تحصیل پزشکی در انگلستان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلیس

قدیمی ترین نشان وجود انسان در انگلیس کنونی به حدود ۷۸۰ هزار سال پیش از میلاد در زمان امپراتور کلودویوس انگلستان

را تصرف کردند و این سرزمین با نام باستان بریتانیا به امپراتوری روم افزوده شد.

تاریخ انگلستان به دوران عهد پیش از رومیان،تهاجم انگلاساکسون ها ،تهاجم نورمان ها سلسله پلانتاژه ،انگلستان در سده هفدهم،هجدهم و نوزدهم و انگلستان معاصر تقسیم بندی می شود .

انگلستان دارای آب و هوایی نسبتا معتدل می باشد که در زمستان از صفر  درجه پائین تر و در تابستان از ۳۲ درجه بالاتر نمی رود.

سردترین ژانویه و فوریه و گرمترین ماه سال ژوئیه است.

در نتیجه این کشور (انگلستان) از دیر بازمورد توجه عموم مردم بوده و هست .و امروزه دانشگاههای این کشور به جهت برتری شان در سراسر دنیا مورد تایید می باشند و یکی از رشته های پر طرفدار،پزشکی می باشد .

رشته پزشکی در انگلستان بر خلاف سایر کشورها ۵سال می باشد علاوه بر این دانشگاههای پزشکی انگلستان از لحاظ رتبه معتبر ترین دانشگاههای دنیا محسوب می شود به دلیل سطح بالای آموزش و مجهز بودن دانشگاههای انگلستان به تجهیزات پیشرفته پزشکی

تعداد متقاضیان برای تحصیل در این رشته هر ساله در حال افزایش است و همین امر موجب رقابتی شدن  این رشته در کشور انگلستان   میباشد در انگلستان ۳۱ دانشکده پزشکی وجود دارد که همگی عضو شورای  پزشکی انگلستان می باشند .  دانش آموزانی  که قصد تحصیل در رشته های پزشکی در انگلستان را دارند می بایستی ابتدا دوره ۲ ساله  A_level  را در کالج های انگلستان گذرانده باشند شرطه اساسی اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی در انگلستان کسب نمرات عالی در دروس پایه  مانند شیمی و زیست ؛ موفقیت  در آزمون  های UKCAT , BMAT  و داشتن دانش زبانی مناسب می باشد .

رشته های پزشکی و دندانپزشکی در همانند دیگر کشورهای دنیا جز سرآمد رشته های تحصیل جهت فراهم شدن آینده ای بسیار روشن در سر تا سر دنیا محسوب امی شوند.اگر چه هر ساله تعداد محدودی از خارج از اتحادیه اروپا موفق به ورود به دانشگاههای

انگلستان با رشته تحصیلی پزشکی و یا دندانپزشکی می شوند و لیکن در صورتی که فرد قادر باشد دوره تحصیلی خود را درانگلستان پایان دهد آینده ای بسیار روشن در انتظار وی می باشد .

دندانپزشکی ازجمله رشته ها و تخصص هایی محسوب می شود  که اخذ مدرک آن از دانشگاههای انگلستان آینده کاری و زندگی شما را در هر یک از کشورهای دنیا تضمین می نماید .

مدت این دوره ۵ سال بوده و لازمه ورود به آن گذراندن یک دوره ۲ ساله به نام A_level  در کالج های انگلستان می باشد .دانستن این نکته ضروری است که ودانشجویان پس از گذراندن این دوره دو ساله و کسب نمره عالی و پس از آن قبولی در آزمون UKCAT مجازبه انتخاب رشته دندانپزشکی هستند .

البته هر دانشگاه شرایط اختصاصی خود را نیز برای گزینش دانشجویان اعمال می نماید .این دانشگاهها همگی مورد تایید وزارت علوم،تحقیقات و فناوری بوده و مدرک آنها قابل ارزشیابی می باشد .

چند دلیل برای گذراندن رشته دندانپزشکی در کشورانگلستان وجود دارد :

۱(دانشگاههای انگلستان به دلیل داشتن استانداردهای آموزشی بالا و نیز مجهز بودن به امکانات بسیار پیشرفته از معروفترین دانشگاههای دنیا در رشته دندانپزشکی محسوب می شوند لذا فارغ التحصیلی از هر یک  از این دانشگاهها آینده کاری شما را تضمین کرده و شما می توانید بخشی از یک شبکه جهانی متشکل از متخصصآن دندانپزشک باشید که این امر کمک بسزائی به موفقیت شما است .

۲)تحصیل و زندگی در بین انگلیسی زبان ها مهارتهای زبانی شما را تقویت نموده و این  قابلیت را به شما می دهد تا در کشورهای دیگر به راحتی کار کنید .

۳)همزمآن با حضور در کلاسهای درسی فرصتهای طلایی زیادی در اختیار شما قرار می گیرد که آن جمله می توان به گذراندن دوره های عملی ادغام نمائید .

تحصیل کردن در کشور انگلستان برای بسیاری از افراد قابل توجه و اهمیت است چرا که دانشگاههای کشور انگلستان از زمره

با کیفیت ترین دانشگاههای جهان قرار دارند و با تحصیل در یکی از دانشگاههای انگلستان فرد میتواند به بهترین ها دست پیدا کند برای مثال:اخذ بورسیه تحصیلی در مقاطع بالاتر،یافتن شغلی مناسب در تمام کشورهای دنیا و در نتیجه ساختن آینده ای درخشان با تحصیل کردن در انگلستان می توانید آینده ای روشن را برای خود بسازید حتی اگر هدف اصلی شما رفتن به انگلستان باشد اما موقعیت رفتن برایتان فراهم نباشد میتوانید با تحصیل کردن در انگلستان به عنوان یک پول برای رفتن خود استفاده کنید.

کشور انگلستان با در اختیار قرار دادن تسهیلات ویژه ای به دانشجویان فارغ التحصیل این  کشور زمینه ی اخذ اقامت انگلستان را توسط ایشان پس از دوره تحصیلشان فراهم آورده است .

3 پاسخ
  1. Avatar
    فرزام می گوید:

    با سلام
    من دانش اموزی هستم در یکی از دبیرستان های تهران(علامه طباطبایی)من سال دوم دبیرستان هستم و قصد دارم برا رشته پزشکی در انگلستان اقدام کنم.باید برای این کار باید از کجا شروع کنم؟

    پاسخ
    • Avatar
      امین نخشبی می گوید:

      سلام

      دوست عزیز می توانید برای کسب اطلاعات با دفتر نیاوران ما تماس حاصل فرمایید.
      ۲۲۸۲۹۵۳۸-۴۸

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *