مهاجرت به اسلواکی از طریق کار

مهاجرت به اسلواکی از طریق کار

یکی از موضوعات و مسائلی که امروزه در رابطه با آن سؤالات بسیاری وجود دارد موضوع مهاجرت به اسلواکی از طریق کار می باشد. و مسئله مهاجرت به اسلواکی از طریق کار همواره متقاضیان و علاقمندان زیادی را به خود جذب می نماید. لذا بر آن شدیم که از طریق این مقاله به سؤالات متفاوتی در زمینه مهاجرت به اسلواکی از طریق کار پاسخ دهیم و اطلاعات جامعی را خدمت شما عزیزان ارائه نماییم. اسلواکی از جمله کشورهای زیبای اروپایی است که در حوزه شنگن واقع شده است دارای تاریخ، فرهنگ و هنر غنی و متمدن می باشد. همین موضوع در کنار سایر جذابیت های کشور اسلواکی باعث آن گردیده است که همه ساله متقاضیان زیادی برای ورود توریستی و بازدید از جاذبه های گردشگری آن و برای تحصیل و کار به کشور اسلواکی مهاجرت داشته باشند.

 

حال باید بدانیم پروسه ای که شخص متقاضی برای یافتن کار در اسلواکی می بایست  طی کند چیست و چطور می توان از طریق کار به کشور اسلواکی مهاجرت نمود. در ابتدا لازم است قانونی را که کشورهای حوزه شنگن متعهد به اعمال آن هستند توضیح و تشریح نماییم که انجام این پروسه شفافیت بیشتری یابد. اگر کارفرمای اسلواکیایی تمایل جذب نیروی کار داشته باشد می بایست در ابتدای امر این مسئله را به اثبات رساند که بنگاه اقتصادی وی به مرز سوددهی کافی رسیده و توانایی پرداخت حداقل دستمزد یک شهروند اسلواکیایی و پرداخت بیمه و مالیات وی را دارد پس از روشن شدن این موضوع کارفرمای مورد نظر می بایست برای جذب نیروی کار مورد نظر خود در حوزه کشور اسلواکی آگهی نماید و با چنانچه با انقضای مدت زمان سه ماه نیروی کار مورد نظر خود را در کشور اسلواکی نیافت در مرحله بعد می بایست اتباع اتحادیه اروپا را در اولویت گذاشته و در مورد شغل مذکور در حوزه اتحادیه اروپا آگهی نماید چنانچه این مدت سه ماهه مجدد نیز منقضی شد و کارفرما نیز نتوانست نیروی کار مورد نظر خود را بیابد و برای شغل پیشنهادی وی متقاضی نبود در این زمان کارفرمای اسلواکیایی می تواند برای شخصی که ساکن حوزه اروپا نیست jof offer یا درخواست استخدام ارسال کند.

همانگونه که مشاهده گردید پروسه استخدام هماهنگ شده و درخواست job offer letter  از یک کارفرمای اسلواکیایی پروسه ای بسیار پیچیده و طولانی می باشد که گاهأ غیر ممکن به نظر می رسد. حال باید بدانیم برای موضوع مهاجرت به اسلواکی از طریق کار چه راهکاری وجود خواهد داشت؟

درمیان انواع میان انواع راههای مهاجرت به اسلواکی، مهاجرت از طریق تحصیل در اسلواکی یکی از بهترین گزینه های مهاجرت است. چرا که شخص متقاضی با پذیرش گرفتن از دانشگاههای اسلواکی مدت زمان بیشتری برای توافق با کارفرمای اسلواکی در اختیار دارد و به محض وقوع توافق و دریافت job offer می تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهد. موضوع بعدی اجازه کار نیمه وقت برای دانشجویان در حال تحصیل در اسلواکی می باشد. به گونه که دانشجویانی که در مقطع لیسانس در اسلواکی مشغول به تحصیل هستند در هر هفته ۱۰ ساعت، اشخاصی که در مقطع فوق لیسانس در اسلواکی مشغول به تحصیل هستند در هر هفته ۲۰ ساعت و دانشجویان مقطع دکترا ۳۰ ساعت در هفته اجازه کار خواهند داشت. با مطالعه مطالب فوق می توان برداشت نمود که با اخذ ویزای تحصیلی شانس بسیار بالایی برای اقامت کاری چه به صورت نیمه وقت، چه به صورت تمام وقت وجو دارد بنابراین مهاجرت تحصیلی به اسلواکی یکی از راههای جایگزین برای مهاجرت به اسلواکی از طریق کار می باشد و شخص متقاضی با تحصیل در این کشور می تواند شانس بیشتری جهت نفوذ در بازارهای کاری اسلواکی برای خود لحاظ نماید.

راه پیشنهادی دیگر برای مهاجرت به اسلواکی از طریق کار، ثبت یک شرکت در اسلواکی است. همانطور که می دانید اشخاص از نظر قانون به دو دسته شخصیت حقیقی و شخصیت حقوقی تقسیم می شوند. شرکتها در زمره اشخاص حقوقی قرار می گیرند فلذا ثبت یک شرکت در اسلواکی به منزله ایجاد یک ماهیت اسلواکیایی است و این ماهیت اسلواکیایی مورد حمایت دولت اسلواکی قرار می گیرد. ثبت یک شرکت در کشور اسلواکی می تواند مزایای پرشماری داشته باشد ازجمله اینکه شخص متقاضی دیگر نیازی نیست کارفرمایی در اسلواکی بیابد و از وی درخواست job offer داشته باشد و خود شخص متقاضی می تواند به عنوان کارفرما مشغول به کار و فعالیت شود. نکته دیگری که ا نکات مثبت ثبت شرکت در اسلواکی می باشد ارائه بیزینس پلان یا طرح توجیح اقتصاد می باشد به نحوی که پیش از ثبت شرکت در اسلواکی بیزینس پلان طرح شده می بایست به تأیید اتاق بازرگانی اسلواکی برسد و بیزینس پلان هایی می توانند به تأیید اتاق بازرگانی برسند که قابلیت اجرایی در اسلواکی داشته باشند و در نگاه اولیه شانس بالایی برای سوددهی بیزینس مذکور پیش بینی شود. با رد شدن از این فیلتر شرکتی که بتواند در اسلواکی ثبت شود می تواند قابلیت سود دهی داشته باشد و شخص متقاضی با ثبت شرکت در اسلواکی می تواند مهاجرت به اسلواکی از طریق کار داشته باشد. همانطور که مشاهده گردید ثبت شرکت در اسلواکی می تواند یکی از طرق مهاجرت به اسلواکی از طریق کار باشد. بسیاری از سرمایه دارانی که قصد دادو ستد با شرکتها و سرمایه گذارانی در سوئیس، اتریش، آلمان و سوئد را دارند اما سرمایه کافی جهت ثبت شرکت در این کشورها را ندارند اقدام به ثبت شرکت در اسلواکی می نمایند و در وحله اول با راه اندازی یک شرکت در کشور اسلواکی شرایط اقامت خود و خانواده خود را در اسلواکی فراهم می کنند و دریچه ای برای سرمایه گذاری و کار در کشورهای حوزه شنگن ایجاد می نمایند و بدین گونه می توانند بستر مناسبی برای زندگی و سکونت خانواده خود در کشورهای اروپایی فراهم می نمایند. همچنین با ثبت شرکت در اسلواکی متقاضیان می توانند با شرکت های اروپایی به نحو مناسب تری داد و ستد و مبادله نمایند و حتی می توانند شعبه شرکت خود را به هزینه بسیار پایین در کشورهای اروپایی به ثبت برسانند.

با ملاحظه مطالب فوق و بررسی قوانین استخدامی دراروپا می توان دریافت که اخذ پیشنهاد کاری از یک کارفرای اروپایی و اسلواکیایی به راحتی ممکن نخواهد بود و برای مهاجرت به اسلواکی از طریق کار می توان یکی از طرق پیشنهادی در این مقاله من جمله مهاجرت تحصیلی و ثبت شرکت در اسلواکی می توان به این کشور مهاجرت نمود و از فضای موجو در این کشورها بهره مندی لازم اخذ نمود.

ملاحظه می گردد که این امور کاملأ امور تخصصی و وابسته به قوانین بین الملل می باشد و گاهأ دیده شده بسیاری از افراد سودجو با وعده های ناممکن و حتی با وعده اخذ دعوتنامه کاری از کارفرمای اروپایی ضررهای جبران ناپذیری را برای متقاضیان ایجاد نمودند. لذا توصیه می شود این امور را به متخصصین این امر بسپارید و از موسسه MIE راهنمایی بگیرید.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *