مهاجرت تحصیلی ژاپن

مهاجرت تحصیلی ژاپن

 

امروزه افراد بسیار زیادی وجود دارند که قصد ادامه تحصیل و مهاجرت تحصیلی به کشور ژاپن را دارند. مهاجرت تحصیلی به کشور ژاپن یکی از راه‌هایی است که افراد می‌توانند از این طریق وارد کشور ژاپن شوند. مهاجرت تحصیلی به کشور ژاپن شرایط خاصی را دارا می باشد که هر فرد با توجه به انتخاب رشته و شهر مورد نظر باید راه خود را انتخاب نماید سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا مهاجرت تحصیلی به کشور ژاپن کار ساده ایست؟ آیا در مهاجرت تحصیلی به کشور ژاپن اجازه همراه وجود دارد؟ شرایط اصلی و اساسی برای مهاجرت تحصیلی به ژاپن چیست؟ چه افرادی می توانند برای مهاجرت تحصیلی به کشور ژاپن اقدام نمایند؟ آیا مهاجرت تحصیلی کشور به کشور ژاپن از هزینه بالایی برخوردار می باشد؟ آیا از طریق مهاجرت تحصیلی به کشور ژاپن می توان اقامت گرفت؟ آیا افراد از طریق مهاجرت تحصیلی به کشور ژاپن می‌توانند از بورسیه تحصیلی استفاده نمایند؟ اخذ بورسیه تحصیلی در کشور ژاپن چگونه میباشد؟

a

کشور ژاپن تمایل زیادی به جذب دانشجویان بین المللی دارد و یک هدف برای خود تعیین کرده است که تا سال ۲۰۲۰ حدود ۳۰۰۰۰۰ دانشجو را جذب نمایند.  این موضوع باعث شده است تا افراد بتوانند راحت تر وارد کشور شوند.

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که دوره های تحصیلی در کشور ژاپن به چه زبانی است؟ بیشتر دوره ها در کشور ژاپن به زبان انگلیسی می باشد. از علت‌هایی که کشور ژاپن دانشجویان کشورهای دیگر را می پذیرد:
۱. استخدام دانشجویان متخصص و کارآمد به دلیل حمایت از این دانشجویان
۲. تبادل اطلاعات بین دانشجویان و دانشگاه ها
۳. اجازه شروع دوره تحصیلی در ماه سپتامبر (شروع ترم تحصیلی در ژاپن در ماه آوریل می باشد)

افرادی که قصد تحصیل در کشور ژاپن را دارند اگر مدت تحصیلی آنها بیش از سه ماه باشد باید ویزای دانشجویی اخذ نمایند.
به طور کلی افراد باید یک نامه قبولی یا بهتر است بگوییم یک نامه پذیرش از دانشگاه های ژاپن باید داشته باشند تا بتوانند با نامه قبولی وارد پروسه ویزا شوند.

تحصیل در مقطع لیسانس در ژاپن
تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور ژاپن مرحله راحتی نیست بیشتر افراد باید در مقطع کارشناسی به زبان ژاپنی تسلط داشته باشند اکثر رشته ها در مقطع لیسانس به زبان ژاپنی است در مقطع کارشناسی در ژاپن محدودیت رشته وجود ندارد و افراد یک دوره پیش دانشگاهی را باید در کشور به زبان ژاپنی طی نمایند.
طول دوره تحصیلی در مقطع لیسانس در کشور ژاپن ۴ سال می باشد و افرادی که تمایل به تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند باید دیپلم ۱۲ سال داشته باشند.
تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کشور ژاپن
افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور ژاپن را دارند باید از دانشگاه های معتبر در مقطع لیسانس فارغ التحصیل شده باشند. دانشگاه های کشور ژاپن در مقطع فوق لیسانس از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشند.
افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند باید در پایان ترم بعد از اتمام امتحان پایان ترم یک پایان نامه و پروژه تحقیقاتی به استاد ارائه نمایند.
زبان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اکثر رشته ها به زبان انگلیسی می باشد اما افراد باید به زبان ژاپنی برای پیدا کردن کار تسلط داشته باشند.
ممکن است بعضی افراد برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد امتحان ورودی و یا آزمون داشته باشند. آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی مانند GRE

 

تحصیل در مقطع دکترا در ژاپن

همانطور که مطلع می باشید مقطع دکتری در ژاپن و دیگر کشورها بیشتر دارای جنبه ی تحقیقاتی می باشد به همین دلیل افراد باید دقت کافی را قبل از مهاجرت و تصمیم به تحصیل در مقطع دکتری آماده سازی لازم را انجام دهند که این انجام دهند که این آماده سازی شامل کسب اطلاعات از وضعیت تحصیل در مقطع دکتری در کشور ژاپن و همچنین جستجوی اطلاعات مربوط به دانشکده های تحصیلات تکمیلی و همچنین بخش تحقیقات و آزمایشگاههای کشور ژاپن می باشد . شما برای تحصیل در مقطع دکتری در کشور ژاپن باید توجه داشته باشید که پروژه ی تحقیقاتی و ساختار آن را برای سرپرست انتخابی در اول امر به طور کامل تعریف و تبیین خواهید کرد  و او با توجه به موضوعات تحقیقاتی و حوزه ای که فرد در آن می تواند فعالیت لازم را انجام دهد وی را به بخش تحقیقاتی یا آزمایشگاهی مربوطه  برای کار و تحصیل ارجاع می دهد.

 

بهتر است بدانید در کشور ژاپن پاداشی نیز به افراد در مقطع دکتری تعلق می گیرد که این پاداش بستگی به عواملی همچون اضافه کاری در ساعات پایان هفته ، حضور در کنفرانس های موجود ، دوره های آموزشی ، تخصیص تعطیلات برای کار

افراد در مقطع دکتری باید  سعی نمایند خود را با جامعه ی ژاپنی مطابقت دهند و با همسالا ن خود  ارتباط برقرار نموده  و در مورد تحقیقات خود از طریق زبان انگلیسی یا ژاپنی صحبت نمایند.

و در نظر داشته باید که مردم ژاپن مردمی سنتی می باشند و فرهنگ و اداب و رسوم برای آنها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد.
دانشجویان در حین تحصیل اجازه کار دارند و باید برای انجام کار مورد نظر به اداره مهاجرت مراجعه نمایند و با توجه به نظر اداره مهاجرت میزان تایم کاری آنها مشخص خواهد شد که این تایم کاری از ۲۸ ساعت در هفته شروع میشود.

دانشگاه های معروف کشور ژاپن
دانشگاه بین المللی توکیو: دانشگاه توکیو یک دانشگاه ژاپنی کاملا معتبر میباشد و در رشته‌های اقتصاد کسب و کار و روابط بین المللی فعالیت زیادی دارد توکیو در زبان ژاپنی به معنای پایتخت شرقی است.
دانشگاه کیو: این دانشگاه ۵ سال بعد از به وجود آمدن کشور ژاپن ساخته شده است و یکی از قدیمی ترین و پیشرفته ترین دانشگاه های کشور ژاپن میباشد فارغ التحصیلان زیادی از این دانشگاه وجود دارند که رتبه های بسیار بالایی را در حال حاضر دارا می باشند و این موضوع بسیار کم نظیر است. این دانشگاه دارای دو دانشکده به نام دانشکده مدیریت سیاست و دانشکده مطالعات محیط زیست و اطلاعات می باشد.
دانشگاه هوکایدو: یکی از قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه ها در کشور ژاپن می باشد فارغ التحصیلان این دانشگاه همه دارای جایزه نوبل درجات بالای کاری هنرمند نویسنده و… می باشند. این دانشگاه در سال ۲۰۱۲ رنک ۲۳ برتر اسیا و رنک ۸ در جهان را دارا می باشد.
دانشگاه سوفیا: این دانشگاه دارای ۱۲۰۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد این دانشگاه بیشتر در رشته های مهندسی کسب و کار بین المللی و اقتصاد مطالعات اجتماعی فعالیت دارد.
ژاپن دومین اقتصاد بزرگ را در جهان دارد قدرت اقتصادی ژاپن به علت صنعت قوی و تحقیق و توسعه در زمینه های بین المللی مانند تویوتا، پاناسونیک، سونی و… می باشد.
همه اینها نشانگر این است که پشت این همه پیشرفت و توسعه سیستم آموزشی عالی میباشد و نوآوری های جدیدی که باعث شده کشور ژاپن کشوری پیشرفته و دارای صنعت قوی تبدیل شود.
موضوع مهمی که باید در نظر داشته باشید زندگی و گذراندن دوره های تحصیلی در کشور ژاپن از هزینه‌های بالایی برخوردار است.
در کشور ژاپن حدود ۷۸۰ دانشگاه وجود دارد بهتر است بدانید حدود ۸۰ درصد آنها دانشگاه های خصوصی میباشد و در کنار این دانشگاه‌ها مدارس فنی و حرفه ای زیادی وجود دارد.
نکته قابل توجه این است که برای ورود به هر دوره ای در کشور ژاپن باید آزمون ورودی را برگزار نمایید.
مدارک مورد نیاز جهت ورود به دانشگاه های ژاپن:
۱. اخذ آزمون مورد نیاز کشور (امتحان ورودی)
۲ .ریز نمرات تحصیلی و اصل مدارک
۳. اثبات مالی کافی برای تامین شهریه(به طور کلی دانشجو باید هزینه های زندگی و هزینه‌های تحصیلی خود را به عنوان تمکن مالی نشان دهد)
۴. سواد علمی کافی
۵. گذرنامه معتبر
۶. عکس  پاسپورتی

q

هزینه های اختیاری دانشجویان در کشور
بیمه نامه حوادث شخصی
بیمه بهداشت و درمان دانشجویی
بیمه مسئولیت شخصی

فرهنگ افراد در کشور ژاپن فرهنگی کاملا متفاوت می باشد. و این فرهنگ متفاوت باعث شده است که افراد زندگی کاملا متفاوتی را در کشور ژاپن تجربه نمایند. این افراد با فرهنگ بسیار قوی کشورشان را بسیار زیبا نگه داشته اند. شما می توانید از طرق متفاوت وارد کشور ژاپن شوید و ادامه زندگی خود را در این کشور با امکانات بسیار عالی داشته باشید.

همچنین می توانید با مراجعه به این قسمت  http://malekpour.ir/immigration/countries/japan/%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84%DB%8C  / اطلاعات لازم و کافی را به دست اورید.

 

 

http://www.jpss.jp/en/univ/english/

http://www.topuniversities.com/where-to-study/asia/japan/guide

http://www.masterstudies.com/Masters-Degree/Japan

https://www.findamasters.com/study-abroad/asia/masters-study-in-japan.aspx

https://www.findaphd.com/study-abroad/asia/phd-study-in-japan.aspx

 

ارزوسادات نفر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *