مهاجرت به اروپا

مهاجرت به اروپا

افراد زیادی در باب مهاجرت به اروپا از ما مشاوره می خواهند. در این مقاله سعی می کنیم به سوالات متداول در باب مهاجرت به اروپا پاسخگو باشیم. اینکه روشهای مهاجرت به اروپا کدامند؟ برای مهاجرت به اروپا چگونه باید اقدام کرد؟ تفاوت مهاجرت به اروپا و مهاجرت به امریکا در چیست؟ ملزومات مهاجرت به اروپا چیست؟ مزیت مهاجرت به اروپا چه می باشد؟ برای مهاجرت به اروپا به چه مقدار سرمایه نیاز می باشد؟ آیا مهاجرت به اروپا کار صحیحی می باشد؟ آیا کشور های اروپایی از متقاضیان  مهاجرت به اروپا استقبال می کنند؟ برای مهاجرت به اروپا کدام واقعیت ها را باید بدانیم ؟ روشهای مخاطره آمیز مهاجرت به اروپا کدامند آیا مهاجرت به اروپا برای کار امکان پذیر است؟  آیا سرمایه گذاری روش مناسبی برای مهاجرت به اروپا می باشد؟ بهترین روش های مهاجرت به اروپا کدامند؟ برای مهاجرت به اروپا از چه افرادی باید مشاوره گرفت؟ کم هزینه ترین راه مهاجرت به اروپا کدام است؟ آیا مهاجرت به اروپا برابر با اخذ اقامت کشور های اروپایی می باشد؟ آیا برای مهاجرت به اروپا همه اعضای خانواده می توانند همزمان اقدام کنند ؟آیا مشخصات فردی شخص از قبیل سن و میزان تحصیلات در مهاجرت به اروپا موثر است؟

توصیه اکید ما به هموطنان عزیز اینکه حتی در صورتی که تمایل دارید شخصا برای مهاجرت به اروپا اقدام فرمایید از مشاوره وکلای متخصص در امر مهاجرت استقاده نماییدتا میزان اقدام بر اساس روشهای نادرست را به حداقل کاهش دهید.

در باب مقوله مهاجرت مقالات زیادی نوشته شده که گاها مطالب مغایری در این مقالات مشاهده می گردد که خواننده را در تصمیم گیری درست دچار تردید می نماید. در این مقاله سعی می کنیم بر پایه تجربیات چندین ساله خود مطالبی را عنوان کنیم که بیشتر به واقعیات موجود نزدیک بوده و  اصل صداقت در آن رعایت گردد.

اروپا همیشه یکی از مقاصدی بوده که افرادی که به دنبال بهره مندی از سطح بالاتری از زندگی بوده اند آنرا به عنوان مقصد خود انتخاب کرده اند. یکی از دلایلی که مهاجرت به اروپا را برای افراد جذاب می نماید وجود کشور های بسیار پیشرفته دنیا در این قاره سبز می باشد که با ارایه سطح بالایی از رفاه اجتماعی به شهروندان خود سعی در بالا بردن کیفیت زندگی آنان دارند و این امر برای متقاضیان مهاجرت به اروپا که در پی آینده ای بهتر برای خود و فرزندانشان می باشند چشم انداز زیبایی را به تصویر کشیده است. اما آیا مهاجرت به اروپا تنها شامل مزیت های فراوان بوده و هیچ ایرادی ندارد؟ می توان گفت مهاجرت به اروپا در کنار مزایای خود معایبی نیز دارد که از واضح ترین آنها می توان به دوری از خانواده ، وطن ، آشنا نبودن به فرهنگ و قوانین کشور مقصد، آشنا نبودن به زبان آن کشور و عدم آشنایی به قوانین سرمایه گذاری و کسب و کار در این کشور ها اشاره کرد. در کنار این معایب مهاجرت به اروپا مزیت هایی از جمله برخورداری از محیط و هوای پاکیزه ، برخورداری از امکانات رفاهی بیشتر، امکان ادامه تحصیل دربهترین انشگاههای دنیا و … را دارا می باشد. در این میان در نهایت هر شخصی با مقایسه این دو می تواند به یک نتیجه کلی برای مهاجرت به اروپا یا  زندگی در کشور خود دست یابد. امروزه در اخبار می بینیم و می شنویم که عده ای به هر قیمتی که شده با به خطر انداختن جان خود و خانواده خود راه مهاجرت به اروپا را در پیش می گیرند، البته باید توجه داشت که این افراد اغلب از کشور های جنگ زده یا بسیار فقیر دنیا می باشند، حال آنکه ما هرگز به هموطنان عزیزمان اینگونه روشهای مهاجرت را پیشنهاد نمی دهیم.

تا زمانی که روشهای متفاوت و مختلف برای مهاجرت به اروپا وجود دارد و هر شخصی به فراخور شرایط خود قادر خواهد بود یکی از این روشها را برای مهاجرت به اروپا انتخاب نماید لزومی به استفاده از روشهای غیر قانونی و مخاطره آمیزمهاجرت به اروپا وجود ندارد.

از روشهای قانونی مهاجرت به اروپا می توان به روش تحصیل در اروپا، ثبت شرکت در اروپا، سرمایه گذاری در اروپا، ازدواج، مهاجرت کاری به اروپا اشاره کرد. در بعضی از این روشها ،سن و تحصیلات شخص،در برخی توانایی مالی شخص و در برخی دیگر توانایی های شخصی و مهارت های حرفه ای شخص تعیین کننده می باشد. همانگونه که مشاهده می فرمایید افراد بسیاری زیادی به فراخور شرایط خود در یکی از این گروه ها قرار میگیرند، البته باید متذکر شد در صورت عدم آگاهی از روش صحیح اقدام از هریک از این روشها ، این راه ها خود می توانند به راه های خطرناک مهاجرت به اروپا تبدیل گردند برای مثال در روش سرمایه گذاری در اروپا در صورتی که شخص سرمایه گذار از قوانین حقوقی و قواعد بازی و کسب و کار در اروپا نا آگاه باشد ممکن است بخش زیادی از سرمایه خود را در این راه از دست بدهد. به هموطنان عزیز توصیه اکید می کنیم در صورتی که تصمیم به مهاجرت دارند حتما از وکلای متخصص در این زمینه مشاوره بگیرند تا از کم هزینه ترین و صحیح ترین روشهای مناسب آن شخص خاص مطلع گردند.

برای مثال برای مهاجرت به اروپا به سرمایه گذاری کمتر از ۴۰ میلیون تومان در روش ثبت شرکت و سرمایه گذاری ایی درحدود ۱ میلیارد تومان در روش کار آفرینی در برخی کشورها نیاز می باشد، این مساله طیف گسترده ای از مقدار سرمایه گذاری جهت مهاجرت به اروپا را نشان می دهد و هدف از اخذ مشاوره با وکلای  مهاجرت اطلاع از روش های مناسب و کم هزینه که منجر به اقامت و تابعیت گردد می باشد.

روش سرمایه گذاری برای مهاجرت به اروپا برای افرادی که به دلیل بالا بودن سن،وضعیت شغلی یا عدم تمایل به تحصیل مایل نیستند از روش تحصیلی یا کاری برای مهاجرت به اروپا استفاده نمایند مناسب می باشد در مقابل برای افرادی که شرایط تحصیل در اروپا را دارن روش مناسبی برای مهاجرت به اروپا نبوه و در صورت عدم شناخت و راهنمایی های لازم موجب به خطر افتادن سرمایه شخص می گردد.

از دیگر روشهای مهاجرت به اروپا روش کاری می باشد در این روش شخص  متقاضی مهاجرت به اروپا می بایست با داشتن حداقل مدرک لیسانس و سابقه کاری مرتبط نشان دهدبرای صنعت و اقتصاد کشور مقصد مفید خواهد بود.

و همینگونه است روش سرمایه گذاریبرای مهاجرت به اروپا ،انچنان که شخص با خرید و راه اندازی یک کسب و کار و استخدام چند نیروی کارمحلی نشان می دهد که از این روش برای اقتصاد و و بازار کار کشور مفید است.

از بهترین و کم هزینه ترین راههای مهاجرت به اروپا روش تحصیلی می باشد در این روش متقاضی با هر سن و و هر مقطع تحصیلی می تواند کشور مناسبی برای خود انتخاب نموده در بهترین دانشگاههای دنیا تحصیل نماید.و پس از تحصیل اقامت کشور مربوطه و به تبع ان تابعیت ان کشور را اخذ نماید.در این روش فرد برای اعتلای علمی خود هزینه کرده و پس از تحصیل می تواند سبب رشد و پیشرفت کشور خود گردد.

با هر یک ازاین روشهای مهاجرت به اروپا درصورتی که از قوانین حقوقی کشورها که اغلب متغیر می باشند اگاه باشید می توانید به اقامت و تابعیت اروپا دست یابید ولی در صورت عدم اطلاع از قوانین کشورها با یک اشتباه کوچک امکان از دست رفتن سرمایه،انرژی و زمان شما وجود دارد.

تقریبا تمامی افرادی که صاحب خانواده می باشند تمایل دارند به همراه خانواده خود برای مهاجرت به اروپا اقدام نمایند برای این افراد می توان روش ثبت شرکت و سرمایه گذاری را پیشنهاد داد البته از روشهای دیگر هم مهاجرت به اروپا همزمان با افراد خانواده امکان پذیر می باشد ولی این دو روش مطمین تر و دارای ریسک پایین تری می باشند.

نکته قابل توجه اینکه تعدادی از کشورهای اروپایی مانند اتریش والمان و دانمارک به توجه به صنایع پیشرفته و کمبود نیروی کار ماهر از متخصصان برای مهاجرت به اروپا استقبال می کنند در کنار این کشورها کشورهایی مانند انگلیس ، بلاروس ،اسلونی و اسلواکی  قرار دارند که از افرادی که از روش سرمایه گذاری برای مهاجرت به اروپا اقدام می نمایند حمایت می کنند.البته هر یک از این کشورها قوانین سخت گیرانه ای در قبول مهاجران دارند که لزوم اشنایی کامل به قوانین حقوقی این کشور ها را یاد اور می شود.

از سوی دیگر کشورهای اروپایی در مقابل ورود  متقاضیان مهاجرت به اروپا که از راههای غیر قانونی مهاجرت به اروپا را برگزیده اند یا افرادی که برای اقتصادیا فرهنگ ویا ورزش این کشورها مفید نیستند ایستادگی می کنند و در بسیاری موارد این افراد را به کشورهای مبدا باز می گردانند.

شاید مقایسه مهاجرت به اروپا و مهاجرت به امریکا و کانادا خالی از لطف نباشد.تمامی روشهای مهاجرت عنوان شده در باب مهاجرت به اروپا در مورد مهاجرت به امریکا و کانادا نیز صادق می باشد البته این دو کشور در قبول مهاجران قوانین سخت گیرانه تری دارند.برای مثال در مقایسه مهاجرت به اروپا از روش تحصیلی با مهاجرت به امریکا و کانادا باید به هزینه های بیشتر تحصیل در این دو کشور اشاره کرد.یا در جذب  نیروی کار متخصص بر خلاف اروپا دو کشور امریکا و کانادا معیارهای متعدد و دشواری را برای قبول متقاضیان کار در نظر می گیرند که روش اسکیل ورکر کانادا نمونه روشنی از این سخت گیری ها میباشد که فاکتورهای پذیرش را انقدر مشکل نموده تا عملا افراد بسیار محدودی که توانایی های بسیار بالایی دارند را پذیرش نماید.

یا در روش سرمایه گذاری برای مهاجرت به اروپا به سرمایه بسیار کمتری در مقایسه با امریکا و کانادا نیاز می باشد

با توجه به مطالب عنوان شده دراین مقاله در باب مهاجرت به اروپا امیدواریم به دیدگاه روشن تری در مورد مهاجرت به اروپا دست یافته باشید و موفق شده باشیم هر چند کوچک به شما  عزیزان در تصمیم گیری درست و انتخاب راه صحیح یاری رسانیم.

موفقیت و شادی شما ارزوی قلبی ماست.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *