تحصیل پزشکی در بلاروس

تحصیل پزشکی در بلاروس

تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در بلاروس ، ویزای تحصیلی بلاروس ، اعزام دانشجو به بلاروس ، تحصیل در بلاروس

تحصیل و زندگی در اروپا با کمترین هزینه از شرایطی است که در نگاه اول دور از دسترس به نظر می آید. اگر به دنبال اخذ پذیرش تحصیلی در رشته پزشکی و دندان پزشکی وداروسازی ، با هزینه های مناسب می باشید ،ما تحصیل در کشور بلاروس را به شما پیشنهاد میدهیم . حال چرا تحصیل پزشکی در بلاروس ؟ مزایای تحصیل پزشکی در بلاروس چیست؟ چگونه میتوان ویزای تحصیلی کشور بلاروس را اخذ کرد؟ در مقاله ی زیر سعی برآن است که بطور کامل و جامع اطلاعات مربوط به اخذ ویزای تحصیل پزشکی در بلاروس در اختیار شما متقاضی مهاجرت قرار گیرد.

بسیاری از افراد تمایل به تحصیل در رشته ی پزشکی درکشورهای آمریکا، استرالیا و انگلستان را دارند. گروهی دیگر مشتاق به تحصیل رشته ی دندانپزشکی در کشور های آلمان، انگلستان و کانادا هستند. ولی به دلیل هزینه های بسیار بالای تحصیل در این کشورها، لزوم داشتن نمره آیلتس بالا و همچنین قبولی در آزمون ورودی، رسیدن به هدف خود را دست نیافتی میبینند. این در حالی است که تحصیل پزشکی در بلاروس علاوه بر هزینه کم ، شرایط ورود بسیار راحتی هم فراهم آورده است. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی در بلاروس فرصتی است طلایی که شما دوست عزیز، که به دلیل شرایط آزمون های ورودی کنکور داخلی، موفق به قبولی در رشته پزشکی و دندان پزشکی و داروسازی نشده اید را امیدوار به آینده ای درخشان خواهد کرد.

بلاروس یکی از کشورهای اروپای شرقی است که به روسیه سفید معروف میباشد . پایتخت این کشور شهر مینسک با قدمتی ۹۵۰ ساله است. جمهوری بلاروس با کشورهای لهستان، اوکراین، لیتوانی و لتونی مرز مشترک دارد، البته این کشور از شمال و شرق با کشور روسیه همسایه است. بلاروس کشوری با زمستان های سرد (ولی معتدل تر از زمستان های روسیه) و تابستان های خنک و بارانی است.

تحصیل پزشکی در بلاروس به دلیل هزینه های بسیار پایین در مقایسه با کشورهای مشابه ، مورد استقبال زیادی از ایرانیان مشتاق به تحصیل در سال های اخیر قرار گرفته است. دانشگاه های بلاروس از نظر سطح علمی در جایگاه بالایی قراردارند و کیفیت مناسب آموزش، سبب شده است که دانشجویان بسیاری از سراسر جهان برای ادامه ی تحصیل، این کشور را انتخاب کنند. همچنین شخص متقاضی برای پذیرش از دانشگاه های بلاروس ، نیازمند هیچگونه مدرک زبان چون مدرک آیلتس و تافل نمیباشد و این خود بسیار حائز اهمیت است.

آنچه اهمیت دارد این است که معدل هر یک از دوره های پیش دانشگاهی و دیپلم کمتر از ۱۴ و میانگین آن ها نیز کمتر از ۱۶ نباشد. یکی دیگر از مزایای تحصیل پزشکی در بلاروس که از سال ۲۰۱۲ فراهم شده است امکان تحصیل به زبان انگلیسی است که مطمئنا شما متقاضی عزیز آگاهی دارید که اخذ پذیرش از کشورهای انگلیسی زبان معمولا با شرط سنی ، آزمون ورودی، مدرک زبان آیلتس همراه است و این شرایط را برای ادامه تحصیل در دیگر کشورها سخت خواهد کرد. تحصیل پزشکی در بلاروس به زبان انگلیسی و روسی ولی در رشته داروسازی فقط به زبان روسی میباشد.

جهت تحصیل پزشکی در بلاروس، مدرک دیپلم وپیش دانشگاهی تجربی و ریاضی نیاز است، بعد از ورود به این کشور اشخاص پس از طی دوره یکساله تحصیلی یک امتحان ورودی می دهند و در صورتی که شخص بتواند از این آزمون با موفقیت بیرون آید می تواند وارد تحصیل رشته ی مد نظر خود شود، البته نکته ای که در همین جا قابل ذکر است این است که ورودی بسیار راحتی دارد و معمولاً شامل دروس زیست، زبان و شیمی می باشد. نام این دوره ی یکساله که قبل از امتحان ورودی طی می کنند دوره ی پاتفک نام دارد.

از لحاظ شهریه معمولا هزینه دوره های پاتفک در حدود ۲۸۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار به صورت سالانه که بستگی به زبان تحصیل و همچنین نوع کالج دارد.

هزینه های تحصیل پزشکی در بلاروس به زبان انگلیسی:

تحصیل در رشته پزشکی بلاروس به زبان انگلیسی ۴۲۰۰ دلار سالیانه

َتحصیل در رشته دندان پزشکی بلاروس به زبان انگلیسی ۴۸۰۰ دلار سالیانه

هزینه های تحصیل پزشکی در بلاروس به زبان روسی:

تحصیل در رشته پزشکی بلاروس به زبان روسی ۳۵۰۰ دلار سالیانه

تحصیل در رشته دندانپزشکی بلاروس به زبان روسی ۳۸۰۰ دلار سالیانه

تحصیل در رشته داروسازی بلاروس به زبان روسی ۳۵۰۰ دلار سالیانه

شخص متقاضی در کشور بلاروس بر حسب علاقه خود، تحصیل به زبان انگلیسی یا روسی را بر میگزیند.که پیشنهاد ما به شما جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس تحصیل به زبان روسی است.

هزینه های زندگی در بلاروس حدود ماهی ۵۰۰ دلاردر صورت استفاده از خوابگاه دانشجویی ،ودر صورت اجاره مسکن بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ دلار اضافه میشود.

تحصیل در بلاروس از اوایل شهریور ماه (سپتامبر) با شروع دوره های کالج یا دوره های پاتفک آغاز میشود که گذراندن دوره پاتفک برای ورود به کلیه رشته ها در بلاروس الزامی است. فرد دانشجو در این دوره موظف به خواندن دروس زبان انگلیسی، زیست شناسی و شیمی میباشد، که بعد از پایان این دوره آزمون ساده ای برگزار میگردد و فرد در صورت قبولی در این آزمون وارد دانشگاه های پزشکی بلاروس میشود . این امکان برای فرد متقاضی وجود دارد که می تواند بعد از گذراندن دوره پاتفک، دو بار در آزمون شرکت کرده و شانس خود برای قبولی در این آزمون ها را مورد ارزیابی قرار دهد.

طول دوره تحصیل پزشکی در بلاروس ۶ سال و در رشته دندان پزشکی و داروسازی ۵ سال است. مدارک پزشکی بلاروس مورد تایید مشروط وزارت بهداشت ایران میباشد، که این خود مزیتی دیگر از تحصیل دربلاروس است و دقیقا وجه تشابه دانشگاه های بلاروس با دانشگاه های پزشکی روسیه همین موردتایید –مشروط- بودن آن است.

پذیرش جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی در بلاروس از دانشگاه های زیر اخذ میگردد:

-آکادمی پزشکی مینسک

-آکادمی تخصصی پزشکی مینسک

-دانشگاه پزشکی دولتی مینسک(رشته های پزشکی ،دندانپزشکی،داروسازی)

نگاهی به مزایای دانشگاه های کشور بلاروس جهت تحصیل پزشکی در بلاروس:

  • تحصیل پزشکی دربلاروس در رشته های پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی میباشد.
  • جهت اخذ پذیرش پزشکی بلاروس برای فرد متقاضی نیاز به مدرک آیلتس یا تافل نمیباشد.
  • برای اخذ ویزا پزشکی بلاروس برخلاف کشور انگلستان نیاز به نشان دادن هیچگونه ساپورت و پشتوانه مالی نیست.
  • کشوربلاروس دارای امنیت بسیار بالایی در بین کشورهای اروپایی است و این بسیار حایز اهمیت میباشد.
  • برای ورود به دانشگاه های پزشکی بلاروس برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی نیاز به آزمون یا کنکور خاصی نیست.
  • دانشگاه های پزشکی بلاروس مورد تایید-مشروط- وزارت بهداشت ایران میباشند.
  • دانشگاه های پزشکی بلاروس دارای کمترین هزینه ی تحصیل در بین دانشگاه های پزشکی جهان است.
  • تحصیل پزشکی دربلاروس شرایط زندگی در یکی از زیباترین کشورهای اروپا را مهیا میکند.
  • راه ورود به این کشور و گرفتن ویزای تحصیل پزشکی در بلاروس کاری سهل و آسان میباشد.
  • دانشگاه های پزشکی بلاروس از لحاظ قدمت دانشگاه و اعتبار در زمینه ی آموزش و پژوهش در جهان شناخته شده هستند.
  • بلاروس با هزینه های بسیار مناسب، خوابگاه و امکانات رفاهی را در اختیار دانشجویان خود قرار میدهد.
  • مدارک دانشگاه های پزشکی بلاروس در سراسر جهان معتبر میباشند.

 

 

1 پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *