سرمایه گذاری در دانمارک

سرمایه گذاری در دانمارک

 

پادشاهی دانمارک کشوری است در شمال اروپا که پایتخت آن کپنهاگ است. جمعیت این کشور ۵٫۵ میلیون نفر و زبان رسمی آن دانمارکی می باشد. زبان‌های فاروئی، گرینلندی و آلمانی نیز به عنوان زبان‌های محلی در این کشور رسمیت دارند. واحد پول این کشور کرون دانمارک است و با اینکه این کشور در سال ۱۹۷۳ به اتحادیه اروپا پیوسته اما به حوزه یورو ملحق نشده‌است. ۸۰٫۵ درصد مردم دانمارک مسیحی لوتری هستند.

دانمارک بخشی از اسکاندیناوی بوده که ۴۳۰۶۹ کیلومتر مربع مساحت دارد.  از شرق به دریای بالتیک، از جنوب به کشور آلمان ، از غرب به دریای شمال و از شمال به تنگه اسکاژراک محدود می‌شود. به دلیل شمار زیاد جزایر، دانمارک دارای خط طولانی ساحلی به درازای ۷٫۴۱۳ کیلومتر است. بیشتر نقاط دانمارک در نزدیکی ساحل دریا واقع شده اند و بخش عمده ای از خاک کشور دانمارک را زمین‌های کشاورزی تشکیل می‌دهند. دانمارک فاقد کوهستان بوده و ارتفاع بلندترین نقطه آن از سطح دریا به ۱۷۳ متر می‌رسد.

دانمارک سرزمینی کم ارتفاع است و بر روی هم از جلگه‌ای سرسبز و بسیار حاصل خیز و مراتع فراوان تشکیل شده‌است. رودهای دانمارک کوتاه ولی پرآب است، از جمله اسکیرن، استورو ، وارده و گودنا.

آب و هوایی معتدل و مرطوب و پرباران دارد.مهم‌ترین شهرهای دانمارک عبارت‌اند از کپنهاگ (پایتخت) در جزیره شیلند، اوهوس، اسبرگ و آلبورگ در شبه جزیره یولند و اودنسه در جزیره فیون.

مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری

امروزه بسیاری از کشورهای دنیا هستند که از طریق سرمایه گذاری مهاجر میپذیرند و به افراد اقامت میدهند که در اکثر کشور های اروپا شرایط یکسان میباشند.حال در اینجا کلیاتی در این زمینه را شرح میدهیم:

به عنوان مثال وقتی فردی برای ثبت شرکت و سرمایه گذاری وارد کشور اروپایی میشود در ابتدا از طریق ویزای توریستی وارد کشور مقصد شده و در آنجا شرکتشان را ثبت میکنند و طرح توجیهی خود را ارائه میدهند .با توجه به طرح فرد میزان آورده مشخص شده و میزان گردش مالی سالیانه نیز به همین شکل مشخص میگردد.

ویزا بصورت سالانه تمدید میشود و هرساله باید این شرکت گردش مالی مورد نظر را نشان داده و به صورت مرتب مالیاتش را پرداخت کند.هر کشوری دوره  مشخصی دارد که اگر در این دوره این شرکت به صورت معمول عمل کرده باشد کشور مقصد به او اقامت دائم میدهد که البته این پروسه خیلی سخت و زمان بر میباشد.

سرمایه گذاری در دانمارک

کشور دانمارک با داشتن یکی از مدرنترین تکنولوژی های مربوط به کشاورزی و سیستم حکومتی دموکراتیک و اقتصاد باز، همیشه یکی از کشورهای جذاب برای سرمایه گذاران بوِیژه در بخش کشاورزی بوده است. این کشور حوزه ی اسکاندیناوی موفق شده یکی از بزرگترین حجم سرمایه گذاری در زمینه تولیدات دارویی در جهان را به خود جلب کند.

همچنین دانمارک دارای بزرگترین صنعت حمل و نقل دریایی در جهان است و سرمایه های زیادی را در زمینه انرژی های تجدید شونده جلب کرده است.

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *