای اروپا و شنگن میباشد که با داشتن اقامت این کشور میتوانید آزادانه به کشورهای عضو شنگن مسافرت نمائید.

مالتا دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی به ویژه در سواحل و کرانه هاست و امروزه مهمانخانه های مجهزی در همه جزایر مالتا ساخته شده‌اند. ایرانیانی که قصد سفر به مالتا را داشته باشند به علت عدم وجود سفارت مالتا در تهران، باید از طریق سفارت اتریش در تهران اقدام به اخذ روادید نمایند. از مزایای اقامت مالتا میتوان به اجازه سفر به تمام اروپا بدون ویزا در هر زمانی، عدم محدودیت حداقل زمان اقامت در مالتا (در صورت دلخواه فقط یک روز)، افتتاح حساب بانکی شخصی در بانک های اروپا و معافیت مالیاتی بر درآمد و ثروت شما در خارج از مالتا اشاره کرد.

طرح اقامت دائم مالتا در سال ۱۹۸۸ از طرف دولت این کشور طراحی گردید. این طرح خصوصا برای افراد بازنشسته، نویسندگان، روشنفکران و مشاوران بین المللی و همینطور برای هر شخصی که مایل به داشتن یک اقامت دیگر با توجه به سیستم مالیاتی پایین در کشوری اروپایی و شنگن می­باشد، بسیار مناسب است. طرح اقامت دائم مالتا بی شک جذاب ترین برنامه اقامتی در حال حاضر در دسترس اشخاصی که نیازمند به منتقل کردن موقعیت خود به منظور پرداخت مالیات پایین تر هستند، می باشد. علاوه بر این، اشخاص در کشور مالتا از مکانی با محیط امن و با استانداردهای بالای زندگی برای هر گروه سنی بهره مند می گردند. در ضمن با توجه به اینکه کشور مالتا به کشور ایتالیا نزدیک میباشد (قبلا قسمتی از ایتالیا بوده است) کسی که وارد این کشور میشود میتواند برای تحصیل به راحتی در دانشگاه های ایتالیا پذیرش بگیرد و در این کشور تحصیل کند.

هزینه های زندگی در کشور مالتا قطعا با توجه به شرایط و سبک زندگی فردی دانشجویان مختلف متفاوت است. اما طبق تجربه عینی ماهانه بین ۱۵۰ الی ۲۰۰ یورو برای پرداخت هزینه های مربوط به مواد غذایی کفایت می کند. همچنین بسته به اینکه فرد در خوابگاه یا سوئیت و یا آپارتمان های مستقل زندگی نمایند، هزینه ها از ۱۵۰ تا ۲۵۰ یورو به ازای هر ماه در خوابگاه، و بین ۲۵۰ الی ۵۰۰ یورو به ازای سوئیت ها و یا بیشتر از آن به ازای آپارتمان های یک یا دو خوابه هزینه در بر دارد. در ضمن رفت و آمد عمدتاً بوسیله وسایل نقلیۀ عمومی کارآمد انجام میگیرد. هزینه ایاب و ذهاب برای افراد غیر دانشجو از ۳۰ تا ۴۵ یورو در ماه میباشد. میزان درآمد در کشور مالتا زیاد نیست و میانگین درآمد در این کشور حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ یورو در ماه میباشد. اما کشورهایی در اروپا وجود دارد که درآمد درآنها بالاست و ویزای مالتا میتواند راه مناسبی  برای ورود به این کشورها باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *