دوره زبان در کشور سوئد

 

دوره زبان در کشور سوئد:

افراد بسیاری در کشور ایران وجود دارند که مایلند در کشور های اروپایی تحصیل کنند ولی این افراد مدرک زبان ندارند و از آنجا که اکثر کشورهای دنیا برای تحصیل مدرک زبان نیاز دارند لذا این افراد با مشکل روبرو میشوند و نمیتوانند اقدامی داشته باشند.اما در حال حاضر کشور سوئد دوره های زبان را برگزار میکند که فرد قبل از ورود به دانشگاه این دوره را میگذراند و پس از آن از دانشگاه پذیرش گرفته و ادامه تحصیل میدهند.
در حال حاضر این امکان وجود دارد که متقاضی با اخذ پذیرش در دوره های زبان انگلیسی  در سوئد ویزای تحصیلی (ویزای دانشجوی ) در سوئد را دریافت کرده و پس از آن جهت ادامه ی تحصیل در مقاطع بالاتر و یا اخذ اقامت اروپا اقدام کنند. از مزایای این دوره به موارد زیر می توان اشاره کرد :
۱) اخذ ویزای شینگن جهت دانشجو وخانواده بطور همزمان
۲) بالاتر بودن شانس دریافت بورسیه ی تحصیلی پس از گذراندن این دوره
۳) هزینه ی دوره،از ۴۱۰۰۰ کرون سوئد تا ۵۰۰۰۰ کرون سوئد بسته به نوع دانشگاه انتخابی
۴) اجازه کار هفته ای ۲۰ ساعت به دانشجو
۵) امکان ادامه ی تحصیل رایگان برای همراه دانشجو بعد از یک ترم
۶) امکان افتتاح حساب بانکی
۷) تحصیل رایگان جهت فرزندان
۸) برخورداری از بیمه درمانی
۹) تحصیل رایگان همسر بعد از یک ترم
طول دوره برای متقاضیانی که فاقد مدرک زبان هستند:۳ ترم (یک سال و نیمه) (ویزا از ایتدا یک ساله)
هزینه هر ترم (۶ ماه) : ۴۳۰۰۰ کرون سوئد
شایان ذکر است متقاضیانی که دارای آیلتس ۵ یا ۵.۵ هستند میتوانند از دوره‌های شش ماه نیز استفاده نموده و سطح زبان خود را در طی این ۶ ماه به نمره‌ی ۶.۵ برسانند. (متقاضیان این سطح میتوانند هم برای ترم پاییز(سپتامبر) و هم برای ترم بهار (ژانویه) اقدام نمایند.)

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام این دوره ها عبارتند از :
آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات آن (پیش دانشگاهی و دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و یا دکتری)
مدارک تحصیلی مقاطع دانشگاهی همراه با ریزنمرات آنها
کپی پاسپورت
نکته مهم: متقاضیان این دوره ها باید حد اقل دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی باشند.( و یا دیپلم نظام قدیم).
دوره های شش ماهه زبان انگلیسی در دانشگاههای سوئد با ویزای تضمینی
متقاضیان تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان مانند سوئد، امریکا، کانادا، استرالیا، که فاقد مدرک زبان انگلیسی معتبر و بین المللی همانند آیلتس یا تافل برای اخذ پذیرش می باشند، می توانند دوره های زبان شش ماهه و یک ساله را در کشور سوئد بگذرانند و پس از اخذ مدرک زبان انگلیسی، برای تحصیل اقدام نمایند. این دوره ها در دانشگاههای معتبر سوئد برگزار می شوند.شرایط را برای ادامه تحصیل در دانشگاههای این کشور مهیا می نمایند. همچنین افرادی که به قصد اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری از سوئد را دارند ولی به غیر از نداشتن مدرک زبان، مشکل پذیرش با بورسیه کامل را ندارند، می توانند از این دوره ها به نحو احسن استفاده نمایند .
ویزای صادره برای این دوره ها نیز از نوع ویزای تحصیلی است و به صورت تضمینی صادر می شود. همچنین با توجه به قوانین کشور سوئد، افرادی که پذیرش تحصیلی از دانشگاههای سوئد را دارند می توانند به طور همزمان برای همسر و فرزندان خود به عنوان همراه اقدام نموده و برای آنان نیز ویزا دریافت نمایند.
شهریه دوره های زبان در سوئد بین ۴۱۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ کرون سوئد می باشد. هزینه زندگی نیز طبق اظهارات سفارت سوئد، ماهیانه ۷۳۰۰ کرون برای هر نفر می باشد.
مزیت دوره های زبان در کشور سوئد این  است که ویزای همراه نیز به آن تعلق می گیرد و تمامی همراهان میتوانند با متقاضی ویزا اخذ کنند. در این دوره شما باید ۳۰واحد درسی بگذرانیدکه این واحدها همان واحدهای دانشگاهی میباشد. البته علاقه مندان به تحصیل در کشور نروژ میتوانند پس اتمام دوره زبان جهت ادامه تحصیل به کشور نروژ بروند زیرا تحصیلات در کشور نروژ نیز رایگان است. اما فارغ التحصیلان این دوره چون مجوز کار از دولت سوئد دریافت میکنند اکثرا در همآن  کشور میمانند و بعد از یافتن کار ویزای کار اخذ نموده و مشغول به کار میشوند. چنانچه شما بعد از دوره زبان در سوئد کار پیدا کنید احتیاجی نیست به کشور خودتان رجوع نمایید کافی است که از همان جا درخواست ویزای کار کنید و چنانچه ۴سال در سوئد کار کنید و مالیات دهید امکان اخذ اقامت دائم خواهد داشت.
هزینه زندگی در کشور سوئد در حدود ۸۰۰یورو ماهانه و تحصیل فرزندان رایگان میباشد. در حین تحصیل زبان انگلیسی در سوئد اگر میخواهد زبان سوئدی بخوانید که راحت تر کار پیدا کنید ، تحصیل زبان سوئدی در کنار انگلیسی برای شما رایگان میباشد .

6 پاسخ
    • Avatar
      امین نخشبی می گوید:

      سلام و عرض ادب
      برای اطلاعات بروز شده می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.
      ۲۲۸۲۹۵۳۸-۴۸

      پاسخ
  1. Avatar
    sarina می گوید:

    با سلام خیلی متون خوبی بود استفاده کردم فقط میخواستم بدونم که واسه پذیرش پزشکی یا دندان پزسکی از ایران واسه فرد دیپلمه که ایلس داره به چه صورت است

    پاسخ
    • Avatar
      امین نخشبی می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      بله حداقل ایلتس ۶ نیاز می باشد ولی رشته های پزشکی و دندان پزشکی رشته های آزمون دار در این کشور محسوب می شوند.

      جهت اطلاعات بیشتر می توانید با دفتر نیاوران تماس حاصل فرمایید.
      ۰۲۱-۲۲۸۲۹۵۳۸-۴۸

      پاسخ
  2. Avatar
    زهرا بیطرفان می گوید:

    با سلام و احترام

    هزینه ۴۰ تا ۵۰ هزار کرون فقط شهریه ترم اون موسسه رو شامل می شه ؟ و اینکه اگر این دوره رو ثبت نام کنیم و هزینه رو پرداخت کنیم ولی شرکت نکنیم امکان داره که رزیدنتی که به واسطه اون گرفته شده رو باطل کنن یا خیر؟
    این دوره ها انگلیسی هست اگر فقط دوره ی سوئدی بخوایم چطور؟

    پاسخ
  3. Avatar
    ثمین می گوید:

    درود
    لطفا من و جهت اخذ ویزای اجازه تحصیل در دوره ی زبان راهنمایی میفرمایید؟ بدون مدرک زبان آیلتس از طریق درخواست به سفارت سوئد برای دریافت ویزای تحصیل زبان در سوئد میشه اقدام کرد؟ آیا سفارت سوئد همچین امکانی و داره که بدون هیچ پذیرش دانشگاه سوئدی مستقیما از خود سفارت برای تحصیل زبان بشه اقدام کرد؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *