سرمایه گذاری در کشور بلژیک

 

سرمایه گذاری در کشور بلژیک

آیا قصد سرمایه گذاری در کشور بلژیک را دارید ؟ آیا مزایای سرمایه گذاری در کشور بلژیک را میدانید؟ آیا سرمایه گذاری در کشور بلژیک متقاضی را به اقامت دائم آن کشور میرساند ؟ میزان سرمایه لازم جهت سرمایه گذاری در کشور بلژیک چقدر است؟ قوانین ثبت شرکت در کشور بلژیک چیست ؟

برای پاسخ به چنین سوالاتی در مورد سرمایه گذاری در کشور بلژیک مقاله  ذیل را مطالعه کرده و در صورت نیاز میتوانید با موسسات همکار دکتر ملکپور تماس حاصل نمایید و اطلاعات بیشتری در مورد سرمایه گذاری به کشور بلژیک را دریافت نمایید .

سرمایه گذاری در کشور بلژیک توسط KPMG  که اطلاعات کامل در زمینه کسب و کار و سرمایه گذاری در کشور های مختلف ارائه می دهد . این اطلاعات توسط KPMG  در کشور بلژیک تهیه شده و دارای اطلاعات دقیق و صحیح در ۳۰ ژوئن ۲۰۰۸ میباشد از آنجا که تغییرات و مقررات های مختلف در قانون کشور بلژیک به وجود آمده بود کار گروهی تشکیل شد که در مورد سرمایه گذاری در کشور بلژیک تصمیم گیری هایی اتخاذ شود .

 

جغرافیا و آب و هوا :

کشور بلژیک یک منطقه استراتژیک در مرکز اتحادیه اروپایی باشد . مساخت کشور بلژیک ۳۲٫۵۴۵  کیلومتر مربع میباشد .کشور بلژیک یکی از بزرگترین کشور های تجارت و اقتصاد در اتحادیه اروپا میباشد آب و هوا ی کشور بلژیک معتدل  بوده و با نزدیکی به دریای شمال تحت تاثیر قرار میگیرد , در کشور بلژیک زمستان ها معتدل و در تابستان ها گرم میباشد .

تجارت و صنعت :

این کشور دارای پایه صنعتی و تجارتی متنوع و فشرده است , منابع طبیعی قابل توجهی مانند جنگل ها به  وفور یافت میشود , کشور بلژیک عاری از صنایع سنگین در قرن بیست و یک میباشد . از  صنایع در حال رشد در کشور بلژیک میتوان صنعت پرده , فرش , صنایع خودرو خدمات باغبانی ,برش الماس ,بیوتکلونوژی ,داروسازی و کامپیوتر را نام برد .منطقه بروکسل جهت ثبت شرکت های بین المللی و محلی برای حضور دفاتر اروپایی میتواند گزینه فوق العاده ایی باشد . کشور بلژیک از نظر صنایع سنگین در منطقه والون از جمله آهن , فولاد , استخراج معادن , زغال سنگ اهمیت به سزایی  دارند .

 

شرایط کاری :

اگر شخصی جهت کسب و کار وارد کشور بلژیک شود , فرد باید مجوزات لازم را در این کشور به دست آورد . همه اتباع EEA به صورت رایگان در این کشور میتوانند وارد بازار کار شوند و اتباع دیگر کشور ها نیاز به اخذ مجوز از اتحادیه اروپا میباشد .

ورود برای سرمایه گذاران بین المللی :

کمک های دولت و کمک های مالی یارانه هایی تحت حمایت دولت بلژیک به افرادی که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند تعلق میگیرد .

سرمایه گزاری در سطح اروپا :

منطقه بلژیک دارای یک استراتژی سازگار از لحاظ اجتماعی ,اقتصادی بوده  و بروکسل پایتخت این کشور میباشد .

منطقه فلاندرز: ترویج اقتصاد دانش و نوآوری , کار آفرینی , ویژگی های جذب علاقه مندان  اقتصادی و ترویج توسعه شهری میباشد . کشور بلژیک  جهت سرمایه گذاری  پیشرو اتحادیه اروپا ست . مانند : کشور های فرانسه , آلمان , بریتانیا , هلند و لوکزانبورگ و….

بروکسل پایتخت این کشور بوده و به عنوان پایتخت اروپا عمل میکند , علاوه بر این  بروکسل مقر شورای وزیران , پارلمان اروپا و ناتو قرار گرفته است بلژیک دارای اهمیت اقتصادی و تجاری در اتحادیه اروپا میباشد ,کشور بلژیک از مناطق حمل و نقل اصلی برای جا به جایی  در اتحادیه اروپا میباشد و ۲۰% از ترافیک اروپا توسط این کشور صورت میگیرد.

به لطف تورم پایین درکشور بلژیک و وجود دستمزد بالادر این کشور میتوان این کشور را از نظر اقتصادی  کشوری با رشد فوق العاده معرفی کرد . تولید ناخالص داخلی به رشد ۱۶% در سال ۲۰۱۱ رسیده  است .

اقتصاد کشور بلژیک در اندازه گیری نظام مالی EERP [برنامه با سازگاری اقتصادی اروپا ] با تاثیر ۲/۱ از تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ به تصویب رسید .

این اقدامات شامل کاهش در نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای ساخت و ساز مسکونی , تاخییر در پرداخت مالیات برای شرکت ها ,یارانه دستمزد میتوانند دلایلی برای کمک مالی باشد .

اقامت با توجه به EERP  به تصویب  رسیده که در سال ۲۰۰۹ تولید ناخالص داخلی ۵۰۷ درصد را نشان می داد و در سال گذشته این رشته به عدد۱/۳ درصد افزایش یافت .

با توجه به unctad  کشور بلژیک در رده پنجم سرمایه گذاری خارجی در رتبه جهانی قرار گرفت .

تنها در سال ۲۰۰۹ کشور بلژیک به جذب ۱۸۲ پروژه سرمایه گذاری پرداخت که در این امر توانست نظر بسیاری از سرمایه گذاران خارجی را جذب کند .

 

 

 

 

کشور بلژیک دارای  یک اقتصاد باز با یک شبکه بسیار توسعه یافته و پیشرفته در بخش های متنوع از جمله صنعتی و تجارتی میباشد که آن را به عنوان R&D  برای علوم زیستی شناخته اند .

کشور بلژیک نقاط قوت قابل توجهی دارد من جمله : در زمینه های نساجی , بخش های مهندسی  سنگین , فولاد و زغال سنگ دارا ست . سرمایه گذاران خارجی در این کشور میتوانند در بخش های مختلف صنعتی ,شیمی , صنعت خودرو , پروژه های سرمایه گذاری سیز , بخش کشاورزی , مواد غذایی , صنایع دارویی , R&D  , پلاستیک ,بافندگی نساجی , فعالیت کنند .

کشور بلژیک به تازگی در امر سرمایه گذلر خارجی در این کشور پایه ریزی کرده و به خوبی میشود در این کشور سرمایه گذاری کرد . دولت بلژیک در امر سرمایه گذاری بین سرمایه گذار داخلی و خارجی تبعیض قائل نمیشود و به علت انگیزه های مالیاتی که این کشور دارد جهت سرمایه گذاری شرکت های خارجی این شرکت ها را از همه جوانب پشتیبانی میکند . سرمایه گذاران خارجی میتوانند از مقامات کشور بلژیک جهت راه اندازی کار خود کمک های ویژه را جهت را اندازی شرکت طلب کنند .

پیشنهاد های ارایه شده توسط دولت بلژیک جهت تشویق و جذب سرمایه گذاران خارجی ست که این کشور تشویق به راه اندازی یک شرکت جهت سرمایه گذاران خارجی در منطقه را دارد و علاوه بر آن سازمان سرمایه گذاری منطقه ای را حمایت میکند .

سرمایه گذاری صرفه جویی در انرژی , سرمایه گذاری محیط زیست , انرژی تجدید پذیر , تولید هم زمان و …..

دولت بلژیک نیز کمک های مستقیم را هم به سرمایه گذاران ارائه میدهد , کار و آموزش , فرصت های تجارتی بین المللی , کاهش پرداخت امنیتی به کارفرمایان و مالیات های ویژه و تخفیفات میباشد .

شما عزیزان میتوانید برای اخذ اطلاعات بیشتر در مورد سرمایه گذاری در کشور بلژیک با موسسات همکار دکتر ملک پور تماس حاصل نمایید و اطلاعات خود ر در این زمینه افزایش دهید .

 

نگارنده : علی تقوی

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *