کار در چین

 

کار در چین

در دنیای امروز افراد بسیاری وجود دارند که تصمیم به مهاجرت میگیرند که مهاجرت نیز انواع مختلفی دارد بدین معنا که انواع ویزا مختلفی دارد که یکی از پر طرفدار ترین این ویزاها ویزای کاری میباشد. چون این افراد با این نوع ویزا میتوانند وارد کشور هدف شده و در آنجا با درآمدی بیشتر از درآمدشان در کشور خود مشغول به کار و فعالیت شوند.
همیشه شرایط به این گونه بوده است که زمانی که فردی برای کار میخواهد مهاجرت کند کشوری را انتخاب میکند که از نظر شرایط کاری و درآمدها از سایر کشورها بهتر باشد.از بین این کشورها کشوری که معمولا جز اولین انتخاب های یک ایرانی میتواند باشد کشور”چین”است.
از آنجایی که ویزای کاری شرایط بسیار خاص و سختی دارد و به راحتی نمیتوان ویزای کار گرفت اکثر کسانی که برای کار در چین اقدام میکنند از طریق دانشجویی و ویزای تحصیلی میروند زیرا ویزای کار را خیلی راحت به افراد خارجی نمیدهند چون خود چینی ها هم از لحاظ پیدا کردن کار با مشکل مواجه هستند. در هر صورت ما در اینجا شرایط کار در کنار تحصیل در کشور چین را برای شما توضیح میدهیم.
چین کشوری با جمعیتی معادل ۱,۳۳۹,۷۲۴,۸۵۲ است ، که از لحاظ رده جهانی،پر جمعیت ترین کشور دنیاست . و البته از لحاظ وسعت نیز پهناورترین کشوردنیا محسوب می شود.بنابراین رقابت برای پیدا کردن کار در چنین کشوری بسیار سخت می باشد.نیروی انسانی در این کشوربسیار ارزان است ، معمولا هزینه و درآمد یک کارگرچینی در ماه بسته به اینکه در کدام شهر است ، بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یوان می باشد.حقوق یک مهندس چینی در ماه از ۳۵۰۰ یوان شروع می شود.
اما چین محیط بسیار مناسبی برای تجارت و کار آزاد است و بالاترین درآمدهادر آن برای بازرگانان و بخشهای بازرگانی شرکتهاست . از طرفی چین با کشورهای اروپایی ، کانادا ، استرالیا ، آمریکا و دیگر نقاط جهان از لحاط فرهنگی و زبانی تفاوتهای زیادی دارد. اولین و عمده ترین تفاوتی که می توان به آن اشاره کرد تفاوت زبان و گویش در این کشور است .در این کشور هنوز زبان انگلیسی جایگاهی پیدا نکرده و مردم کوچه و بازار تنها بهزبان چینی صحبت می کنند. لازم به ذکر است که خود زبان چینی نیز ، دارای لهجه ها و گویشهای خود می باشد ، که منطقه به منطقه و شهر به شهر به لهجه ای صحبت می کنند که منطقه دیگر آن را متوجه نمی شود.اما در کل همه در یک لهجه مشترک هستند و آن Pu tong hua میباشد.
که دانشجویان در دانشگاهها زبان چینی با این گویش و لهجه را فرا می گیرند.بنابراین برای کار در چین ، تنها دانستن زبان انگلیسی کفایت نمی کند. و آن چه ازهمه مهمتر است دانستن خود زبان چینی است .اما باید گفت دولت چین نیز شروع به برطرف کردن و رفع این مشکل کرده است وبا راه کارهائی مانند شروع آموزش زبان انگلیسی از مقاطع پائین تحصیلی به مقابله با این مشکل پرداخته است. دولت چین و دانشگاههای چین هیچ محدودیتی برای کار کردن دانشجو ندارد و دانشجو می تواند در هفته هر تعداد ساعتی را که می خواهد ،بدون محدودیت کار کند. اما دانشجو ملزم به شرکت در کلاس می باشد و غیبتهای او نمی تواند از حد معین شده بیشتر باشد و همچنین موظف به پاس کردن امتحانات و ارائه تکالیف و فعالیتهای گروهی و کلاسی می باشد.یکی از مشاغلی که دانشجویان ایرانی در چین زیاد به آن مشغول هستند ، کار باشرکتها و کارخانجات داخل ایران است و اکثرا مشغول به تجارت و صادرات به ایران و واردات به چین را انجام میدهند.مشاغلی که در چین برای دانشجویان خارجی زیاد است :
۱٫ تدریس زبان انگلیسی
۲٫ بازاریابی
۳٫ حسابداری
۴٫ مدیریت فروش و بازرگانی
۵٫ کار در سفارت خانه ها و کنسولگریها
۶٫ مترجم و تور لیدر
۷٫ خدمات بازرگانی
چین یکی از کشورهائی است که در آن کاروفرصتهای شغلی برای رشته های فنی و مهندسی نسبت به رشته های مدیریت ، بازرگانی ، حسابداری و آموزش کمتر است.

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *