شرایط اخذ اقامت پرتغال

شرایط اخذ اقامت پرتغال

افراد بسیار زیادی تمایل به ورود و دانستن شرایط اخذ اقامت پرتغال دارند. در زمینه ی مهاجرت افراد به دنبال این هستند که تمام اطلاعات و شرایط اخذ اقامت پرتغال را بدانند در صورتی که همه موارد فراهم بود سپس اقدام نمایند. در ادامه سوالاتی که ممکن است در زمینه ی مهاجرت و شرایط اخذ اقامت پرتغال برای شما ایجاد شود را بیان خواهیم کرد. سوال اولی که برای افراد ایجاد می شود این است که راه ها و شرایط اخذ اقامت پرتغال چیست؟ مدارک اصلی و شرایط اخذ اقامت پرتغال چیست؟ توجه داشته باشید در زمینه ی مهاجرت از وکیل مهاجرتی کمک بگیرید و مراحل کاری خود را کاملا قانونی پیش ببرید.

همانطور که می دانید راه های زیادی جهت مهاجرت به پرتغال وجود دارد. من الجمله مهاجرت تحصیلی به پرتغال، مهاجرت کاری به پرتغال، مهاجرت از طریق ثبت شرکت و کار آفرینی در پرتغال، مهاجرت پناهندگی، مهاجرت از طریق تولد و ازدواج که از بعضی از این طرق می توان جهت اقامت و تابعیت اقدام نمود که در ادامه برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

مهاجرت تحصیلی به پرتغال

یکی از راحت ترین و مهمترین راه هایی که افراد می توانند جهت اخذ تابعیت و اقامت اقدام نمایند مهاجرت تحصیلی می باشد. تحصیل در کشور پرتغال از سن ۶ سالگی شروع خواهد شد و بعد از ۹ سال افراد مدرک دیپلم را اخذ می نمایند.

افراد می توانند جهت ادامه تحصیل در مقطع لیسانس اقدام نمایند اما در صورتی که دیپلم ۱۲ ساله خود را از مراکز معتبر ارائه کنند. در مقطع لیسانس افراد می توانند هم به زبان پرتغالی و هم به زبان انگلیسی تحصیل نمایند. در صورتی که به مدرک ایلتس نیاز باشد افراد مدرک ۶ را باید به دانشگاه جهت اخذ پذیرش ارائه نمایند. البته در نظر داشته باشید بیشتر رشته ها و دانشگاه ها در مقطع لیسانس به زبان پرتغالی است.

از بابت دانشگاه های کشور پرتغال بهتر است بدانید دانشگاه های بسیاری در کشور پرتغال وجود دارند که از اعتبار بسیار بالایی برخوردار خواهند بود و این موضوع باعث شده است افراد زیادی تمایل به ورود در این کشور را داشته باشند. همچنین افراد می توانند تحصیل در رشته ی پزشکی و دندان پزشکی را در کشور شروع نمایند و بعد از فارغ التحصیلی در کشور پرتغال و یا دیگر کشورها مشغول به تحصیل شوند.

طول دوره ی تحصیلی در مقطع لیسانس ۴ سال، فوق لیسانس ۲ سال و دکترا ۳ تا ۵ سال می باشد که افراد به ترتیب گفته شده حق کار به صورت پاره وقت، ۱۰ ساعت، ۲۰ ساعت و ۳۰ ساعت را دارند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی:

پاسپورت

رزمه ی کامل از متقاضی

ارائه ی مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات و ترجمه

مدارک هویتی مانند شناسنامه به همراه ترجمه و کپی از تمام صفحات

مهاجرت کاری به کشور پرتغال

همانطور که می دانید کشور پرتغال از جمله کشور هایی است که جزء کشورهای عضو شینگن می باشد. افرادی که قصد کار در کشور پرتغال را دارند می توانند از چند طریق اقدام کنند. یکی از این طرق داشتن کارفرما ست. زمانی که کار فرما نیاز به نیروی کار داشته باشد. باید تقاضای خود را در آگهی مورد تایید کشور اعلام کند. در بعضی مواقع افراد در کشور وجود دارند. در این شرایط کار فرما باید شغل مورد نظر را به مدت ۳ ماه در کشور پرتغال اگهی نماید در صورتی که شخص مورد نظر پیدا نشد ۳ ماه در اتحادیه اروپا آگهی شود در این شرایط اگر فردی در این کشور ها نبود، متقاضی می تواند مشغول به کار شود.

یکی از راه هایی که افراد می توانند وارد بازار کار در کشور پرتغال شوند، ادامه تحصیل می باشد. متقاضی می تواند به علت تحصیل وارد کشور شود در صورتی که بعد از اتمام تحصیل کار مورد نظر را پیدا نمود ویزای تحصیل خود را به ویزای کار تبدیل کند. در این شرایط و اخذ کار مناسب، فرد می تواند بعد از ۳ الی ۴ سال جهت اقامت اقدام نماید.

مهاجرت از طریق پناهندگی در کشور پرتغال

افرادی که قصد پناهندگی در کشور پرتغال را دارند باید در خواست خود را به SEF اعلام کنند در صورتی که این سازمان پاسخ منفی داد، باید به کمیساریای ملی پناهندگان اعلام شود و اگر این کمیته هم پاسخش منفی باشد متقاضی ظرف ۸ روز اجازه ی اعتراض را خواهد داشت. در صورتی که پاسخ مثبت باشد به فرد اجازه ی اقامت به طور موقت اعطا خواهد شد. افراد در کنار امر پناهندگی راه های بسیار زیادی دارد که جهت اقدام می تواند انجام دهد و تا زمانی که راه قانونی و با احترام وجود دارد نباید به سمت راه غیر قانونی و نا معتبر رفت. افراد زیادی بودند که در مسیر پناهندگی سختی های فراوانی را تحمل کردند و یا حتی افراد زیادی بودند که جان خود و همراهان خود را از دست دادند.

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در پرتغال

به طور کلی دو نوع شرکت در کشور پرتغال وجود دارد، شرکت عمومی و شرکت محدود خصوصی.

شرکت عمومی معمولا برای کسب و کارهای بزرگ، شرکت خصوصی جهت کسب و کار های کوچک می باشد. در شرکت عمومی حداقل ۵ نفر سرمایه گذار نیاز دارد اما در شرکت خصوصی ۲ نفر هم کفایت خواهد کرد. موضوع مهمی که در شرکت خصوصی ایجاد می شود این است که افراد نسبت به میزان سرمایه باید به تعهدات خود عمل نمایند. مالیات در کشور پرتغال از سطح بالایی برخوردار می باشد. کشور پرتغال در بعضی مشاغل ضعیف کار کرده است و این موضوع باعث شده است افراد نتوانند سود لازمه را از تجارت و ثبت شرکت خود ببرند. بنابراین نظر ما این است که در امر ثبت شرکت و کار آفرینی از افرادی کمک بگیرید که تجربه ی کافی و لازم را در این زمینه داشته باشند.

مهاجرت از طریق تولد و ازدواج در کشور پرتغال

ازدواج و تولد از موضوعاتی است که افراد می توانند از این طریق وارد کشور شوند و جهت اقامت و تابعیت اقدام نمایند. در شرایطی که ازدواج کاملا معتبر باشد فرد می تواند جهت اقامت اقدام نماید اما در صورتی که دولت متوجه صوری بودن این ازدواج شود، متقاضی با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد. شرایط اصلی ازدواج این است که فرد مورد نظر تبعه ی کشور پرتغال باشد، تمکن مالی کافی جهت ادامه زندگی برای خود و فرد مورد نظر را داشته باشد و همچنین واقعی بودن ازدواج را ثابت نماید. طول پروسه ی امر ازدواج یک سال می باشد در صورتی که فرد مورد تایید کشور پرتغال باشد می تواند بعد از سه سال جهت اقامت اقدامات لازمه را انجام دهد. همچنین است در رابطه با تولد در کشور پرتغال باید بدانید که دو سیستم کلی در کشور ها وجود دارد، سیستم خون و سیستم خاک. در سیستم خاک زمانی که فرد در خاک آن کشور متولد شود می تواند اقامت آن کشور را در صورت تایید و قبول آن کشور مبنی بر خاک بودن سیستم دریافت نماید اما سیستم خون به این معنی است که فرد متولد شده، تابعیت پدر یا مادر خود را اخذ می نماید. در کشور پرتغال اگر فردی متولد شود تابعیت پدر یا مادر خود را اخذ می نماید در واقع در کشور سیستم خون حکم فرماست. یکی از بهترین و راحت ترین راه ها برای ورود به کشور پرتغال، اخذ ویزای توریستی پرتغال می باشد. افراد در این شرایط می توانند با اخذ ویزای توریستی پرتغال و یا اخذ ویزای شینگن وارد کشور شوند و از تمامی جاذبه ها در کشور دیدن کنند.

هزینه های زندگی در کشور پرتغال

به طور قطع و طبق اطلاعاتی که تا به حال به دست آورده اید بیان قیمت دقیقی از مبالغ نمی توان گفت. سطح زندگی هر فرد با دیگری کاملا متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی از ۸۰۰ یورو در ماه شروع خواهد شد. قسمت عمده ی هزینه ها بابت اجاره ی مسکن از افراد اخذ می شود.

در نهایت با دانستن تمام شرایط اخذ اقامت پرتغال می توانید تصمیم خود را بگیرید که از چه طریقی معقول تر و راحت تر خواهید بود. طبق اطلاعاتی که در رابطه با شرایط اخذ اقامت پرتغال به دست آورده اید می دانید که کشور پرتغال از جمله کشور های عضو شینگن خواهد بود و هرساله افراد بسیار زیادی وجود دارند که از طرق مختلف وارد کشور می شوند و جهت اقامت و اخذ تابعیت در کشور پرتغال اقدام می نمایند. اما در انجام کار و دانستن تمام شرایط اخذ اقامت پرتغال از وکلای مهاجرتی و افرادی که تجربه کافی در زمینه ی مهاجرت دارند کمک بگیرید.

نگارنده: آرزو سادات نفر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *