مهاجرت کاری به هلند

مهاجرت کاری به هلند

افراد مجاز به کار در کشور هلند .کار پناهجویان در هلند . قرارداد کاردر هلند .کار پناهجویان .اقامت دائم از طریق کار در کشور هلند . شرایط اولیه برای کار در کشور هلند . حداقل حقوق در کشور هلند . ساعت کار در کشور هلند . زبان کار در کشور هلند

همانطور که می دانید مهاجرت راه های گوناگونی دارد ، از جمله ازدواج ، تحصیل ، کار و….یکی از بهترین طرق مهاجرت مهاجرت کاری از جمله مهاجرت کاری به هلند است. مهاجرت کاری به هلند به دلیل اقتصاد قوی این کشورممکن است هدف بسیاری از افراد برای مهاجرت  باشد .مهاجرت کاری به هلند مانند هر کشور دیگری قوائد خاص خود را دارد،ما در این مقاله سعی داریم به شما اطلاعات لازم برای مهاجرت کاری به هلند را ارائه دهیم .مهاجرت کاری به هلند یک امر حقوقی می باشد و بهتر است توسط وکلای مجرب و موسسات حقوقی معتبر اقدام به مهاجرت کاری به هلند نمایید .

چه کسانی مجاز به کار در کشور هلند هستند ؟

کارگران ماهر

کار آفرینی و ثبت شرکت

فارغ التحصیل و یا دانشجویی که اجازه کار دارند

مجوز پژوهشگران علمی

کار به عنوان یک جفت AU

مجوز کار برای ایام تعطیلات

کارگران فصلی

بلو کارت اتحادیه اروپا

اعضای خانواده

a

 

 

 _کارگران ماهر

گاهی اوقات کشور هلند نیاز به جذب کارگران بسیار ماهر دارد .کارگرانی که با تکیه بر دانش آنها به اقتصاد کشور هلند کمک شایانی می شود .که در این شرایط نیاز به وجود یک کار فرما است . کارفرما شغل مورد نیازخود  را ۳ ماه در کشور هلند و ۳ماه در اتحادیه اروپا آگهی می کند ، اکر شخصی  خواهان شغل مورد نظر در کشور هلند و یا اتحادیه اروپا نبود ، آنگاه شخص متقاضی می تواند مشغول به کار شود .

برای بدست آوردن اجازه اقامت کار به عنوان یک کارگر ماهرموارد زیر نیاز است :

_قرا ر داد  رسمی وکتبی کار با کارفرما برای مدت حداقل ۴ ماه انعقاد شده باشد .

_قرارداد  باید توسط دولت هلند به رسمیت شناخته شده باشد .

_ در آمد حاصل از کار باید حداقل ۴۲۴۰ یورو  در ماه باشد .

_ حداقل در آمد برای دانشجویان فارغ التحصیل در کشور هلند ۲۲۲۸ یورو درماه باشد .

لازم به ذکر است اجازه اقامت کاری برای کارگران  ماهر حداکثر ۵ سال می باشد و می تواند اجازه اقامت را تمدید نماید.

 

_کار آفرینی  و ثبت شرکت

شخصی که خواهان راه اندازی  یک کسب وکارجدید در کشور هلند است ،اجازه اقامت وی به صورت یک فرد کار آفرین اعمال خواهد شد . مجوز اقامت وی دو ساله خواهد بود و می تواند آن را تمدید نماید .

شخص متقاضی باید دارای تجربه کافی و تمکن مالی مورد نیاز برای کار آفرینی و ثبت شرکت را داشته باشد و همچنین باید مورد تایید آژانس ارزیابی  کشور هلند نیز قرار بگیرد .

 

_اجازه کار برای دانشجویان وفارغ التحصیلان

دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا و اتباع سوئیس و کروات درهنگام تحصیل ،  فقط اجازه ۱۰ ساعت کار در طول هفته را دارند  و یا اینکه در تعطیلات ماه ژوئن ، ژوئیه ، اوت دانشجویان می توانند به صورت تمام وقت کار کنند . که در هر دو مورد باید طرف کارفرما اجازه کار داشته باشند . هر ساعت کار دانشجویی در کشور هلند پس از کسر مالیات ۷ یورو می باشد .

دانشجویان کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا  پس از اتمام تحصیلاتشان یک سال زمان دارند که به جستجوی کار بپردازند ، در طول یکسال اجازه برای کار لازم نیست . اما اگر بعد از یکسال توانست کاری بدست آورد باید ازسوی کارفرما نامه ای صادر گردد که طی آن اشتغال منظم شخص متقاضی قید گردد و بنا بر این نامه ویزای تحصیلی تبدیل به ویزای کاری میگردد و بعد از۵ سال کار و پرداخت مالیات می توانند اقامت  دائم دریافت نمایند .

 

 

 

_مجوز برای پژوهشگران علمی

پژوهشگران علمی  ویا دانشجویان مقطع دکترا که برنامه تحقیقاتی و پژوهشی آنها دریکی از موسسه های تحقیقاتی و یا دانشگاه های کشور هلند به رسمیت شناخته شده باشد ؛ موسسه یا دانشگاه می تواند اقدامات لازم را  برای اجازه اقامت شخص متقاضی اعمال کند و نیازی به اجازه کار به طور جداگانه نیست . این مجوز برای مدت حد اکثر ۵ سال صادر می شود و می توان آن را تمدید کرد .

 

_کار به عنوان یک جفت AU

جفت AU در واقع یک دستیار، که برای انجام کارهای شخصی و امور منزل از یک کشورخارجی به میزبانی یک خانواده هلندی  به این کشور آمده است .اجاز اقامت کاری برای جفت AU باید از سوی یک آژانس  AU و اداره مهاجرت کشور هلند و  به رسمیت شناخته شده باشد . جفت AU در هفته فقط ۳۰ ساعت کارروزانه برای خانواده میزبان انجام میدهد و مابقی را میتواند هر نوع کار دیگری انجام دهد . مجوز کاربرای جفت AU فقط برای مدت یک سال صادر می شود و قابل تمدید نیست ؛ مگر اینکه بعد از یکسال از روش دیگری برای اقامت استفاده کند در غیر این صورت باید کشور هلند را ترک نماید .

 

_مجوز کار برای ایام تعطیلات

شهروندان کانادایی ، استرالیایی و نیوزلندی میتوانند به مدت یک سال به عنوان طرح تعطیلات در کشور هلند به کار بپردازند .

 

_کارگران فصلی

اشخااصی که که به صورت کارگر فصلی به مدت ۲۴ هفته در طول یکسال می توانند در کشورهلند مشغول به کار شوند .در این صورت باید از صوی کارفرما تایید شود و اگر به تشخیص کارفرما نیاز بیشتری به وجود شخص مورد نظر بود میتوان آن را تمدید کرد .

 

_بلو کارت اتحادیه اروپا

بلو کارت اتحادیه اروپا ، به کارگران مهاجر خاص و ماهری داده می شود که  اجازه اقامت و کار در کل اتحادیه اروپا از جمله کشور هلند را دارند .

واجدین شرایط استفاده از بلو کارت در کشور هلند :

_ پیشنهاد و قرار داد کاری برای مدت حد اقل یک سال از سوی یک کارفرمای هلندی

_ باید دیپلم دوازده ساله تحصیلی داشته باشند و دیپلم خارجی باید توسط سازمان هلندی NUFFIC ارزیابی گردد .

_ حداقل حقوق از سوی شغل مورد نظر ۴۹۶۸ یورو باشد .

 

کارت آبی نه تنها به شخص دارنده آن بدون مجوز اجازه کار میدهد ، شخص دارنده کارت می تواند به راحتی درون اتحادیه اروپا تردد نماید .

 

_اعضای خانواده

شخص خارج از اتحادیه اروپا که با یک شهروند هلندی ازدواج کرده است می تواند بعد از ثبت رسمی ازدواجشان در کشور هلند کار کند.

اعضای خانواده شخص خارجی که اجازه کار وزندگی در کشور هلند را دارند می توانند بدون مجوز کار به طور جداگانه به کار در کشور هلند بپردازد . اعضای خانواده صرفا همسر و فرزندان محسوب می شوند .

 

 

پناهجویان

پناهجویان در صورتی که موفق به اتمام مراحل قانونی پناهندگی در کشور هلند گردند ، می توانند به طور قانونی در این کشور مشغول به کار شوند .

q

 

قرارداد کار

قرارداد کار، نسخه ای است که از سوی کارفرما صادر می شود و مواردی در آن مشخص می شود که شامل ؛ سمتی که شخص در آن مشغول به کار می باشد ،تاریخ شروع کار، طول مدت قرار داد کاری ، تعیین مدت تعطیلات مجاز در طول سال ، محل کار،ساعت کاری ، میزان حقوق ، شرایط فسخ قرار داد ، در صورت امکان وجود بازنشستگی و ماموریت شرایط آن ذکر شود .ارائه یک نسخه این قرار داد از سوی کارفرمای هلندی برای کارگر و یا کارمند اجباری می باشد .

 

اقامت دائم

پس از پنج سال کاربه صورت متوالی و پرداخت مالیات در کشور هلند ، برای یک کارفرمای هلندی و یا کار آفرینی و ثبت شرکت شخص می تواند برای اقامت دائم کشور هلند اقدام نماید .

 

 

شهروندان کشورهای ذیل که عضو اتحادیه اروپا هستند می توانند بدون نیازبه مجوز کار در کشور هلند کار کنند :

بلژیک، آلمان، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، یونان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، لهستان، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی، اسپانیا، جمهوری چک، بریتانیا، سوئد، بلغارستان، رومانی، لیختن اشتاین، نروژ، ایسلند، سوئیس، قبرس، جبل الطارق

شهروندان این کشورها برای کار در کشور هلند نیاز به هیچ احازه ای ندارند و فقط داشتن پاسپورت کافی است .

 

شرایط اولیه برای کار در کشور هلند

_حد اقل مدرک لیسانس

_ سن ۱۸ تا ۴۵ سال

لازم به ذکر است افراد زیر ۲۳ سال باید تجربه کاری خوبی برای کار در کشور هلند داشته باشند.

 

حداقل حقوق در کشور هلند

بر طبق قانون کار در کشور هلند حداقل حقوق کارمندان و کارگران در این کشور برای افراد بالای ۲۳ سال ۱۲۶۴ یورو پس از کسر مالیات می باشد . حقوق افراد زیر ۲۳ سال نیز به صورت یک توافق بین کارفرما و شخص می باشد .

 

ساعت کار در کشور هلند

ساعت کار تعیین شده از سوی کشور هلند ۹ ساعت در روز و ۴۵ ساعت در هفته می باشد .بیشتر و یا کمتر شدن این ساعت باید با توافق کار فرما با شخص کارمند و یا کارگر باشد که البته نباید از ۱۰ ساعت در روز و ۵۰ ساعت در هفته بیشتر باشد .چهار روز تعطیل در آخر هفته حق شخص می باشد و نباید حقوق بابت این روزها کسر گردد.

کارمندان وکارگران زن می توانند ۶ هفته قبل از زایمان و۱۲ هفته بعد از آن مرخصی بگیرند و در طول این مدت کارفرما ملزم به پرداخت حقوق به وی می باشد .

 

زبان کار در کشور هلند

برای کار در کشور هلند نیاز به یادگیری زبان هلندی نیست و زبان انگلیسی ،زبان مورد نیاز برای کار در کشور هلند می باشد.البته آشنایی با زبان هلندی شانس پیدا کردن کار را بالاتر میبرد . شخص در محاوره های روزانه در هر صورت نیاز به زبان هلندی دارد .

 

 

در نهایت می توان گفت شما می توانید از طریق آژانسهای کاریابی و وبسایت های مخصوص کاریابی به جستجوی کار در کشور هلند بپردازید .اگرچه کشور هلند دارای اقتصادی قوی می باشد اما شرایط کار برای اشخاص خارج از اتحادیه اروپا دشوار می باشد . پیشنهاد ما این است قبل از هر اقدامی برای مهاجرت کاری به هلند ، کاملا به بررسی و تحقیق بپردازید و به کشوری مانند آلمان که از نظر اقتصادی قوی می باشد و همچینین دارای شرکتهای معتبر در سطح جهانی که نیاز بیشتری به نیروی کار دارند توجه نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به آدرس زیر مراجعه نمایید . https://malekpour.ir/%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%87%D9%84%D9%86%D8%AF

 

منابع :

 

www.government.nl

www.careersinholland.com/work-permit-netherlands.html

www.expatica.com/nl/visas-and-permits

 

زهره غلامی

 

1 پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *