سرمایه گذاری و ثبت شرکت در قبرس

مقدمه

در جهان بسیاری از مردم قصد مهاجرت به کشور قبرس را دارند وقصد کسب تابعیت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در قبرس را دارند. اما آگاهی های لازم واطلاعات کافی در مورد سرمایه گذاری  و ثبت شرکت در قبرس را ندارند .آنها برای رفع ابهامات ذهنی خود  می توانند به سایت موسسه حقوقی مراجعه کنند و از تمامی قوانین سرمایه گذاری  و ثبت شرکت در قبرس و هزینه های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در قبرس و همچنین مدارک لازم جهت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در قبرس و راههای کسب ویزا از طریق سرمایه گذاری وثبت شرکت در قبرس مطلع شوند .

آیا قصد سرمایه گذاری  و ثبت شرکت در قبرس را دارید؟ تا چه حد  از سرمایه گذاری  و ثبت شرکت در قبرس  مطلع هستید ؟ آیا می دانید بهترین راهنما ومشاور در زمینه سرمایه گذاری  و ثبت شرکت در قبرس کدام موسسه است؟ آیا می دانید سرمایه گذاری  و ثبت شرکت در قبرس چه امتیازاتی برای شما فراهم می اورد ؟ آیا از هزینه های سرمایه گذاری  و ثبت شرکت در قبرس مطلع هستید؟ مدارک مورد نیاز برای سرمایه گذاری  و ثبت شرکت در قبرس چیست ؟

در حال حاضر با افزایش شدت سرمایه گذاری خارجی سیاست FDI در این بخش اعمال می شود به نحوی که روند سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا با سختگیری کمتری صورت می پذیرد و مراحل اداری این امر ساده تر و و محدودیت کمتری در بخش های اقتصادی صورت گرفته است .

شرکت های بین المللی و سرمایه گذاران خارجی می توانند در شرایط مساوی با سرمایه گذاران داخلی در کشور قبرس سرمایه گذاری کنند و ایجاد کسب و کار نمایند که با توجه به ماهیت سرمایه گذاری و طرح اقتصادی ارائه شده مجوز فعالیت در زمینه مورد نظر داده می شود . به طور مثال این فعالیت می تواند در زمینه خدمات وزارت بازرگانی صنعت و یا گردشگری باشد .

۵ نوع از شرکت های قانونی کسب و کار در قبرس را بررسی خواهیم کرد

  • مسئولیت محدود خصوصی یا شرکت دولتی
  • عمومی یا محدود در مشارکت
  • کسب و کار/تجارت
  • شرکت اروپایی (Societas Europeas)
  • واحدی از یک شرکت خارجی

افراد واجد شرایط : اشخاص حقیقی و حقوقی چه از اتحادیه اروپا و چه غیر از اتحادیه اروپا می توانند در زمینه ثبت شرکت در قبرس فعالیت می نمایند .

وکیل یا ارائه دهنده خدمات : طبق قوانین کشور قبرس افراد علاقه مند و واجد شرایط در ثبت شرکت قبرس با مسئولیت محدود به خدمات یک وکیل که توسط کانون وکلای قبرس تعیین می گردد نیازمند هستند که تنها این وکیل مجاز به انعقاد تفاهم نامه و اساسنامه و امضای فرم اظهار نامه (HEI) می باشد .

مراحل فرآیند : اخذ وکیل برای ارائه خدمات – تهیه و ارائه درخواست ثبت نام – پردازش درخواست توسط ثبت شرکت – مسائل پس از ثبت نام

زمان انجام فرآیند : زمان پردازش و ثبت شرکت در قبرس حدودا ۲ تا ۵ روز کاری زمان می برد . که اصولا ۲ تا ۳ روز از آن به پر کردن فرم ها و ارسال رزومه اختصاص می یابد .

نرخ مالیات شرکت در قبرس ۱۲.۵ درصد می باشد .

اطلاعات مورد نیاز از متقاضی ثبت شرکت

شرح مختصری از ملزومات شرکت

مقدار سرمایه اسمی و چگونگی تقسیم و شراکت آن که حداقل سرمایه باید ۲۵۶۲۹ یورو می باشد .

نام – آدرس – مشخصات مندرج در گذرنامه مدیران شرکت

آدرس پیشنهادی برای ثبت شرکت

رونوشت گواهی این گذرنامه از صاحبان سود نهایی شرکت

تایید بانکی یا مراجع ذی صلاح

هرگونه اطلاعات لازم برای برطرف کردن ابهامات KYC  ذر زمینه پولشویی طبق دستور العمل صادر شده از CBA

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت

فرم اظهار نامه

فرم اظهار نامه مربوط به آدرس دفتر شرکت

فرم حاوی جزئیات بیشتر در مورد مدیران و معاونین شرکت

اساسنامه و تفاهمنامه شرکت که باید به امضا اعضا و حداقل یک شاهد برسد .

هزینه های ثبت شرکت در قبرس :

هزینه اشتراک : ۱۰۵ یورو ،  به علاوه ۶٪ از مالیات اشتراک گذاری سرمایه

تسریع ثبت نام : ۱۰۰ یورو (اختیاری)

هزینه ارسال فرم های HE1  HE3 HE2 :  ۶۰ یورو

گواهی آدرس ثبت شده : ۴۰ یورو

گواهی مدیران و منشی : ۴۰ یورو

گواهی سهامداران : ۴۰ یورو

ترجمه انگلیسی گواهی ثبت : ۴۰ یورو

رجیستری : ۶۰ یورو

دلایلی برای سرمایه گذاری در قبرس

سیستم مالیاتی : قبرس یکی از سیتم های مالیاتی جذاب در اروپا را ارائه می دهد . این کشور دارای یک نظام مالیاتی ساده موثر و شفاف است که به طور کامل با قوانین اتحادیه اروپا سازگار است علاوه بر این سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) قبرس را درلیست سفید خود به عنوان یکی از ۴۵ کشوری که بالاترین استانداردهای مورد توافق بین المللی در مورد شیوه های مالیاتی مضر را اجرا می کند قرار داده است . درآمد حاصل از سود سهام – بیشترین معاملات بین المللی – سود حاصل از موسسات تجاری دائمی در خارج از کشور و سود حاصل از فروش اوراق بهادار از مالیات معاف هستند .

استعداد های انسانی و سطح خدمات

سطح خدمات حرفه ای : قبرس یک مرکز کسب و کار پویا می باشد که هزینه های عملیاتی آن نسبت به کشور های دیگر اروپا پایین و خدمات حرفه ای آن از جمله حسابداری – حسابرسی – مالیاتی – مدیریت کسب و کار – حقوقی و مدیریت منابع مالی با کیفیت بالا ارائه می شود .

استعداد های نیروی  انسانی : استعداد های انسانی در کشور قبرس یکی از مزیت های مهم سرمایه گذاری در این کشور می باشد به طوریکه تقریبا تمام مردم قبرس دارای تحصیلات عالی بوده و دارای دو زبان و حتی چند زبان می باشند . قبرس در میان کشورهای اروپایی از بالاترین سرانه آموزش عالی برخوردار است که یکی از بالاترین درصد ها را در میان کشورهای جهان به خود اختصاص داده است .

چارچوب حقوقی و قانونی :قبرس دارای یک چارچوب حقوقی و قانونی مدرن و رو به جلو با نگاه مبتنی بر اصول و قوانین عرفی انگلیسی است . قوانین این کش.ر به طور گسترده ای به عنوان یک سیستم کسب و کار مدرن اجازه می دهد تا شیوه های تجارت و کسب و کار موثر و قابل اعتمادی در این کشور شناخته شوند .

آژانس توسعه سرمایه گذاری قبرس نقش پیشرویی در توسعه و نوسازی چارچوب قانونی کشور با ترویج قوانین جدید و بهبود یافته در سیستم سرمایه گذاری هدفمند را ایفا می کنند .
کیفیت زندگی

کشورقبرس یک سبک زندگی دلخواهی در یک محیط تمیز و سالم با استاندارد بالای زندگی را ارائه می دهد.زندگی و کار در قبرس بسیار مطلوب می باشد .به طوریکه آب و هوا ، طبیعت زیبا، هنر و فرهنگ، ایمنی، امنیت و بالاتر از همه، مردم مهمان نواز و گرم از عوامل موثر در کیفیت زندگی در این کشوراست. ترکیبی از تمامی این عوامل است که باعث می شود تجربه زندگی در این جزیره بسیار مطلوب و جذاب باشد. تعادل بین کار و خانواده از دیگر عوامل مهم در سبک زندگی و کار در این کشور می باشد .

قبرس ترکیبی از یک محیط کسب و کار رقابتی بین المللی با یک راه لذت بخش و متعادل از زندگی است

برنامه توسعه سازمان ملل توسعه انسانی گزارش اول سال ۲۰۱۳ برای کیفیت زندگی  را منتشر نمود که کشور قبرس در رتبه ۳۱ از ۱۸۷ کشور جهان است.

همچنین کشور قبرس در سال۲۰۱۳ به عنوان ۵ مکان برتر برای سبک زندگی در شهرهای بزرگ اروپا و سایر مقصدهای رقابتی قرار گرفت.

سزیرساختهای پیشرفته

زیرساختهای محلی ایده آلی در کشور قبرس برای تجار که نیاز به انجام کارهای تجاری دارند وجود دارد. به لطف شبکه مدرن جاده ای، امکانات گسترده بنادر و دو فرودگاه بین المللی جدید، سفر و حمل و نقل در قبرس کارآمد و مقرون به صرفه است.

سرمایه گذاری قابل توجهی در این کشور شده است که قبرس را تبدیل به یک مرکز مخابراتی بزرگ در منطقه نموده است . تاسیس زیرساخت های فناوری پیشرفته ای که قبرس ایجاد نموده است تا شبکه های مخابراتی گسترده، هم از نظر کابلی و ماهواره ای را دارد و از این نظر رتبه بالایی در میان بهترین کشورها در این زمینه در جهان را دارد .

فرودگاه های بین المللی
استراحتگاه ساحلی لارناکا و پافوس هر دو فرودگاه های بین المللی در خدمت پرواز به و از اروپا و شرق میانه است.لارناکا بزرگتر از دو فرودگاهدیگر است، در حالی که ساخت و ساز از امکانات جدید به زودی آغاز خواهد شد.

بنادر
لارناکا و لیماسول هر دو پورت شلوغ و پرکار در سراسر ساعت برای خدمت قابل توجه واردات و صادرات بازارهای جزیره هستند. لیماسول بزرگترین بندر است، اگر چه زیرساخت های قابل توجهی در محل است که برای عملیات آسان و کارآمد در هر یک از تسهیلات ساحلی فراهم می کند.

موقعیت استراتژیک

اروپا، آفریقا و آسیا – – قبرس پایگاهی در شرق اروپا است که در تقاطع سه قاره است . موقعیت جغرافیایی این کشور از اهمیت استراتژیک در تجارت جهانی برای هزاران سال در نظر گرفته شده است.

به تازگی، کشف منابع گاز طبیعی و احتمالا نفت انجام گرفته است تا بیشتر به اهمیت استراتژیک این جزیره، که آن هم به عنوان یک عامل تثبیت کننده در تحولات سیاسی منطقه است افزوده است .

نتیجه

با توجه به تعداد کثیر متقاضیان جهت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در قبرس بر ان شدیم تا اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم  ایم.جهت راهنمایی و مشاوره تخصصی در امر مهاجرت میتوانید با دفاتر همکار ما در سراسر کشور تماس حاصل فرمایید.

 

منابع :

www.investcyprus.org.cy

WWW.MOI.gov

 

 

 

 

 

 

نگارنده : سوسن مولوی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *